Gå til innhold

Roger72

Bruker
  • Innholdsteller

    70
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Roger72

  • Bursdag 08/31/1972

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    V70
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    2013
  • Motor (eks 1.6)
    D3
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Tidligere biler; -71 Taunus, -76 Ascona, -77 Ascona, 2 stk -76 Record, -75 Granada 3.0 Giha, -88 Escort, -78 Passat, -85 Escort, -88 Celica, -98 Toledo, -88 Orion, -06 Octavia

Contact Methods

  • Bosted
    Ålesund

Roger72's Achievements

  1. Har de siste månedene fått et økende problem med keyless på bilen. 2013 V70 Får gjevnt varsel om å bytte batteri i nøkkel og at nøkkel ikke befinner seg i bilen. Har også problemer med å lås og låse opp. Dette gjelder med begge nøklene, og da med nye batteri. Så går ut ifra at det er mottaker i bilen som må byttes. Har søkt litt på nettet, og noen plasser så står det at denne er oppe i taket ved speiel, og noen plasser at det er flere mottaker rundt om. Noen som kjenner til dette, og om det er kurrant og bytte. Evt delenummer, om noen vet.
  2. Må løse ned taket på begge sider for å komme til ja. Noen som har demontert tak på en V70 før? Er det noen klips osv som må byttes etterpå, eller er det bare å nappe løst?
  3. Er det noen som har byttet/demontert takrails på V70 III? ifølge tegninger så ser det ut til at taket må demonteres fra innsiden for å løse muttere. det sitter deksel forran og bak i hver enda av rails, men på "klossen» på midten ved C-stolpen så er det ikke deksel
  4. Fikk problem med å få start i en kortere periode. Når den først startet så gikk den uten problemer. Nå tenner den ikke i det hele tatt. Ting som er forsøkt; -Koblet fra bensinslangen og prøver å starte. Kommer ikke bensin, og hører heller ikke pumpen i tanken, på noe tidspunkt. -Koblet på ekstern bensintilførsel, men ikke livstegn. -Sprøytet inn startgass i forkammeret, men ikke livstegn. -Tatt opp coil (samlestokken) og prøvd med annen plugg, sor å se om det er gnist. Ingen gnist. -Prøvd reservenøkkel, med tanke på startsperre, men hjalp ikke. -Gått over alle kontaktertil ECU osv, samt sikringer. -Prøvd med egen jorsforbindelse mellom motor og batteri Tenker fremdeles startsperre, men usikker på om den kutter både bensinpumpen og tenning? Noen som har noen gode forslag?
  5. Nope. Ingenting der. Var av med luftfilterboksen, og det finnes ingen sensor eller ledninger i dette området. Med unntak av det som går til tenning, gearkasse og injectorer. Bare denne grønne med to ledere som sitter øverst.
  6. Takk for svar. Får lete litt ekstra. På kjølevifte huset satt selve releet for vifta. Men ingen sensor
  7. 1. Noen som vet hvilken kjølevæske som skal være på en Berlingo 1.4 Bensin, 2008 modell? Ethylen glycol? 2. Prøver å finne sensoren som starter radiatorviften. På nettet så ser det ut til at dette er den som sitter under/innom luftfilterboksen, (Blå sensor) men der finner jeg ingen sensor eller ledning. Men oppe på motoren ved luftfilterboksen sitter den grønne sensoren, men har forstått det slik at denne er til avlesningen i instrumentbordet. Noen som vet noe om dette?
  8. Fant jeg fant. Fra utsiden så det ut som at det bare var den ene pæren. :)
  9. Sidemarkeringslys ja. Dette er vel samme pæren som blinklyset, så vidt jeg kan se, og det virker jo.
  10. Blinklys/kjørelys lyser ikke fast på førerside. Dette er samme pære som blinklyset, og blinklyset virker. Forslag?
  11. Takk for svar. Joda, de skal visst være gode dekk, det gjenspeiles jo i prisen også ;)
  12. Står 38 fra Volvo. Var vel 38 jeg startet med, men var nok ikke så nøye med å kontrollere trykket den tiden. Etter andre bytte av conti-dekk så anbefalte de meg å gå opp til 45 for så å gå opp til 51 siste gang. Nei da går jeg ned til 38 igjen, og greit å høre at du også kjører på samme dekk. :)
  13. Forklaringen jeg fikk var at på brede lavprofildekk så slynges midten ut i høy hastighet (70-80) For å bygge opp styrken på midten burde trykket økes. Men mulig dette er feil, og at jeg burde gå tilbake til 38psi? Trykkene blir kontrollert jevnlig, så det er greit.
  14. Har en 2013 D3 som sliter utrolig mye dekk. Bilen har nå gått 46600km og er nå på 4. settet med dekk foran og 3.bake. (3 sommer og 1.vinter) Dekkene slites litt mer på midten, ellers jevnt. ContiSportContact5. Ble rådet av dekkmann til å øke til 45psi når jeg monterte nye fremdekk i mai i fjor, for å få jevn slitasje. Men til høsten etter 5500 km var disse nedslitt og måtte byttes igjen, med samme resultat. Dekkmann oppfordret meg så til å bruke 51psi heretter. I januar tok Volvo en grundig sjekk på hjulstillingene og disse ble da kontrollert og korrigert og rapport vedlagt til meg med godt resultat. Så da tenkte jeg at problem skulle være løst. Når jeg i dag kontrollerte så ser jeg at fremdekkene som var nye sist har 5,5-6mm på midten (litt mere på sidene) Disse har nå rullet 2600Km. Usikker på hva mønsterdybden er når de er nye. 8-9 mm vil jeg anta. Så problemet er ikke løst. Og nei, jeg spinner ikke ut dekkene. Heller ikke noe unormal hard kjøring. Kjørte første sesongen på de orginalmonterte Michelin Primacy 225/50-17, og synest å huske at de holdt bedre. På vinterdekkene ser det for så vidt "normalt" ut. Noen som har tips eller erfaringer?
  15. Takk for tips Tenkte å bruke en trearmet tærsj som jeg har, men mulig dette er bedre. Koster jo ikke så mye, så kjøper dette i tillegg.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår