Gå til innhold
Bilforumet.no

kenthrr

Bruker
  • Innholdsteller

    29
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

kenthrr vant dagen sist August 26 2016

kenthrr hadde mest likt innhold!

Om kenthrr

  • Rang
    Registrert bruker
  • Bursdag 05/22/1972

Contact Methods

  • Bosted
    Sola
  1. kenthrr

    AC virker bare av og til

    Hvordan kan jeg på enklest måte sjekke om rele ligger inne eller ute? Det finnes kanskje noen målepunkter som jeg kan sette multimeteret på?
  2. kenthrr

    AC virker bare av og til

    Nå har jeg bytta releet som styrer AC av og på men har samme resultat, etter en hvis tid som kan variere alt fra 1 min til 10 min så slipper clutchen og pumpa går ikke. Er det noen som har peiling på logikken og om det er andre sensorer/følere som bestemmer om pumpa skal gå eller ikke?
  3. kenthrr

    AC virker bare av og til

    Fikk endelig fylt på med gass men jeg har samme problem som før. Muligens det er ett elektrisk problem så jeg får kanskje sjekke releet.
  4. kenthrr

    AC virker bare av og til

    Da skal jeg sjekke det opp litt.
  5. Jeg sliter med vann i bagasjerommet på min grand vitara 2008. Det er mye fukt og til tider en del vann i høyresiden i basgasjerommet (den siden som hengslene står på) , merket at det var fuktig i filten under matta så jeg rev den opp litt for å prøve å tørke ut litt men det kommer stadig nytt vann inn. I løpet av vinterferien så har det kommet masse vann inn, sikkert fra snøsmelting, og lagt seg under luka i midten i brønnen der jeg har varselskilt osv. Er det noen her på forumet som har hatt lignende problemer og som kanskje kjenner til hvor det er vanlig at det oppstår vannlekasje?
  6. Jeg har nå fått byttet sensor så nå fungerer motoren som normalt. Takker for hjelpen.
  7. Takk for god beskrivelse @nightking Jeg fikk målt motstanden på temperatur sensorene men jeg får kun målbart resultat på sensor 3 (0.4 Mohm). På temperatur sensor 1 og 2 får jeg ikke noe målbart resultat så jeg mistenker at begge to ikke virker. En ting jeg er usikker på er om motstanden blir for høy når bilen er kald, burde jeg målt etter å ha kjørt en tur? Dersom sensor 1 og 2 ikke virker, må jeg bytte begge to eller holder det med å bytte sensor 1 og så bytte sensor 2 senere?
  8. @nightking Du som sikkert har gjort dette tusen ganger tidligere, har du ett triks for å få lurt frem den pluggen til denne sensoren? Tenkte jeg skulle måle den før jeg eventuelt bestiller ny men den sitter en smule vanskelig til.
  9. @nightking Er nok tryggest å kjøpe orignalt, er enig i det. På original del så har jeg fått en pris på 3900,- (inkl mva) , mulig jeg er gnien men jeg synes det er dyrt for en temperatur sensor. Er det mulig å få kjøpt den billigere ett annet sted?
  10. @nightking vil denne sensoren duge?: https://www.autodeler.co.no/meat-doria/8908202
  11. Tusen takk for hurtig og fyldig svar nightking :-) Understellsnr er: JSAJTD44V00274926 Nå var jeg ute og kjørte i 40 min, stoppet og satte på tennningen igjen, da forsvant partikkelfilter symbolet igjen. P1431 og P242A kodene har foreløpig ikke kommet tilbake. Jeg skal sjekke den temperatursensoren for feil, dersom den feiler, kan da partikkelfilteret bli raskere tett?
  12. Etter å ha kjørt i 5 min med min Suzuki Grand Vitara 2008 så merket jeg at det var ikke noe særlig drag i bilen, helt umulig å få noe høyere turtall enn ca 2500 rpm og kraften er nesten borte. Ettern en stopp og start så er problemet borte men kommer tilbake igjen. I dag morges p vei til jobb merket jeg ikke noe og det er omtrent samme strekning som jeg kjørte når jeg mistet kraften. Nå nettopp leste jeg av følgende feilkoder med en ODB link: P1431, tett partikkel filter ? P242A , hva betyr denne? P0670, feil på glødeplugger (denne hadde bilen fra før av) Filter lampa lyser (P1431?) men den er jeg vant til forsvinner etter litt kjøring, det er litt rart at den kommer nå så kjapt etter at vi hadde en langtur nå helgen som var, når det gjelder P0670 som vel indikerer feil på glødeplugger så hadde jeg denne fra tidligere, P242A er helt ukjent for meg. Det virker for meg som om at P1431 og P242A kom nå når bilen mister kraft men jeg kan ikke verifisere det. Nå har det seg slik at jeg skal på langtur, dvs ca 2,5 times kjøring nå i helgen og lurer på om det er noe som kan forårsake flere problemer om jeg bare kjører med det, la oss si at jeg nå tar og kjører i 30 min i ca 80 km/h og ser om jeg kan få brent rent partikkelfileter, kan jeg da bare kjøre avgårde? Eller er det noe som jeg absolutt bør sjekke og fikse før jeg kjører? Dersom noen kan hjelpe meg litt raskt siden det nå allerede er onsdag så hadde det vært helt supert :-) Takker så mye!
  13. Jeg klarte å lokalisere releet, men hvor kan jeg få kjøpt nytt? Jeg finner ingen som har disse releene...
  14. @mnUnm, er det lett å lokalisere i hovedsikringsboksen? Hvor kan jeg bestille nytt?
  15. Det viser seg at årsaken til at AC virker bare av og til er at kompressoren etter en stund stopper helt av seg selv, dvs clutchen sviver ikke med rundt. Så lenge AC er satt på skal ikke cluchen alltid svive med rundt? Kan årsaken være dårlig rele?
×