Gå til innhold
Bilforumet.no

kenthrr

Bruker
  • Innholdsteller

    23
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

kenthrr vant dagen sist August 26 2016

kenthrr hadde mest likt innhold!

Om kenthrr

  • Rang
    Registrert bruker
  • Bursdag 05/22/1972

Contact Methods

  • Bosted
    Sola
  1. Takk for god beskrivelse @nightking Jeg fikk målt motstanden på temperatur sensorene men jeg får kun målbart resultat på sensor 3 (0.4 Mohm). På temperatur sensor 1 og 2 får jeg ikke noe målbart resultat så jeg mistenker at begge to ikke virker. En ting jeg er usikker på er om motstanden blir for høy når bilen er kald, burde jeg målt etter å ha kjørt en tur? Dersom sensor 1 og 2 ikke virker, må jeg bytte begge to eller holder det med å bytte sensor 1 og så bytte sensor 2 senere?
  2. @nightking Du som sikkert har gjort dette tusen ganger tidligere, har du ett triks for å få lurt frem den pluggen til denne sensoren? Tenkte jeg skulle måle den før jeg eventuelt bestiller ny men den sitter en smule vanskelig til.
  3. @nightking Er nok tryggest å kjøpe orignalt, er enig i det. På original del så har jeg fått en pris på 3900,- (inkl mva) , mulig jeg er gnien men jeg synes det er dyrt for en temperatur sensor. Er det mulig å få kjøpt den billigere ett annet sted?
  4. @nightking vil denne sensoren duge?: https://www.autodeler.co.no/meat-doria/8908202
  5. Tusen takk for hurtig og fyldig svar nightking :-) Understellsnr er: JSAJTD44V00274926 Nå var jeg ute og kjørte i 40 min, stoppet og satte på tennningen igjen, da forsvant partikkelfilter symbolet igjen. P1431 og P242A kodene har foreløpig ikke kommet tilbake. Jeg skal sjekke den temperatursensoren for feil, dersom den feiler, kan da partikkelfilteret bli raskere tett?
  6. Etter å ha kjørt i 5 min med min Suzuki Grand Vitara 2008 så merket jeg at det var ikke noe særlig drag i bilen, helt umulig å få noe høyere turtall enn ca 2500 rpm og kraften er nesten borte. Ettern en stopp og start så er problemet borte men kommer tilbake igjen. I dag morges p vei til jobb merket jeg ikke noe og det er omtrent samme strekning som jeg kjørte når jeg mistet kraften. Nå nettopp leste jeg av følgende feilkoder med en ODB link: P1431, tett partikkel filter ? P242A , hva betyr denne? P0670, feil på glødeplugger (denne hadde bilen fra før av) Filter lampa lyser (P1431?) men den er jeg vant til forsvinner etter litt kjøring, det er litt rart at den kommer nå så kjapt etter at vi hadde en langtur nå helgen som var, når det gjelder P0670 som vel indikerer feil på glødeplugger så hadde jeg denne fra tidligere, P242A er helt ukjent for meg. Det virker for meg som om at P1431 og P242A kom nå når bilen mister kraft men jeg kan ikke verifisere det. Nå har det seg slik at jeg skal på langtur, dvs ca 2,5 times kjøring nå i helgen og lurer på om det er noe som kan forårsake flere problemer om jeg bare kjører med det, la oss si at jeg nå tar og kjører i 30 min i ca 80 km/h og ser om jeg kan få brent rent partikkelfileter, kan jeg da bare kjøre avgårde? Eller er det noe som jeg absolutt bør sjekke og fikse før jeg kjører? Dersom noen kan hjelpe meg litt raskt siden det nå allerede er onsdag så hadde det vært helt supert :-) Takker så mye!
  7. Jeg klarte å lokalisere releet, men hvor kan jeg få kjøpt nytt? Jeg finner ingen som har disse releene...
  8. @mnUnm, er det lett å lokalisere i hovedsikringsboksen? Hvor kan jeg bestille nytt?
  9. Det viser seg at årsaken til at AC virker bare av og til er at kompressoren etter en stund stopper helt av seg selv, dvs clutchen sviver ikke med rundt. Så lenge AC er satt på skal ikke cluchen alltid svive med rundt? Kan årsaken være dårlig rele?
  10. Det kommer ingen varme i kupeen når bilen står på tomgang. Motoren er varm men ingen varme i kupe, kun når jeg kjører... Noen som har tips på hva som kan være feil?
  11. Grand vitara starter ikke

    Sånn da har jeg forhåpentlig utbedret problemet, bilen starter iallefall så det er jo ett godt tegn. Forhåpentligvis så har jeg fjernet bruddet men fant egentlig ikke noe brudd. Koblet til ett multimeter i begge ender av delen jeg koblet bort og vridde og bøyde på ledningene men det var kontakt hele tiden så derfor er jeg litt usikker..... Jeg snittet ikke opp plastikken på kabelen for å se så det kan fremdeles være at den delen jeg fjernet var problemet. I og med at den delen jeg har fjernet er den delen av ledningene som jeg vridde på og som gjorde at bilen startet etterpå så tror jeg at det nå er i orden .Det vil vel vise seg med tiden tenker jeg..... Legger med to bilder av utbedringen, ser kanskje ikke så proft ut men det virker iallefall.
  12. Grand vitara starter ikke

    Er meget imponert Nightking :-) Jeg fant høytrykkspumpen og ledningene. Tok først ut pluggen og sjekket den men kunne ikke se noen tegn til brudd så jeg satte den inn igjen og prøvde å starte men det fikk ikke start på bilen. Tok så ut pluggen igjen og undersøkte ledningene ved feste braketten som du nevner, heller ikke her kunne jeg se noen tegn til brudd. Nå er jo ikke alltid brudd på ledninger synlige det kan like gjerne være brudd på kordelene inne i selve kabelen så jeg vridde litt på den for å få den i en litt annen vinkel, satte pluggen på plass og setter så tenningen på og legger merke til at det røde motor stopp symbolet ikke lyser lenger, motoren starter ved første forsøk. For en lettelse :-) Det er tydelig at det er brudd i denne kabelen ett sted mellom pluggen og braketten. Jeg vurderer å klippe ledningene ved pluggen og litt etter braketten og erstatte den med ny ledning. Dette for å beholde pluggen. Hva er beste måte å forbedre dette på?
  13. Grand vitara starter ikke

    Hentet ut en diagnose, her er feilkoden. Er litt usikker på hva det betyr. P0089 Type PowerTrain Status Stored ECU 7A Description Fuel Pressure Regulator 1 Performance
  14. Har en Grand Vitara 2008 modell som plutselig etter lunsj i dag ikke vil starte. Dette skjer: 1. Vrir om tenningen og alt ser normalt ut. 2. Venter til glødelampe symbolet har sloknet og vrir om for å starte. 3. Motoren starter og sviver i 1 sek maks for så å stoppe og viser da den røde stopp motoren lampen. 4. Prøver en gang til men da tenner den ikke i det hele tatt. Venter en stund, av og til starter motoren for så å stoppe etter 1 sek men de fleste gangene starter den ikke. Her er en lenke til video (OneDrive), kanskje den gjør det enklere å forstå hva som skjer: https://1drv.ms/v/s!AMZXzn_bDeFmiMRA Hva kan være galt?
  15. Ulelyd fra AC kompressor

    Fant ut av det til slutt. Byttet de to løpehjulene som du anbefalte og lyden var borte vekk. Takker så mye for god hjelp :-)
×