Gå til innhold

fordmustang69

Bruker
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om fordmustang69

  • Bursdag 08/17/1972

Contact Methods

  • Bosted
    Ullensaker

fordmustang69's Achievements

  1. Hva skal du lakkere? For å si det sånn. Hvis du kan lakkere så er det bedre å leie en lakkboks for en helg hos ett lakkverksted. Dette koster vanligvis en ca 4000 kr for en helg. Å lage en lakkboks vil koste deg alt for myer. Avsug minimum 10000 kr. Du skal ha en jevn varme. ca 20-22 grader. Du må ikke finne på å bruke vifteovener. Støv samler seg i luften og går inn i lakken. Tipper om du skal SNEKRE deg en lakkboks selv så vil det fort komme på en 40- 50 tusen for en grei lakkboks. Da ikke proff
  2. Hold dere unna biltemas produkter som lakk, rust fjerner o.l. Bedre å spandere noen hundrelapper ekstra å få skikkelige produkter som varer.
  3. Dette kabinetter er helt ok. Det er utstyret du blåser med som teller. Uansett så kunne en laget dette kabinettet selv for noen hundrelapper om du har sveiseapparat
  4. Alfa omega når det gjelder sveising er at materialet er rent. Fett, lakk, olje osv er fyfy. Vask der du skal sveise med Tynner. det tar alt fett. Du må ha apparaet rett innstilt med mating, strøm og gass. Ha heller litt for mye gass enn for lite. Har opplevd at folk har hatt feil gass på mig apparater. Dette gir masse porer. Stålkvaliteten skal ikke ha noe å si, men er det rust så glem det. Skjær heller vekk for mye enn for lite og erstatt det med friskt stål. Husk at nye stålplater ofte er innsatt med en oljefilm for å forhindre rust. dette må fjernes. Dette er jo en amerikaner og stålet her er ofte tykker enn på andre biler. Skal ikke være noe problem. Rolf
  5. Du bruker samme gass som vanlig. Er ikke forskjell på dette.
  6. Alternativ er autogen men det varmer også mye på platene. HUSK å punktsveise. ca 5 cm mellom hvert sveisepunkt.
  7. Hei Du må ikke finne på å sveise karrosseriplater med elektroder. For det første så varmer det for mye så stålet drar/ strekker seg. for det andre så kommer du til å brenne hull med en gang pga varmen. For det tredje så smelter ikke sveisen inn i platene når du bruker lien strømstyrke. sveisen legge seg bare oppå. Invister i ett Mig apparat. Du får greie apparater nå feks på mekonomen for rundt 3000 kr. Anbefaler at du bruker tråd med gass. Ikke tråd uten gass men det funker jo det også. Kan du ikke sveise så sette jobben vekk til noen som kan det. Det vil bare bli krimskrams om du ikke kan sveise og du vil få ett elendig resultat
  8. Morn. Takk for mange gode ideer:) Selvfølgelig har jeg sjekket pæra. Hadde vært greit å fått skjema på sikringsboksen da jeg ikke har instruksjonsboka til bilen. Pleier å stå der. Bilen gikk gjennom NAF Eu kontroll på jessheim i dag uten en eneste feil. Var sjeldent at de hadde så strøkne A4 1997 modeller der så kjekt å høre, så nå er jeg meget fornøyd. Uansett så skal jeg finne ut av denne feilen. Når jeg finner ut hva det er poster jeg det straks.
  9. Enig med flere her. Etter 1973 så lagde Ford noen fæle mustanger med 4 sylindra motorer osv. Kom seg igjen i sluttan av 90. De siste årende har det kommet seg betraktelig og Ford har fått respekten igjen for sine mustanger som er særdeles fete. Har selv en sjeldenhet av en mustang. 1969 cab 390GT. med alle options og manuellkasse.
  10. Hei Får ikke tåkelyset bak til å virke. Er ikke strøm til lykta. Finner ikke feilen. Har målt sikringene men finner ingen feil. Er ikke med skjema for sikringsboksen med bilen så håpløst. Er en trinns bryter på konsolett til tåkelyset. Ikke det at jeg skal bruke det men skal på EU nå så skulle vært i orden. Noen som har skjema for sikringsboks evt har samme problemet?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår