Gå til innhold

vectradieselgutt

Bruker
  • Innholdsteller

    167
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om vectradieselgutt

  • Bursdag 04/07/1987

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil,Snøskuter,motorsykkler,data,dvs
  • Modell (eks S4)
    Vectra
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1993
  • Yrke eller sivil status
    Samboer
  • Motor (eks 1.6)
    1,7 TD
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Konfilter,justert diesel pumpe og justert turbotrykk.
  • Fylke
    Troms

Contact Methods

  • Bosted
    Kvænangen

vectradieselgutt's Achievements

  1. Har samme problemet på min bil. Så på et engelsk forum at det kunne være ventilshimsene som må byttes, har ikke kommet så langt at jeg har fått sjekka på min, men det er omtalt som en mulig feil når disse motorene er tungstartet :)
  2. Du må først ta ut klokka/utetemp måleren. Der sitter en skrue som løsner litt på panelet til varmeanlegget. Av me plastikk deksel som sitter rundt rattstammen. Da skal du klare å se resten av skruene som må løs. Husker ikke hvor de sitter men er litt knotete å komme til. Et tips. Vil du spare deg for mye irritasjon så skru av rattet også, det er plagsomt mye i veien når man skal ta ut og sette inn speedometret. Løsne også speedometer wiren fra girkassen da denne er så kort at man ikke får handa inn for å løsne den bakpå speedometret.
  3. Noen som vet om det finnes linselykter til audi 100 87 mod? Vil ha litt bedre lys på bilen men finner ikke noen som kan levere lykter til denne bilen. Er det mulig at lyktene fra audi 80 eller 90 kan passe?
  4. Er nok mulig at du har bomma et hakk på registerreima...
  5. Har en audi 100 2.2 q. Denne motorn holder seg stabil på 90-95 grader under kjøring og på nesten 100 grader slår kjølevifta inn, Har du sjekket at denne starter når den skal på din? Mener også at den termostaten du har er feil, Vil tro at termostatene på disse åpner på ca 92 grader for å kunne holde en jevn og bra temp på motorn selv i lange nedstigninger hvor motorn ikke får noe bensin. Men sjekk også at radiatorvifta di fungerer som den skal.
  6. Hmm, kan ikke tenke meg at orginal motor og girkasse tåler dette sånn uten videre.
  7. Kan være dårlig kontakt mellom sikringene, Typisk problem på disse, Kan også være blinklys relet. Hadde også en slik som var senka maksimalt, Satte gummiputer mellom fjærere forran og det ble litt bedre. Eneste du kan gjøre for å bli kvitt problemet er å bytte til andre fjærer som ikke senker like mye. At det blir varmt på en side kan være feil inni varme apparatet med lukene som regulerer lufta eller bare en wire som har gått av. Må nesten bare skru opp og se.
  8. Min 2.2 Q begynnte også å jage på tomgang, feilen var utslitt rotor og fordeler lokk.
  9. Noen som har noe info om bilen eller noen andre filmer? Gikk stygg godt til å være gammel benz :D
  10. Kan komme inn bakruta også...
  11. Dette høres rart ut. Kan nok med sikkerhet si at det hullet ikke skal ha noe med dette å gjøre. Tror heller du har noe feil med bensin innsprøytnings systemet som sitter oppå denne boksen. Kanskje lekkasje på et av bensin rørene som går til dysene. Gamle tennplugger som trenger å byttes?
  12. Oki, var på ETKA å såg, der sto det at alle 5 sylindra motorer med motor kode: KU, HX, PX, MC, NF har samme startmotor. Er ikke dette alle 5 sylindra bensin motorer som audi har laget? Isåfall er det bare å bestille en fra høggern :D
  13. Innslaget fungere ikke mer på startern og jeg lurer på om startmotorn passer fra andre motor over på min 2.2 quattro 87 mod?
  14. På vectra a sine angel eyes skal det være H7 pærer i nær og fjernlys. Det må du sjekke åssen pærer som står på din. Gå for 6000K, Disse gir mest lys. Men ikke sett xenon på fjernlysa, blir fort trangt når du skal ha 2 ballaster bak hver lykt. Kjøp heller tusenmetringer og smell xenonkit i dem. Du får så ekstremt mye bedre langlys da :)
  15. Har akkurat hentet meg en slik 87 mod. Dørhåndtakene på disse bilene er elendige. Var rust rundt bakvindu av alle ting og litt på kanalene. Vet ikke om dette er standard rust eller bare tilfeldig. Ellers må du bare ta en kjøretur å høre etter lyder og kjenne hvordan bilen er å kjøre. Min er en drøm å kjøre, sitter knall bra på veien og meget tight på styring og girskift. Synes det er like god kjørekomfort i denne kontra helt ny audi. Ganske dyre slite deler til disse bilene. Beste du kan gjøre er jo å få tatt en naf test på bilen før du kjøper den. Da går de over å sjekker alt på bilen. Vis du ikke får gjort dette, kom deg værtfall under bilen å inspiser alt av drivverk/understell og motor for slark og lekkasjer. Diffsperrene vet jeg ikke om man kan teste på noen annen måte en på vinterføre. Kanon gode biler dette:D
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår