Gå til innhold

69mustang351w

Bruker
  • Innholdsteller

    77
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om 69mustang351w

  • Bursdag 01/05/1976

Contact Methods

  • Bosted
    Harstad

69mustang351w's Achievements

  1. Kunne jo vært en ide, men må nesten ha det klassiske "tikk takket". Ringte Volvo i dag og de skulle ha over 500,- for et blinkrele. Skal heller prøve å få tak i et brukt. Eller bestille dette fra USA: http://www.midwayautosupply.com/p-30677-tridon-loud-2-terminal-electronic-flasher-kit-lf12k.aspx Noen som vet om et blinklysrele med 3 kontakter kan brukes i en eldre bil der det originale har 2 kontakter?
  2. Yes. Det er en 240 i familien og når det nevnes så syns jeg at releet lagde tydelig lyd. Det er vel bare å dra innom en volvoforhandler :)
  3. Lysreleer til 240 bråker vel nok ja. Har jo lagt merke til at i passaten min tikker det mye høyere enn i Galaxien min, spørsmålet er om et moderne blinkrele vil fungere i en gammel bil. Skulle kanskje ikke være noen grunn til at det ikke sku gjøre det
  4. Kjøpte det fra biltema og monterte det i går. Men det ble ikke noe bedre. Ikke noe galt med det gamle heller egentlig, bare det at det har "vanlig" volum. Har funnet et "loud" rele i USA på nettet, men skulle triu at noen solgte slike ting i Norge også. Har sjekka biltema, bilextra og mekonomen, de har det ikke
  5. Noen som vet hvor man får kjøpt blinklysrele som "tikker" høyt slik at man hører at blinklys er på? Den bør være av den "gamle" typen; sylinderformet og kun med to pinner Har en 63 Ford Galaxie der pillysene i dashbordet er svake og blinkingen går ikke alltid i nøytralt etter en sving. Derfor er det greit å høre når det er på, slik at man ikke kjører lange strekninger med det ene blinklyset på
  6. Fant denne: http://transmedia.mystore.no/ds_product_info.php/products_id/2427 Men ingen mini-iso hunkontakt
  7. Fant ingen gul female mini-iso kontakt på nettet, men det følger med på disse forlengerene. Så etter å ha kuttet og loddet litt her og der, så får jeg lagd en y-adapter. Det er allerede en original mini-iso-plugg som er koblet til, og den gidder jeg ikke begynne å lodde på, da det er vanskelig å komme til. Bedre å lage en y-kontakt på arbeidsbordet :)
  8. Har ikke spurt Møller enda nei, burde kanskje ha gjort det. Uansett har jeg bestilt to mini-iso-forlengere fra http://www.acb.no av denne typen: http://acb.no/Details.asp?ProductID=2685 Dette er ikke y-kabler, men jeg skal lage en y-kabel av 2 slike, med å kutte og lode litt, slik at en ekstra forsterker kan kobles til
  9. Jeg har en 2004 passat stasjonsvogn som har orginal forsterker, den gule mini iso-kontakten bak på NAVI-enheten brukes. Jeg ønsker å bruke en ekstra forterker og montere 2 store høytale bake. Den originale NAVI-enheten med cd-spiller har ikke RCA-utganger. Har letet på nettet , men finner ikke y-kabel som gjør det mulig å koble til en ekstra forterker via mini-iso kontakten. Noen som vet hvordan dette kan kobles, eller om det finnes slike y-kabler å få kjøpt?
  10. Ubrukte nye deler til 69 mustang (noen deler passer andre årsmodeller også) selges. Alt er kjøpt på National parts depot. Delene selges pga av at jeg solgte mustangen min Bilder av delene kan ses på http://s499.photobucket.com/albums/rr36 ... g%20parts/ Headlight extension (føreside) som ligger i original eske. 1500,- Vindusliste for sidevinduene som hindrer vannet i å renne ned (begge sider). 400,- Vertikal quarter window list (førerside): 100,- Pinner med foringer ( vet ikke hva det "faglige" navnet er): 50,- (se bilde) Heater blower motor for mustang m/AC: 400,- Sway bar foringer og braketter: 50,- Window door handle knob (2 stk): 50,- pr stk SOLGT Dekaler: 100,- Turn signal cancel cam (2stk): 50,- pr stk Dobbel høytaler til å ha under dashbordet: 400,- Mustangemblem (skjerm, 65-68): 70,- SOLGT Returslange for servostyring (delenr fra NPD: 3A713-4): 200,- 2 deler til fremre bremseskiver (se bilde): 100,- Bolts(4 stk) shock to tower: 40,- pr pose Tetningslister for å ha under dørene: 150,- Turn signal lever : 80,- SOLGT Remote mirror knob: 100,- Monterinssett headlight door (skruer): 30,- Chrome door lock knobs (2 sett): 50,- pr stk Gjennomsiktige "grommets" for door lock knobs: 30,- Complete Rubber plug set (for 69 og 70, noen få er tatt ut av settet. Mesteparten er igjen): 100,- Ledning til fordeler (primary): 70,- Skiltramme 2 stk (se bilde): 100,- pr stk Batterikabel, jording: 70,- Noen foringer til et eller annet stag selges også, se bilder Har også en lyktring der det står "ACP 69", vet ikke hvilken bil en slik ring passer til, men kanskje noen vet. Den ble feilsendt til meg en gang. Send email til meg via 1976kjell@live.no , eller ring 90934791 etter 20:00 kveld, eller spør om her i denne tråden ved interesse
  11. Hei Jeg har nettopp montert tilhengerfeste. Har også koblet det eletriske, men er litt i tvil om noen detaljer: På europeiske B5.5-passater, skal det kun lyse kraftig i den øverste sirkelen i baklykta når man bremser? Har sett video der det lyser i begge sirklene, men dette er kanskje forekjellig fra USA og Europa. Det er 4 pærer i baklyktene. En for bremselys, en for baklys, en for blinklys og en både for både bak- og bremselys(21/5w). Alle pærene har 2 glødetråder. Men når det bremses, lyser det kun kraftig i den øvre halvdelen av den øvre sirkelen. Noe som vet om dette er normalt? Kanskje det skal lyse kraftig i den nedre sirkelen også?
  12. Oljeflekkene er på eksteriøret ikke på interiøret :). Skal nok prøve prickbort.
  13. Tar nok hensyn ja. Bråker ikke unødvendig, f.eks ungår jeg å gi gassen i bånn midt om natta i boligstrøk. Slike ting er det mange ungdommer som gjør, som har biler med eksosanlegg som bråker mye. Målte bensinforbruket til 1,2 på langkjøring og det er ikke så ille. Har uansett solgt mustangen, men skal ha en ny amcar. I typisk hobbysammenheng brukes ikke en amcar så mye som en nyere bruksbil.
  14. Er enig i at forurensning fra fly er lite i fokus om dagene. At mange biler står på tomgang utenfor et sykehus er ikke bra. Det både skaper unødvendig støy og kan forurense f.eks et luftrenseanlegg. Også hvis noen blir hentet seint en kveld eller om natta i et boligstrøk, er det heller ikke nødvendig å stå på tomgang. Kan jo ikke være stor kunst å slå av motoren i slike sammenhenger
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår