Gå til innhold

3xMantaA

Bruker
  • Innholdsteller

    30
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om 3xMantaA

  • Bursdag 07/07/1968

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil? Ha-ha
  • Modell (eks S4)
    Manta A Berlinetta
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1971
  • Yrke eller sivil status
    Adm. dir. -i egen garage :)
  • Motor (eks 1.6)
    1,9
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Standard - nylakkert.
  • Fylke
    Oppland

Contact Methods

  • Bosted
    Gjøvik

3xMantaA's Achievements

  1. Manta A ble først levert med 2 sett h1. Men fra 71 ble di ytre byttet ut med h4 hvorav kun fult ble brukt. Det indre setet hadde innebygd skjærm over pæra og var koblet så disse lyste både på fult og blend. På fult lyste også blålampen i dachen og di ytre lysene. Jeg tror ingen leverer disse lyskastrene mere og di blir fort vekk erstattet med h4. Ender du opp med h4 og vill som meg ha mere lys og fult lys i begge lyktene så er den gule(eller hvit) som bryter blend ved fult (alm.H4 løsning)å finne igjen på indre rekkeklemme ved rattstammen inne i kupeen. Bak sikringene. Asconaen hadde h4 og endringen på dette ble gjort hær. (bytt om gul og Hvit så ser du.) Husk joksebryter da om du lager blend også på ytre reflektor. (EU)
  2. Jeg har nå på stalle,n e Combo som ble kjørt oljefattig. Resultatet var att en ventil henger. Litt usikker på omdenne motoren tåler dette? (skakk ventil) Kunne tenke meg å kjøre på med ny olje og motorrens og prøve å bare la den nye oljen+qmi få trekke seg inn og forhåpentligvis la ventilen løsne igjen uten inngrep i motoren. Har noen prøvd dette med suksess?
  3. Nedtur :( Trodde garantien på en dil var for å rette feil og mangler som oppdages etter kjøpet jeg. Var på første servisen og hadde skrevet ned en del som jeg viste var feil på bilen. Makan til sur værksmester. Hadde ikke tid til sånt på servisen di og bytta bare olje og plugger. Det var den garantiservisen :( :( :( Ær servisen like dårlig på alle bilmerker eller er dette bare hos Toyota? Min neste bil blir definitift ikke noen nybil. Hater alerede den serviceavtalen. Skifte olje kan jeg selv. Trengte tydeligvis ikke engste meg for felgene , men heller for servicen generelt. GARANTI??? HA...
  4. Hei. Jeg har også vært borte i akkurat dette tilfellet med kolisjon nettop i inn og utkjøring av parkeringsplas. FØRER AV BLÅ BIL HAR FAKTISK SKYLDA. Dette begrunnes med att RØD bil kommer kjørende på tilførselsvei ned mot offentlig parkeringsplass. Jeg hadde og BLÅ bil og ble temmelig arg på Gjensidige og Lennsmannen i distriktet mitt. Jeg trodde regelen om rangordning av veier forsvant på 80 tallet jeg og det praktisertes høyrteregel inne på ett område men nix.
  5. Hei. tengte jeg skulle tipse om att det finnes ombygingskit å få kjøpt ferdig å. eneste jeg husker i farten og sikker den enkleste å kontakte er http://www.blitzpower.no ellers så er jo dette motorbyttet ganske vanlig i bilcross, så på sidene til bilfolket vill det også være linker til disse kittene.
  6. Hørte om en som hadde en Prius. Den skulle angivelig gå på 0,37 liter pr 10km. Eller etter Tysk målenhet 3,7Liter bensin på 10mil. Er vell erligtalt litt mere korrekt det da.
  7. Testa ut batteripakka på Priusen min. Fant meg en flat vei, nullet ut gps triptellern. Trykka på batteridriftknappen og AC av. Alene i bilen 0 grader i lufta. Startet med grønn og full batteripakke holdt en gjennomsnittsfart på 30 km/t (Etter Gps'n ca34 etter spidometeret). Kjørte nå kun på strøm. Etter 2 km (2020m) slo motoren seg på igjen. Da hadde batteripakken nådd det fiolette området. Hadde forventet meg litt mere batterikapasitet en som så. Er det noen som kan si meg om dette er hva man kan forvente av batteriet på en Prius? Eller om det er noen som orker å ta samme testen med sin prius og legge ut hær? Vær med å lage en tråd hvor vi priuskjørere kan vurdere våre batteripakker. Toyota Norge har nemlig ikke kompetanse eller utstyr til å måle effekten på dette batteriet. å opperere på 200 volt området krever Elektrikkersertfikat gr L.
  8. Ær vell ett spørsmål jeg heller hadde stilt på Opelklubben's nettside http://www.opelmotorsport.com Finner nokk og sånne ting via motorsport sidene på nettet. Finnes nokk helt sikkert og hos www/Dr.Manta.de i Tyskland eller på denne linken http://www.mantamagic.com/suppliers.htm Opel Gt klubben har og mye manta deler http://www.opelgt.com/forums/manta sjekka litt mere på siden herog fant disse tipsene. Får ikke noen coilovers som er godkjent, kjøp fjører hos http://www.fahrwerke.de 85\70 er passe senk Handle dempere hos gasolin.no, polyforinger husker jeg ikke for øyeblikket, bremser er hydrauliske rundt om (på alle biler sia 50 tallet? ) Motor så skaffer du en 2.4 fra Omega A, eller 2.2 fra Rekord E, hiv på ventilerte skiver og kalipere foran fra Rekord E 2.2 og, så får du godkjent bilen til 150 hest med papirer fra Opel Handle så et sett dobble forgassere til motorn fra her http://www.krause-rennsporttechnik.d...&g_id=5&b_id=1 og en kvassere kam fra ENEM.se og høvl av toppen litt, så har du brukbart med motor til å begynne med Sperre kan vel være greit og, skaff original sperre fra Manta B, eller kjøp ny hos Quaife eller annen produsent
  9. Hei. Prøvekjørte en Toyota Prius hos forhandler i våres, og falt for bilen. Spesielt pga det lave bensinforbruket:scooter: . Selvfølgelig ble det til at vi kjøpte en. Nå viser det seg at Priusen vår har ett mye høyere bensinforbruk. Bruker mye crusecontrollen, men vi får ikke forbruket under 5,4 Liter/100km på en fylling. Nå på vintern ligger forbruket på 5,6L/100km.:???: Hovedsakelig landevei med minimum 40km's turer. Var inne på 15000km servicen nå, di kjørte test over 14 km på den og di målte forbruket til angivelig 0,47l/10km som jo blir 4,7 etter Priusens tyske liter pr 10mil måling. Finner igjen bilen etter servicen med utnullet meter som står på 14 km og 5.1 i forbruk, og svakt batteri. Kjører ikke 500 meter etter servicen før måleren er oppe på 5,4L. Hvordan får di det til???:iconsm. Oppløfta bakhjul?:thumb Som svar på hvorfor denne bilen bruker mere en demobilen svares det "det bare er sån... 5.4 er ikke unormalt". Jeg var ikke fornøyd med svaret jeg fikk, er dere? :viske: Har du Prius? Eller kjenner noen som har en? Prøver å få til en tråd med litt sammenligningstall hær. Gjennomsnittsmåleren i priusen vår virker fint den. Sammenlignet med forbruk/kjørtekm*100 målt ved fylling av bensin. Prøver å fa til en lang tråd med samenligningstall av og med Priusforbruk her.
  10. Fant ett firma som selger gte leppa for 169 Euro http://www.lenk-tuning.com Di har i tilegg denne "hvordan lage en Bmw av en Manta stylingen her"
  11. Enig med du... og atpåtill på glatt vinterføre og med gyldig førerkort. Står respekt av det :)
  12. Var jo ikke en gamling i denne historien det reffereres til da. Det var jo to. :) Klart gammern i min alder skall få reininga hær. Han planla nokk ikke rundkastet men han var jo ansvarlig for den. Ingen som planlegger å bulke da? Må nokk bare finne seg i å DELE reininga si med staten som alle oss andre uheldige. Måtte kjøre forbi en lastebil som sto parkert like før en sving i Biri selv. Endte med kollisjon med møtende bil på glatt føre. Lastebileieren var skyld til situasjonen. Men jeg som kjørte forbi var skyld i uhellet. Og endte opp med bota.
  13. Benytt deg av begrepet passering du Titti. Passer sakte forbi i Høyre fil. Samme regel som å passere i Høyre fil ved kø. ***Bruker jo begrepet mye selv som Biker. Har ofte samme agresjonen selv oppover dalen i midtskillesonene med god plass til passering av og med tohjulinger. Bilistene har ingen problemer å passere en tråsykkel, men har store problemer å legge seg ut selv og la oss Mc'ere å passere dem igjen.*** Bruk finger under passeringen. Om han skjønner hintet,og legger seg inn bak deg i Høyre fil er vell irritasjonen din borte? Fult låvlig. Er ikke helt enig med deg magnul "Det er der oppgradering er sjåfør kommer inn. Sjåfør v1.0 skaper farlige situasjoner, mens sjåfør v2.0 venter til man trygt kan kjøre forbi." Resultatet er jo att Sjåfør v1.0 skaper farlige situasjoner igjen og igjen.
  14. Priusen skall inn på sin aller første service etter 15000km. Har aldri vert borte i noe sånt før jeg da med garanti og greier :). Vant med å gjøre vedlikehold og ha ansvaret for bilen selv jeg. Var på Toyota og spurte der,men han jeg spurte var en sånn nesevis harikkepeilingmensvarerlæll type. Istedet for å møte han en gang til spør jeg heller om råd hær.
  15. Takk for inlegget RuZleBiFf :volvsmile Skulle vere plankekjøring dette da:) Bare å slippe ned drivlinja og oppunder med den nye. Forgassermotor på begge. Har bare ett problem. Husker ikke om jeg tok av akslingen på 87varebilen. Hadde tengt å ta den fra 89mod 244'en(riktig veritas). Er bare så mye snø over brrrr. Hardy kobling på begge disse? 5 trinns kassa jeg har er uten wireuttak. Hadde tengt å bygge om 78 speedometeret mitt til elektrisk. Er litt bekymret for bremsene. Har erfaring med att å tømme dette på Volvo:volvsmile ikke er så lurt. Må jo åpne 4 rør foran. Noen som har noen :volvsmile luftetips?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår