Gå til innhold

AutoSnuskus

Bruker
  • Innholdsteller

    174
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om AutoSnuskus

  • Bursdag 03/08/1975

Contact Methods

  • Bosted
    Øya

AutoSnuskus's Achievements

  1. Avgassgreiene var en løs kobling, slapp unna med diagnose. :) Bremsetrykksensoren er noe mer omfattende i følge møller.
  2. Hei Gjør ett siste forsøk her i ett håp om å finne produsent, forhandler å få meg en felg om mulig. Er det en logo for ett merke på bildet?
  3. Hey :) Fått ett par feillamper i dash. Hatt diagnose på dette i dag uten å bli no klokere. Så jeg tenkte prøve her før det blir mer verksted. Avgass: P0113 Inntakslufttemperaturkrets: mating høy ( pemanent ) P0238 Ladetrykkføler, for høyt signal ( permananent ) P0238 Høy krets turboladerens/kompressorens føler "A" P0113 Inntak lufttemperatur sensor 1 krets høy ( bank 1 ) ESP: 01435 Bremetrykksensor 1 ( feil i krets, permanent ) Er det no håp for noe selvfiks? Caddy 2007 1.9TDI
  4. Hei :) Har trolig mista setevarmen min helt i førersetet. Hvordan begynne feilsøke på dette? På forhånd takk. Mvh
  5. Vært ute å kjørt nå, tilsynelatende ok uten at jeg har gjort noe. Sånn jeg forstår det kan jeg bare låse dette spjeldet om det blir noe problem så må jeg ev kvele den for å stoppe?
  6. Nei dette spjeldet åpner og lukker kun for og ved start stopp av motoren. Møller bekreftet også dette og at det er flere spjeld. Tja, frister jo prøve. Sånn jeg forsto møllermannen så var spjeldets funksjon å gi en "myk" start - stopp.
  7. [ATTACH]40467[/ATTACH] Rød pil er spjeldet. Grønn pil er mekaniske dingsen som beveger seg med.
  8. Ikke mye hjelp å få derfra annet enn at jeg fikk bekrefta at spjeldet funksjon er som jeg mistenkte bare for å åpne / lukke å gi en myk start / stopp. Så hva styrer dette, tenninga?
  9. Hjelp? Venter på at Møller skal ringe meg opp igjen, men håper på noe enkelt jeg kan se etter selv før jeg må sette den inn. Er dette noe å kjøre diagnose på kanskje?
  10. Er vel en plan å se etter no sånt i morgen ja men vet ikke helt hva jeg ser etter, eller rettere sagt hvor.
  11. Forslag noen? Når jeg nå starter den opp igjen vibrerer spjeldet og lager lyd..
  12. Hei hei Ja så begynte den fuske. Åpner panseret og konstaterer at luftspjeldet åpner og lukker. Hva styrer dette? Overstyrer jeg med håndmakt går den greit. Håper på svar for videre feilsøking og tips. Caddy 2003, 1,9 TDI
  13. Var ikke så gal pris, mener jeg fikk oppgitt 6-7000,- på Møller her i byen. De kunne og fortelle at det ikke er noen oppgitt intervall på disse. De vurderes ved inspeksjon.
  14. -20° og kaldere er jo kaldt og mitt inntrykk er at diesel generelt er litt trege når det blir så kaldt. Kansje noen andre kan svare. Sandblåsing er helt genialt og ikke nødvendigvis for dyrt. Ja det er bladfjører bak med 2 spinkle dempere, kappene på de har rusta bort på min og er en ting jeg vet jeg må fikse til EU. Dette ser du lett under, veldig enkel konstruksjon.
  15. Hoi, takk for svar det høres veldig greit ut :) Ser det er noen antenner på huggern, sjekka med Møller 413,- kompl. fot og pisk er ikke gale eller har du noe bedre forslag? Møller snakka også om gjenger til å skru av antenna, det fikk jeg aldri til på min og kjørte den gjennom vaskehallen, har vel ikke gjor ting bedre heheh.. Skrur du av de, altså den er festa i taket men du kan også skru av pisken?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår