Gå til innhold

Axelshei

Bruker
  • Innholdsteller

    133
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Axelshei

  • Bursdag 07/27/1990

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil osv..
  • Modell (eks S4)
    190E
  • Biltype (eks Audi)
    Mercedes
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990
  • Yrke eller sivil status
    Student
  • Motor (eks 1.6)
    2.6
  • Fylke
    Vestfold

Contact Methods

  • Bosted
    Vestfold

Axelshei's Achievements

  1. Har noen en idé om hva dette vil koste å fikse på verksted?
  2. Når jeg svinger hardt over med min Passat Syncro kommer det en kraftig lugge-/ulyd i diffen bak. Det kommer kun når den er varm og kun når jeg svinger hardt. Vet noen om disse bilene har diffbrems? Og om det kan være lite olje som er årsaken? Er en 98-modell Passat 1,8 Syncro manuell gir.
  3. Dieselmotorer er utvilsomt mye mer følsomme på temperaturer. Mekonomen skal jo være tilnærmet like bra som originalt, er jo langt i fra billig der! Jeg satte en gang inn en termostat fra Biltema på en bil. Den fungerte i to mnd, så ble motoren overopphetet. Satte inn en fra Mekonomen i stedet, og temperaturen var perfekt resten av tiden jeg hadde bilen
  4. Termostaten er kjøpt på Mekonomen ;) Kjøper ikke sånt på Biltema! Og tydeligvis har jeg satt termostaten riktig vei :D
  5. Jeg husker ikke hvor det sitter på disse, men vet at bryteren kan forårsake nærlyssvikt. Du har selvsagt sjekket sikringer?
  6. I første omgang hadde jeg satt pakningen inn først, SÅ termostaten så det var jo feil. Men selv om jeg satt det i riktig rekkefølge, ble det fortsatt ikke tett. Det ble derimot tett da jeg brukte den GAMLE tetningsringen! Og måten jeg fikk termostaten til å sitte uten at jeg holdt den var å sette den inn med fett. Forresten ser jeg nå at jeg har satt inn temostaten feil vei i forhold til denne tegningen, men riktig i forhold til hvordan den stod fra før av.. Har det noe å si?
  7. Fungerer lyset i dashbordet? Det kan være lysbryteren som er gåen..
  8. Jeg skal bytte termostaten på min 1998 Passat B5 1,8 bensin. Et mareritt å demontere da den står i under motoren. Uansett, når jeg prøver å sette det sammen igjen etter masse knot får jeg det ikke tett... noen råd til hvordan man setter det sammen igjen?? Termostaten blir jo åpenbart ikke stående i blokken av seg selv..
  9. Takker for svar! :) Jeg er også på jakt etter originale gulvmatter til bilen. I det minste noen som passer i festene osv.. men det var ikke så lett å finne som man skulle tro. Noen tips?
  10. Da er neste spørsmål: er det mye jobb å sette inn en turbo i disse?
  11. Hei! Har akkurat kjøpt meg en Passat 1,8 bensin Syncro uten turbo, og det er jo ikke akkurat noen racerbil. Er det noen som vet om noen enkle grep for å få den til å gå litt bedre? Sette inn turbo blir litt for omfattende..
  12. Løsne viskerenheten fra selve viskermotoren - skru viskeren på i bilen og la den gå tilbake til nullposisjon - sett viskerenheten på igjen og stram GODT. Du må kun ta av plastdekselet som sitter under viskeren for å komme til her. Hadde akkurat det samme problemet på min
  13. Det sitter også to hydrauliske clutchpumper på bilen. Den ene sitter rett bak pedalen - sjekket denne? Jeg har opplevd det samme som deg før og da var denne defekt
  14. På min W124 stasjonsvogn fungerer den elektriske antennen helt fint. Men den går ikke helt ned, det siste leddet står igjen kan man si. Er det meningen at den ikke skal gå helt ned på disse? Jeg har prøvd å smøre opp og hjelpe den ned det siste stykket. Takker for hjelp! :)
  15. Min 1999 Ford Explorer SOHC 4.0 går veldig ujevnt på tomgang når den er kald. På det verste "jager" motoren helt opp til 3000 rpm og ned igjen. Mekanikeren som kikket på bilen mente bensinpumpen kunne være feilen. Han målte at den ga under 15psi, mens den visstnok egentlig skulle gi rundt 30psi. Pumpen ble byttet, men det hjalp ingenting. Kan det være slik at pumpen skal gi under 15psi på tomgang, men kanskje øker når turtallet øker? Takker for svar!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår