Gå til innhold

karl92

Bruker
  • Innholdsteller

    62
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om karl92

  • Bursdag 07/11/1992

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Passat 3C
  • Biltype (eks Audi)
    Volkswagen
  • Årsmodell (eks 1995)
    2006
  • Motor (eks 1.6)
    2.0 TDI
  • Fylke
    Hordaland

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen

karl92's Achievements

  1. Hei! Jeg har en 2003mod Mercedes E270 CDI med et lite, men irriterende problem. Når jeg spiller musikk på anlegget (verst med radio) så begynner plutselig høyttalerne å knitre noe voldsomt. Som oftest har jeg hørt musikk i 30-40 minutter før dette skjer, og det forsvinner om bilen står av i 10 minutter før det så kommer igjen etter samme "ventetid". Noen som har noen ide om hva dette kan være? Jeg får beskjed om en eller annen ladefeil på dashbordet innimellom, så antar batteriet lader dårlig/er slitt. Kan dette påvirke noe tror dere? Takk for svar!
  2. Hei! Jeg har en Audi A3 1.4TFSI med S-Tronic. I det siste har det kommet en veldig tar lyd når jeg starter opp bilen. Den kommer nesten alltid når motoren er kald, og noen ganger når den er varm. Det er også litt vibrering i bilen ved kald motor, og turtallet er 3-400rpm høyere det første minuttet motoren går når den er kald. Jeg har tidligere hatt en VW Passat 2.0TDI hvor jeg måtte bytte svinghjul til DSG-kassen. Det var da mer lyd og vibrering, men likevel. Høres dette ut som samme problem? Lyden ved oppstart kan høres her: Video - TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting Lyden kan være mye kraftigere også, spesielt om biler har stått ute litt kaldt.
  3. Jeg mener at girkasse og motor er ment å vare lengre enn 150.000km, når alle servicer er tatt. Det mener jeg heeelt klart! Slitedeler og småting og slikt er ikke hva jeg mener: Jeg mener det er utrolig idiotisk om motoren og girkassen i en 2010 modell ikke er ment å vare lengre enn 150k, når alt er vedlikeholdt. Ikke kjøreskolebil nei. Tidligere leasingbil til privatperson.
  4. Hei! Jeg har en 2010 Audi A3 1.4TFSI som snart runder 150.000 km på telleren. Absolutt alle servicer er fulgt til punkt og prikke, uten unntak. Nå skal jeg straks ha ny service på bilen, og spurte derfor Møller om dette med reklamasjon. De fortalte meg at når bilen er gått over 150K, så kan jeg ikke reklamere på noe. Som foreksempel om girkassen eller motoren raser, uten ytre påvirkning. Stemmer dette virkelig? Jeg har fulgt alle servicer og bilen er under fem år, og jeg har ingen reklamasjonsrett? Høres rart ut syntes jeg, siden bilen er så ny. Gått langt ja, men som sagt med alle servicer tatt hos Møller selv...
  5. Sensoren koster vel oppunder 2000 hos Møller, så syntes det var dyrt jeg. Og jeg må vel av med hele forfangeren? Høres ikke ut som noe jeg bare kan ta på eget iniativ isåfall.
  6. Hei! Jeg har en 2.0 TDI Passat 2006-modell med parksensorer foran og bak. Nå har det seg slik at en av sensorene foran er defekt, og da kobler ironisk nok hele systemet ut. Jeg fant ut at denne var gåen ved å kjenne etter vibreringer og en tikkelyd, noe jeg har lest om på andre forumer. I tillegg så kobler systemet ut om jeg tar på denne sensoren, når sensorene faktisk fungerer. I tillegg så er det lett og se, ettersom det er på "cromen" denne sensoren sitter - og der er det falt av litt sølv og slikt. Sensorene virker forøvrig om det er tørt i været, kun når det er vått de kobler ut... Spørsmålet mitt er: Er det mulig å koble ut denne ene sensoren alene? Altså slik systemet bare ser bort ifra denne, og kun opererer med de andre? Via Was eller noe i den duren? Eventuelt koble ut hele systemet foran, og beholde de sensorene bak? Takk for svar!
  7. Er fremdeles usikker på om det er skadelig - hvordan er det med det? :-)
  8. Det er em 2006-modell, så den regnes vel som en nyere bil.
  9. Hei! Jeg har klart å kjøre med både ytterlokket og det svarte indre lokket til min Passat 3C åpen i hele dag. Det har vært noe regnfult her i Bergen (tro det eller ei, hehe) så noe vann kan ha kommet inn når jeg har kjørt igjennom dammer, stått parkert eller lignende. Så da er spørsmålet: Sett at noe vann faktisk har kommet inn, er dette skadelig for motor eller andre komponenter? Takk for svar! :-)
  10. Jeg får ikke opp noen lys på dash-en som indikerer dette. Men det kan likevell være tilfelle?
  11. Har lest at mange sier de nesten mister alle effekt. Saken her er at jeg mister absolutt all trekkraft, bilen må stoppes før jeg kan fortsette. Tenkte å se om jeg kunne fått et verksted til å ta en diagnose i morgen, men det er så pinlig å kjøre den for så stoppe midt i veien når bilen ikke vil mer...
  12. Heisann! Jeg har en 06 VW Passat 2.0 TDI, med DSG. I dag når jeg var ute å kjørte mistet plutselig bilen all kraft når jeg kjørte i en oppoverbakke. Det eneste som var å gjøre var å stoppe midt i bakken, og deretter presse inn pedalen - da reagerte bilen igjen. Når bilen slutter å trekker reagerer den ikke på at jeg presser inn gasspedalen, i det hele tatt før bilen er stoppet eller er like ved å stå stille. Bilen gjør forøvrig dette hele tiden nå, så den er ikke kjørbar. Jeg gir litt på og all kraft/trykk forsvinner i et hardt rykk. Hva kan dette være? :-/ Tusen takk for svar!
  13. Hei! Jeg bare lurer litt på om det er noen mekanikere/hobby-mekanikere her inne som kunne tenkt seg litt kveldsarbeid? Bilen det gjelder er en 2006 VW Passat. Det jeg vet må ordnes nå umiddelbart er bytte av klosser og skiver bak, og rens/rengjøring av calippere bak. Det er også en mansjett forann som må skiftes ut. Parkbremsmotoren (Elektronisk parkbrems) lekker og burde byttes? Noen som kan med denne bilen?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår