Gå til innhold

Bobby1

Bruker
  • Innholdsteller

    27
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Bobby1

  • Bursdag 02/09/1990

Contact Methods

  • Bosted
    Nærbø

Bobby1's Achievements

  1. Av rein nysgjerrighet, så lurer eg på kva som er så galt med Xelent? Har prøvd å søke rundt på internett om kvifor xelent skal være så dårlig merke, men finner bare tråder som er sånn 4 år gamle... Har dei kansje forbedra seg iløpet av disse årene? Edit: Håper då at nokon kan gi meg eit skikkeligt svar og ikkje eit "HAHAHHAHHA LOL OMG WTF" svar
  2. Den brukte olje og fargen på røyken var hvit. Han prutet bilen ned til 14 500 kr. Solgte egentlig denne bilen så billig, nettopp fordi den røyket ved kaldstart.
  3. Desverre så glemte eg å skrive dette i kontrakten... Kjøper vill tydeligvis fikse røykproblemet, og mener eg burde være med på å dekke reperasjonen, og sier at motoren vill sannsynligvis gå sundt om 3 mnd. Bilen har røyket så lenge eg har hatt bilen (2.5 år) Noen som har forslag hvordan eg kan løse dette?
  4. Den ble solgt på søndag Ja, men ikkje når motoren var kald, siden eg måtte kjøre bort på ein bensinstasjon fordi dei ikkje var kjent i området.
  5. Solgte min Mazda 626 2.0L 1996 mod. Annonse: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26031398 Som dere ser, står det oppgitt i annnosnen at bilen røyker ved kaldstart. Kjøper ringte meg i dag, å syntest det var veldig mye røyk. (Røykla hele nabolaget sa han) Har han rett på å heve/få tilbake penger fordi bil røykte for mye? Motoren røyker ikkje og går fint, når den har blitt driftsvarm.
  6. Eg klarte å slå ut lageret, for hånd, men ein aksling på min 626 Tar kansje litt tid, men lagerte kommer ut til slutt. Husk å ta av seegerringen! Brukte presse når eg skulle montere nytt lager.
  7. Noen som vet om eg kan bruker dette verktøyet til å ta av ventil fjærene, på ein DOHC motor, med hydrauliske ventilløftere?
  8. Takk for tipset, men tror ikkje det går, siden min motor har 2 kamakslinger.
  9. Skal bytte ventiltetninger på min Mazda 626 GE 1996 2.0L FS motor, har derfor nokon spørsmål på korleis eg kan gjøre det. Går det ann å ta registerreima av kamdreva, uten å måtte ta reima helt av, å kommer eg til strammehjulet, ved bare å ta av det øverste registerreimdekselet, som er i plastikk? Er det andre triks, som gjør at man slipper å ta registerreima heilt av? Må det aktuele stempelet eg bytter ventiltetninger på være TDC, eller går det greit at det står till buns, viss eg bruker trykkluft til å holde oppe ventilene? Andre ting eg bør tenke på, før eg begynner demonterer? Takk på forhånd!
  10. Bilens CO2 utslipp har vell enn sammenheng med drivstoff forbruket? Feks enn bil med utslipp på 130g CO2/km har mindre forbruk enn enn bil med 140g CO2/km, eller er det andre ting som spiller inn på CO2 utslippet?
  11. Men du har vell ikkje ødelagt bremseklossene, viss du har vert litt uheldig å fått nokon dråper bremsevæske på bremseskiven og kjørt, deretter renset bremseskiva med rødsprit?? Hadde ikkje skrudd luftenippelen skjikkeligt til etter å ha lufta bremsecalipperen!!! Bremseklossene å skiva er helt ny.
  12. På min mazda 626 må eg har bremsevæske opp til MAX, viss ikkje begynner varsellampa å lyse når eg bremsar.
  13. Ja merket det. Men hadde vært fint å fått sporingsnummeret med ein gang pakken blei sendt ;)
  14. Trekker tilbake kretikken mot Jegard Handel AS. Det er posten som har trengt over 1 veke på å sende pakken. :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår