Gå til innhold

martinbor

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om martinbor

  • Bursdag 01/17/1994

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Veldig interessert i bil og alt med motor på :D
  • Modell (eks S4)
    E 230 CE
  • Biltype (eks Audi)
    Mercedes-Benz
  • Årsmodell (eks 1995)
    1991
  • Yrke eller sivil status
    Skoleelev
  • Motor (eks 1.6)
    2,3 l
  • Fylke
    Sør-Trøndelag

Contact Methods

  • MSN
    marsvin_borre@hotmail.com
  • Bosted
    Selbu

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Trondheim

martinbor's Achievements

  1. Heisann Har kjøpt meg Kadett C. Tenkte å kjøpe noen større felger og dekk til den, men vet ikke hva som går på. Gjerne med bred kant. Jeg vil ha de godkjent i vognkortet. Noen som har erfaring/vil si hva de har på sine?
  2. Denne fyren har laget et enkelt filtreringsanlegg. Det er 3 deler Del 1: Del 2: Del 3:
  3. Holder på å leke med tanken om å ha en dieselbil som går på WVO (Waste Vegetable Oil) jeg også :) Har sett litt rundt på nettet og funnet ut forskjellige måter å gjøre det på. Den måten du tenker (med en ekstra tank) er nok bedre i kalde Norge om du ikke skal blande noe...Har sett ombyggings-kit, men det er ikke sikkert man trenger det. Det er snakk om at det er en risiko med at dysene i motoren kan gå tett, men har du filtrert den skikkelig og passer på at oljen er tynn nok, skal det gå bra (uvist hvor lenge). Her er det jeg har tenkt, hvis jeg skal gjøre det samme en gang i framtiden: Jeg tenker også at jeg bør ha en ekstra tank. En men diesel og en med WVO. Først starter jeg bilen med vanlig diesel. Etter kanskje 10 min. skal jeg kunne trykke på en bryter som starter den ekstra drivstoffpumpa som jeg kobler opp, men samtidig slår av den originale. Jeg vil montere på enten en elektrisk varmer eller koble meg på kjølevannsystemet til bilen for å varme opp oljen. En temperatur-føler kan være smart, så vet man når man kan slå over bryteren slik at den går på bare WVO (har lest hvilke temperatur som er kurant, men husker ikke i farta). En nivåmåler er også lurt. Skal man drive bilen med WVO må den filtreres godt før du tømmer den på tanken. Man vil helst slippe matrester, krydder osv. som klumper seg og tetter seg til. Det finnes filter som er på 100 micrometer som passer i toppen av et oljefat. Da får man bort det groveste. Denne tanken bør selvsagt også varmes opp for å holde rett viskositet på oljen. Etter det, bør den filtreres noen flere ganger (husker ikke god nok filtergrad). SÅ er den pumpeklar. Om man tilsetter oljen noe, er opp til hver enkelt. Dette er bare noen idéer jeg har selv... Jeg utdanner meg til å bli automatiker nå, og jeg har en idé om å lage et automatisert filtreringsanlegg for WVO som et skoleprosjekt :) Kan poste litt flere idéer da, om ønskelig ;)
  4. Takk for info om låsesystemet :) Men jeg har et problem med min mottaker. Dette er av typen Seco-larm enforcer SLI 830-4. Jeg fant manualen på nettet, men systemet funker ikke :( jeg mener at jeg har koblet det rett nå, for første gang tok jeg sikringen (det skjer ikke nå). kanskje noen av dere kan hjelpe meg med å se hva som er feil? Skal prøve å få lagt ut bilde av koblingen slik det er nå, i løpet av dagen.
  5. Det skal være lov så lenge de er hvite. Her står det litt mer info også ;) http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Fakta+og+statistikk/Sikker+bil/Passiv+sikkerhet/Bilens+lys
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår