Gå til innhold

olkey

Bruker
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om olkey

  • Bursdag 12/12/1988

Contact Methods

  • Bosted
    Ålesund

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

olkey's Achievements

  1. Har nå hatt bilen på verksted å fikk feilsøkt på den, fikk opp feilkode 5E20 - DSC HYDRAULIC UNIT: pressure sensor, internal Har lest at det skal vere mulig å kjøpe ett rep sett til å fikse dette?
  2. Har en 118d 2005 mod E87 som jeg har fått en feilkode på nå! De er noe med DTC å gjøre, de lyser konstant en trekant med ett utropstegn bak, dtcen er ikke mulig å skru av eller slå på, har vært på bmw verksted å puttet nøkkelen i en skanner der å dei meinte de kunne vere noe med drivakslingen eller en sensor til dtcen? Noen som har peiling? Har hatt bilen på bukk å alt ser normalt ut..
  3. Takk for de, må vell prøve å bytte starteren først da selv om verksmesteren på Ford mente det ikke var starteren og at den drog rundet motoren med riktig omdreining. det hørest også ut som at den går fort nok. Starteren er sterk å jeg kan lett "kjøre" den på starteren.. hmm er ikke helt sikker på om det er det som er problemet men de blir vell kansje best å starte i den enden.. Er på sjøen nå for tida så jeg får bare vente til jeg kommer hjem:)
  4. Hva var problemet hos deg? hva leverte pumpa når du hadde tilsvarende problem? Byttet du startmotor?
  5. Hei folkens, jeg har en Connect 1,8 tdci fra 2007 som nå har rullet 74000km men nå vil ikke den spille på lag lengre:( Bilen starter nemlig kun når jeg triller den igang/sleper den igang.. De begynte med at den kunne være tungstartet når den var varm, startet alltid fint når den var kald og motoren gikk helt normalt. Problemet ble verre og en dag fikk ikke jeg start med nøkkelen i det hele tatt, prøvde å slepe den igang og da kom den med engang. Slik er det altså fortsatt bilen vil ikke starte når jeg "kjinner" med nøkkelen. Det er ingen feilkoder på den. Har vert innom 2 forskjellige verksted og ett av dem var ett aut.Ford verksted der verksmesteren klødde seg i hode! På Ford verkstedet koblet vi på datamskina og fant ut at bilen gikk helt fint som den skulle når den gikk på tomgang, pumpa leverte 300 bar diesel til dysene og alt var normalt. Vi prøvde å stoppe bilen for så å prøve å dra den igang på nøkkelen. Turtallet på starteren er ok, batteriet er ok, alt ser ut til å være ok. men så går vi inn på innsprøytnings systemet og ser at den bare får 100 bars dieseltrykk når vi drar den på starteren, noe som ikke er nok til å få igang motoren! den må ha 250 bars trykk for å få fyring. Verksmesteren klør seg i hodet og vil prøve å sette inn en handpumpe før dieselpumpa for å mate den med ekstra diesel for å utelukke at pompa ikke får nok diesel. Vi prøver å dra den på starteren menst vi pumper diesel inn på pumpa men fortsatt leverer den ikke mer enn 100 bar... Verksmesteren sier at pumpa ikke leverer nok diesel noe som jeg også forstår veldig godt da den 100 bar ikke er noe i dette tilfelle.. han anbefaler å bytte dieselpumpe! ny pumpe koster 14000 kr men jeg kan ikke garantere at den starter da sier han! noe jeg også er enig i! har sett på nettet at jeg kan får en brukt pumpe til 3500 kr men det er noe noe styr å bytte den også... men det jeg stusser på er at når jeg triller igang bilen så får den fyring med engang, kald eller varm motor spiller ingen rolle! Hjemme hos meg har jeg en liten slakk bakke å ved å trille ned den bakken å starte den på Andre giret så kommer den med engang! Bilen går helt fint når den har fyring, den drar like godt som før, kjører hver dag i bratte lange tuneller å bilen drar like godt som før! ikke ett feilslag eller noe antydning til noe slitasje i dieselpumpa. Ingen røyk eller noen sympthom på at pumpa er slitt eller dårlig! Altså: Det er ikke noe annet gale enn at den ikke vil på starteren! har prøvd med startkabler fra andre biler å jeg har byttet Diesel filter. Gir jeg den en dusj med startgass noe jeg ikke liker så får den fyring med engang. da starter den på startgassen å da får motoren omdreininger å da åpne syene å den går helt fint. Vurderer nå hva jeg skal gjøre? noen som har vert borti lignende? Må jeg virkelig bytte dieselpumpa? Vurderer å prøve å chippen den, siden dysene å alt er elektronisk styrt.. Noen som har noe innspill? takker for alle svar
  6. Har startproblem på min golf vr6 92 mod med fordeler og coil. Bilen starter ikke når jeg prøver å starte den med nøkkelen men når jeg sette på tenninga å sleper den i gang så starter den med en gang? Har fått misstanke om tenningslås nå men vet ikke helt? motoren sviver rundt når jeg prøver med nøkkelen men jeg får da ikke gnist. prøvde å ta ut tenningslåsen i dag men de var vist ikke så lett? tok av rattet og blinklys og visker hendel slik at jeg kommer til tenningslåsen, skrudde ut skruen på tenningslåsen men får den ikke av rattstammen? noen som har et triks til meg? Eller noen som kan tenke seg en grunn til at bilen ikke starter på når jeg chinner?
  7. Motoren går KJAPT rundt når jeg chinner og spenninga er bra. Oljetrykkslampa lyser når jeg slår på tenninga og begynner å blinke når jeg chinner motoren??
  8. Fikk start på biln nå når jeg slepte den i gang:) å da går den fint men starter ikkje igjenn uten å sku den i gang? kan de være tenningslåsen som er dårli da? ikke akkorat tenningslåsen men noe rundt den.
  9. Ja har skrudd av dekslene rundt tenningslåsen og sjekket men forstod ikke helt hva som kunne vær galt dær?
  10. Ja jeg har spenning inn på coilen. Jeg om jeg kobler en plugg på ledninga rett fra coilen får jeg en liten gnist akkorta når jeg skrur på tenninga. veit du hvilket nummer som står på start releet? tror du de kan ha noe med gnisten å gjøre da?
  11. Hei Jeg har en Golf 3 Vr6 92 mod 2,8L som ikke starter. Jeg har prøvd 3 forskjellige coiler, målt fordeleren(eller sjekka at den kutter der den skal) Har prøvd med ny Hjerne(motorstyring) og fortsatt ingen gnist :( Noen som har noe tips? er der noen sensor på motoren eller på karroseriet som kan kutte gnisten eller ? Startsperre kom ikkje før i 1995 slik jeg har forstått de?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår