Gå til innhold

Turbobenni

Bruker
  • Innholdsteller

    438
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

Turbobenni vant dagen sist November 4 2013

Turbobenni hadde mest likt innhold!

Om Turbobenni

  • Bursdag 03/08/1990

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Audi
  • Modell (eks S4)
    Scorpio
  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Årsmodell (eks 1995)
    1992
  • Yrke eller sivil status
    Maskinfører
  • Motor (eks 1.6)
    2.0 DOCH
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Bare veeeeldig lav km stand :D
  • Fylke
    Telemark

Contact Methods

  • MSN
    lloyd_benni@hotmail.com
  • Bosted
    Porsgrunn

Turbobenni's Achievements

  1. Hei. Skal til å handle en 80 avant 1.9 tdi. Prisen jeg må gi er 17 000, og bilen er gått rundt 258-260 000km. Den er bra strøken i lakken, og selger sier at det er en veldig bra bil, kan omså ta den på naf test, men syns det er drøyt å ta den på en sånn test da det ikke er snakk om mer enn 17 000. Så jeg skal i morra ta turen for å se på bilen, er 1 times kjøring, så hå9er på kjøp. Men er det noe jeg burde kikke spesielt etter? Bilen hadde visst stått en stund og, men har vært i bruk siste halvår.
  2. Har en 1999 mod passat med 110hk tdi (ahu?) Kjøpte den nylig og alt skulle være i orden. Takketvære dårlig olje og en "nylig byttet" reg reim fikk jeg nesten registerhavari på vei hjem. Vi byttet reima, den hadde tydeligvis gått lengre enn bilen (235 000km). Men olja hadde også sørget for at turboen tok kvelden, så blei satt inn en bra brukt turbo midlertidig. Glødeplugger blei også byttet. Men vi obresverte endel koks/sot i motor (innsug osv) når vi hadde av turbo. Nå går den litt bedre enn den gjorde, men den får ikke kraft og høres ut som en 2,5 v6 tdi (ganske nøyaktig beskrevet). Noen som kan gi meg en pekepinne på hva det kansje kan være?
  3. Riktignok i harstad, men er vel nærme nok tromsø :)
  4. Ja...her blir det litt langt mellom hver gang. men kan skylde på at etter snøen kom, har jeg brøytet både 14,15,16 og 17 timer i strekk. Men jeg kan si så meget at endel er gjort med bilen, den er ikke godkjent enda men den er straks klar til det. Bilder jeg ikke har fått tatt er bilder av sveisinga bak, noe rustbehandling og sveising i siderutene bak, lakkeringa og tectyleringa. Men mens jeg har jobba, har svigefar vært å holdt på med bilen, madamen var ute å hentet prøveskilter mens jeg var på jobb, så jeg fikk meg en god overaskelse da en matt svart mercedes kom rullende inn på bensinstasjonen hvor jeg spiste etter jobb. Bilde av hvordan den ser ut per dags dato: Blei temmelig bra, men får noen bedre bilder når jeg har skilter på den og den er i daglig bruk. Frontleppa er hentet fra en noen og 80-modell opel senator. den passet rett på, og den kledde bilen, så hvorfor ikke ? det som gjenstår nå, er å montere dørtrekk bak, og vegger i bagasjerommet. men bilen begynner som sagt å bli bra, og jeg gleder meg til eukontrollen. etter kontrollen, gjennstår å montere tåkelys. Sommerdekk med felg trenger jeg også, jeg kunne kansje i dette sjeldne tilfelle tenkt meg krom felger med god bredde. er ikke ofte jeg liker krom, men trur det kler denne bilen, siden alt blir svart ellers. Viduene skal også sotes, helt frem med noe lysere soting foran. Bakruta blir helt svart (5%). det kommer mer seinere, skal godkjenne bilen nå enten i første eller andre uka i desember. må også få bestillt skilter på den, i og med at den har stått i 5 år. noen som vet hvor lang tid det vil ta å få skilter og om jeg evt får midlertidige skilter? takker for svar og tilbakemeldinger. kommer mer om ikke lenge, det lover jeg.
  5. se der ja, takk for linken. det der skal jeg nok skaffe meg etterhvert :)
  6. Har faktisk ikke tenkt så langt, men takk for tipset. trur jeg skal få inn noen sånne. ihvertfall bak trengs det vel. og kansje i dørene og :)
  7. Setter pris på tilbakemeldinger og egenerfaringer fra andre :) Conceptxd: skulle gjerne hatt svart skinn selv, men var kun dette jeg hadde tilgjengelig nå. Kansje det dukker opp noe i nærmeste framtid :) Original lysa blir beholt. la ut de nye lysa for salg i dag, og fikk bra bud med en gang, tjente til og med noen kr på det. Men i dag startet jeg med å skru av grillen og fjernet stjerna og emblemet, da grillen skal lakkes matt svart. hadde planer om å bruke dagen på å pusse litt i karosseriet for å klargjøre til lakkering, men løftebukken var ledig så brukte heller dagen på å tectylere under. Fant fort ut at jeg måtte bytte bremser, bakbremsene var det ikke klosser igjen på. så kjøper bare nye klosser på biltema sånn at bilen går igjennom eukontrollen. Skal oppgradere med nye skiver, klosser og kalyptere når sommeren nærmer seg og litt mer åpne felger skal på, er ikke så pent at de rustne bremsene syns da :) er det noe jeg HATER så er det rust. om jeg ser en skrue som er rusta, blir jeg stressa. så kan tru jeg gikk berserk i dag når jeg så hvordan det så ut i hjulbrønnene bak ! Jeg pusset skikkelig med stålbørste, blåste de helt reine med trykkluft og tectylerte godt. Bilde bak: Bilder fra hjulbrønn v. side foran. Som sagt, er det tectylert godt, og noen steder 2 ganger. jeg skal være sikker på at det skal bli gjort skikkelig. det er brukt vanlig biltema tectyl, men har hatt erfaring med dette før og mener at den gjør jobben :) Svigefar var så grei å tectylerte under bilen mens jeg var ute en tur, så får ikke bilde av det før i morra, men her er et før-bilde: Det neste som står på lista nå, er å begynne å pusse litt, det trengs ikke å pusses så mye, siden lakken ligner på grunning, den er også ganske matt, og den skal rulles matt svart med metall-benga eller hva det heter. det høres kansje litt fattig ut å benga lakke den, men det skal bli strøkent, alle rustflekker og all sveising skal taes før jeg legger på lakken. Flere oppdateringer kommer mest sannsynlig i morra. Setter pris på svar og tilbakemeldinger :D
  8. Interiøret har fått tørket ordentlig sammen med bilen inni verkstedet. Dørene blei tectylert grundig. Srayet til det rant ned i dreneringa på dørene, så her trur jeg det ikke kommer rust på en stund. den eneste rusta, er de små overflateflekkene på utsiden, de blir selvfølgelig pusset ned ordentlig før lakkering. For å nevne fargen på bilen, skal den bli matt svart, og JA jeg skal lakke den med benga. vinteren nærmer seg, så jeg orker ikke å påkoste store summer nå. men det skal bli bra, det skal maskeres skikkelig og jeg kommer til å gå over karosseriet flere ganger for å få så jevn lakkering som overhode mulig. Tilbake til tema, Gulvteppet er tørket ordentlig, og det settes på plass. Den delen av midtkonsollen som jeg ville bytte, var litt knot å få til. Masse surr med brytere og klips her, men alt gikk etterhvert. gulvteppet blei satt på plass og klipsa i posisjon, dette var lettere enn jeg hadde trudd. Herfra har jeg ikke alt for mange bilder av interiøret, men jeg kan nevne hvilken rekkefølge jeg satt det sammen i. Gulveppet blei satt på først. Deretter satt jeg på midtkonsollen med brytere og alt. Etter dette satt jeg på alt av lister osv rundt dørene. Tepper som er i veggene og på siden av midtkonsollen til beina. Gulvteppene som skal sitte foran. Deretter satt jeg inn alle delene til A og B stolpa. setene foran blei festet med 4 enkle skruer på hver, pluss den til beltespenna. Har vært nøye på oppbevarig av skruer og klips, så det var ikke noe problem å huske hvem som skulle hvor. Interiøret syns jeg ikke var så feil heller. Fargen var nokså mørk, så jeg er ikke plaget med dette enda. Rutene skal sotes helt fram også, etter eukontrollen, noe som gjør bilen mye mørkere inni, så jeg har trua på at dette blir pent. Baksetene er klipset på plass, jeg venter med å montere ryggen på baksete siden jeg fremdeles har litt arbeid igjen i bagasjerommet. Begge sidevinduene bak blir tatt ut, da det var litt rust under disse, noe skal sveises, og noe skal bare pusses ned. Skal som sagt gjøre en gjennomført jobb på denne bilen. Vinduene blir sotet ferdig proffesjonelt før de blir satt på plass igjen. Neste på lista nå, er å tectylere under og i hjulbrønnene. Har også fått tak i noen linselys som jeg skal prøve foran, sammen med hvite blinklys, men er litt usikker, er redd for at det ikke kommer til å kle en så gammel bil. Men her er ihvertfall bilde av de.
  9. Da er interiøret på vei ut, og jeg må si at selv en så gammel mercedes (1988 mod) er utrolig godt skrudd sammen. Setene foran blei fjernet med 4 skruer under, og en inn mot midtkonsollen til beltespenna. I bagasjerommet, har jeg tenkt til å felle en eller to 12" basselementer ned i den bakerste plata for å beholde den gode plassen. Jeg håper jeg får plass til forsterkeren nedi der og, men får se når jeg kommer så langt. anlegg osv er langt ned på lista enda. Dørene inni blir tectylert med tynntectyl for å hindre rust i hvertfall nærmeste framtid :) Da er bilen endelig fri for interiør. Jeg måtte vaske gulvet inni bilen da det var litt muggdannelse der, men var ikke noe problem å få vekk. Jeg brukte kun grønnsåpe, vanlig engangsklut og skuresvamp, alt kjøpt på biltema. Det må nevnes at før vasken blei det støvsuget grundig! Siden jeg beholder de oppbevaringslommene i bagasjerommet, fjernet jeg ikke disse. Bilen er nå satt til tørking inne i verkstedet, så jeg begynte å konsentrere meg om det "nye" interiøret. Det var tatt fra en litt nyere e-klasse. Det skal nevnes at det "nye" interiøret er blått. Det var uansett bedre enn det gamle grå oppmugne interiøret. Og kommer jeg over ett svart skinninteriør eller lignende i en framtid, blir det sikkert byttet igjen. Uansett, gulvmatta blei badet i grønnsåpe sammen meg gulvmattene som skal være foran. fikk av mye dritt på dette og. Alle de andre interiørdelene blei skrubbet grundig for hånd, med skrubbesvamp, grønnsåpe, oppvaskbørste og engangskluter. Må si meg utrolig fornøyd med resultatet og gleder meg til å sette det inn i bilen :)
  10. hei. Jeg har da kjøpt meg en w124 med diesel, som jeg lenge har ønsket meg. jeg valgte 250 på grunn av holdbarheten. jeg er ikke ute etter noe racerbil, selv om jeg har ett lite ønske om en om605 motor i den en gang i framtida. får se hva tida bringer. Først vil jeg fortelle litt om bilen. det er en 1988 modell som er grå utvendig og innvendig, ser ut som den kun er grunna. Den er 100% original, dette vet jeg fordi den eneste eieren som kjøpte bilen ny, er en eldre dame. Bilen har stått i 5 år, men har overaskende lite rust, kun litt overflate her og der. den må på eukontroll før den kan skiltes. km standen på bilen er ca 295 000, noe jeg syns er bra lite for denne motoren. Jeg mener det er en om603 motor som står i (rett meg hvis jeg tar feil. Her er noen bilder av bilen før jeg begynte: Her syns det at bilen ikke har rørt seg på leeenge. Har allerede begynt på interiøret, så det kommer en 2-3 innlegg ganske tett på her.
  11. Har hatt problemet lenge nå, bilen har hatt ca 1400 omdr. v/ tomgang tidlgere, i rundt 5-6 mnd. Men de siste dagene nå går den på 2000 omdr. Noen som vet hva problemet kan være ? det hender også at den fusker litt i noen sekunder etter start. og at tomgangen ramler opp og ned. Hvis dette er tomgangsregulatoren; er det noen som har bilde av den, beskrivelse av hvordan jeg bytter den og kansje en ca. pris ? Kan godt være noe annet enn tomgangsregulatoren også, men er usikker så da spør jeg her :) Bilen det gjelder er en 1992 Scorpio stasjonsvogn, km-stand: 94 500. Takker for svar.
  12. Vet ikke om jeg posta dette på riktig sted, men prøver. Er det noen her som vet hvor i harstad jeg kan få tatt oppkjøring på hjullaster og gravemaskiner? Takker for svar :)
  13. har en hvis scorpio som jeg selv skal ha motoren på. Selger derfor: Frontlys m/ oransje blinklys komplett: 500,- Radiator til 2.0 efi: 400,- Kardang/bakaksling: 500,- Girkasse: 700,- panser uten rust: 300,- frontfanger m/ noen småskader: 250,- baklys, strøkne: 400,- Kom med bud på overnevnte deler eller andre deler. Bilen skal vrakes torsdag 7/3. Send PM ved interesse
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår