Gå til innhold

Julelys

Bruker
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Julelys

  • Bursdag 10/16/1989

Contact Methods

  • Bosted
    Tranebær

Julelys's Achievements

  1. Nå finnes det utrolig mange forskjellige typer polering. At man ønsker en enkel polering med forbrukerprodukter som inkluderer lakkrens, polering og voks som siste steg er en type. Dette er vell det billigste man kan få gjort. 1200 kr og oppover. Denne typen polering fjerner INGEN av ripene som er i bilen, bare frisker fargen litt opp. Det finnes også noe som kalles korrigering. Da blir det brukt maskin og poleringsprodukter som inneholder slipemiddel. Da fjerner man ripene som ligger i klarlakken og får et sinnsykt bra resultat. For denne typen arbeid så må man nok se for seg 2000 kr for en 1-stegs polering. For flerstegs (Fjerne mer og dypere riper) må man nok se for seg 2500 kr og oppover. Med tanke på at en 2-3 stegs poleringsjobb tar fra 15-30 timer, så er ikke 4-5.000 kr mye penger. Tenk produktet som går med og tenkt på arbeidstimene. Blir ikke mange kronene i timen på mannen som utfører jobben.
  2. Det blir rett å slett latterlig når du argumenterer uten erfaring. Autosol er absolutt ikke beregnet til billakk, noe Meguiars, Scholl, 3M og mange fler er. At man ikke kan fjerne oksidert lakk er bare tull. Klart hvis den er så oksidert at lakken flakker av... Men når en lakken på en bil har begynt å oksidere, er det som regelt bare litt av den ytterste lakken som er skadet. Det er absolutt ingen problem å slipe bort akkurat dette laget. Har selv arbeidet med en Chervrolet Blazer som var hadde veldig oksidert lakk på begge sidene bak. Kjørte over med bergunder Meguiars soft buff pad og Meguiars 85 (?) Diamond cut. Klarte faktisk å avslutte veldig bra med Meguiars 83. Det ble lagt på 2 lag med Jetseal 109 som LSP. Dette er rundt 1,5 år siden og den dag idag kjører han enda med litt blanke sider bak (og resten av bilen). Så ikke kom å argumenter for at oksidert lakk ikke kan fikses. Kommer helt ann på graden. ON TOPIC: Kjempebra S&S. Ble blank og fin. Har selv brukt Meg's serien før i tiden og den fungerer kjempegodt den. Min favoritt blant forbrukerprodukter. (Bortsett fra på lys/sølv bil, der er duragloss sjef) Legge ut på S&S på Dnc også? ;)
  3. Høres ut som "hologrammer". Veldig, veldig små riper som kommer etter maskinpolering. Man kan helt klart klare å kjøre hologramfritt, men det krever litt teknikk og har litt å si på lakktypen. Japansk lakk, som jo din Avensis har, er veldig myk lakk. Altså det blir lettere riper i denne type lak enn hard lakk. Det du kan prøve er å kjøre over med en finish pad og en veldig fin polish. Hvis ikke dette funker, må du evt prøve en DA maskin :)
  4. Heisann. Nå nettopp mista bilen plutselig nesten all effekt. Den var fin når bilen ble brukt tidligere idag, men nå når vi gikk ut å starta bilen er noe galt. Bilen: Opel Corsa 1.0 2005 modell 48.000 km Den skrangler litt når den blir kjørt og som sakt, mista nesten all effekt. Bilen "Rykker" litt også under vanlig kjøring. Vi har sjekka at pluggene var i orden, og det var de desverre. Noen som har peiling? Kan den kjøres på? Mvh Eivind
  5. Har selv testa nye Mazda 6n. Kjempebil å kjøre og kunne tenkt meg en sånn selv, hvis det ikke var for en eneste ting. Fikk testa med høyeste utstyrsklasse (Utenom Sport da), og fikk utrolig vondt i Korsryggen. Veldig dårlig seter i bilen, noe som er veldig synd! Bilen er kjempefin ellers, mangler bare ordentlige seter. Både Audi, Ford og honda har mye bedre seter på høyeste/middels utstyrsnivå :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår