Gå til innhold

olemog

Bruker
  • Innholdsteller

    17
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om olemog

  • Bursdag 04/02/1988

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Amarok Highline
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    2011
  • Motor (eks 1.6)
    2,0 TTD

Contact Methods

  • Bosted
    Mo i Rana

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

olemog's Achievements

  1. Takk for alle svar! Hadde i tankene å plastidippe hele bilen og alt chrom matt svart, derfor passet felgene bra, syns jeg da :) Hvor stor spacer må til før man kan forandre boltsirkelen? Var som sagt i planen å gå for 18x9 med 275/65-18 eller 285/60-18. Har per i dag 245/70-17 på vinterfelgene og det ser ut som trillebårhjul. Så må iallefall ha noe større. Skal også montere bushwacker skjembreddere, hvis alt går etter planen. Derfor vil jeg ha litt fyldigere dekk.
  2. Det er nok på Amarok'en ja. Jeg har funnet en felg som passer utseendet jeg er ute etter PERFEKT. Den leveres i 18x9 som var tanken i første omgang. Men da med et innpress på 0, og det blir for lavt. Samme felgen leveres i 20x8,5" med et innpress på +35. Da trenger jeg en spacer på 15mm for å få et totalt innpress på +20. Har per i dag 22mm spacer, som jeg skulle teste i første omgang. Og matte "truck" felger fra USA er nesten ikke å oppdrive i 5x120, desverre. Så derfor blir utvalget også skrumpet bra inn. Det blir seende slik ut, så er fortsatt litt gummi til overs:
  3. Takk for svar! Disse alle blir litt for milde for min smak. Tenkte noe med litt grovere utseende. Og har ikke funnet noe på dekkonline. Nærmeste er 285/60-18 i Falken Wildpeak, men ikke 20".
  4. Hei Er det noen som leverer dette til en fornuftig pris i Norge eller i nærheten? Har funnet felger ifra USA, men dekk er såpass tungt at frakten blir som regel skyhøy. Tenker da på et litt grovt og bra All Terrain dekk i denne dimmensjonen. Vet iallefall Nitto Terra, Falken Wildpeak og Cooper Zeon er levert i disse dimensjonene, men har ikke funnet så mange forhandlere av disse.
  5. Noen i Norge som er flink til dette, og tar på seg jobben med å retrofit til linse? Etter å hatt linse på tidligere bil, er man nesten avhengig av dette på neste også.
  6. Begynte, men når jeg ikke vet hva som er va, så er jeg ikke særlig gla i å bare dra ut sikringer. Mister plutselig all innstillinger på spiller mm. Fant fram multimeteret og fant sikringa som var gåen. Byttet denne og alt var som før. Men hadde forsatt vært greit med en oversikt ilamme et lite sett med sikringer, hvis man er langt unna multimeteret. Er jo snakk om totalt sett ca. 50 sikringer.
  7. Det sitter bakom dekslet under rattstammen på førersiden. Drar i to røde spaker så felles det ned. Sitter iallefall ikke noe lokk på min boks, og ser ikke ut som det er noe fester til det heller. Lest flere plasser når jeg søkte etter det, at folk savnet dette. Fant det du la ut, og prøvde å sammenligne, men det stemte overhode ikke. Så må nok noe europeisk til iallefall.
  8. Finns det noen oversikt over sikringene? Fant ikke det i brukermanualen. Fant en oversikt på det australske forumet for Amarok, men det stemte ikke i det heletatt. Er fri for interiørlys i taket og baklys på bilen. Kommer det ikke opp noe skjema før Mandag får forhandler se på det, men hadde vært greit og hatt et skjema tilgjengelig.
  9. De nevnte noe slik ja. Så på kittene fra Delta4x4, at de brukte i hovedsak bare bodylift, sånn at man fikk større hjul på, så slapp man og forandre vinkler og alt i understellet pga. forhøyer fjæring. Men en blanding av begge deler er kanskje det beste? Etter det jeg har lest meg frem til, så ser det ut som de fleste biler tåler 2" bodylift uten mye ombygging, og da får jeg en del større hjul på, som igjen hjelper på høyden. Og er man ikke fornøyd så kan man jo evt. kjøpe et tuvgodkjent kit med fjærer og dempere som hever 50mm til. Kjøper man f.eks en Toyota Hilux, og drar innom et merkeverksted med bilen, og får de til å montere bodylift foringene, og se over alt. Samtidig som man har grei dialog med dem, så er det sikkert ikke noe problem. Politiet og statens vegvesen legger nok neppe så mye merke til 2" bodylift, mens gule dempere svir i øyene til menn i gule vester.
  10. Har snakket med Bgnor nå. De har 50mm kit for heving med dempere/fjærer. Dette e TUV godkjent. I mine øyne blir det i meste laget. Jeg skal ikke ha ballongdekk, så trenger litt ekstra. Hadde jeg fått 2-3" bodylift i tillegg hadde jeg vært meget fornøyd. Men er det å skaffe med TUV papirer? TGnor hadde ikke dette, og mente det ikke var å få tak i. Ser både Xtreme4x4 og Arctic Trucks hever også på karosseriet, så noen mulighet må det være? Jeg er ute etter noe som dette:
  11. Konkurs igjen? :wonder: Ja jeg får prøve en runde med telefon hvis de ikke svarer på mail. Er nok ikke akutellt før i slutten av sommeren uansett, men liker å ha alt spikret i litt tid før evt handel :)
  12. Takk for svar. Jeg har sendt en mail til Bgnor, samt Xtreme4x4 ang. dette, så får vi se. Er egentlig ikke interessert i å gjøre dette selv, men heller betale noen andre som har gjort det før, sånn at jeg vet det blir bra. Og kjenner jeg blir grønn av tanken på å få noe godkjent hos biltilsynet uten noen kontakter der.
  13. Hei Har tenkt å handle meg pickup, og vil ha den hevet, men ikke totalt ombygd som Xtreme4x4 og Arctic Trucks. Grunnen er at kjøreegenskapene på dårlig vinterveier, noe det er mye av her oppe blir totalt forstyrret av alt for breie dekk. Og smalere dekk tar seg ikke akkurat ut under de skjermbrederne. Så vil ha en bil som er høyere, men har muligheten til å ha litt smalere dekk. Hvem utfører sånt i Norge, med godkjenning? Har sendt mail til BGnor, men er det noen andre? Har søkt på forumet, men fant ikke noe særlig ang. firmaer. Takk på forhånd.
  14. Noen som har tatt noen bilder av Impreza'en på banen? :O
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår