Gå til innhold

happyhd

Bruker
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om happyhd

  • Bursdag 10/15/1980

Contact Methods

  • Bosted
    Stord

happyhd's Achievements

  1. Ok, takk for tilbakemelding uansett. Og takk for forsøket! Ringte ei hyggelig dame frå et huggeri i Sverige med en mulig travers, fikk og svar på hvorfor responsen har vært laber: Ingen av de andre gadd ringe "en norsk" pga OL, men hu hadde norsk far så da var det greit... verden og dens ringvirkninger..hehe
  2. Dette var jo gode nyheter! Haster er relativt, må være på plass innen juni pga EU-kontroll. Om du/bror din vil selge traversen skal eg gladelig ta meg en rogalandstur. PS:Kule bilder - minner meg om haukelitur med Legacy'en, null brøyting og bånn gass:)
  3. Desverre ja, men takk for tips. Har vore innom finndel/bilhuggerdataringen, diverse huggere og forhandlere i Norge og Sverige. Kjipe greier:)
  4. Hei Er på jakt etter travers (min er kjeks) til en Subaru Legacy 92mod (1.gen). Har leita etter travers som del eller delebil i Norge, Sverige og Tyskland (prøver alt) og tyr no til dette forumet for hjelp. Bildata: Subaru Legacy 92mod Understellsnummer JF1BC5CLOEGO47264 Motorkode EJ20 Karossericode BC Er på vestlandet, men avstand ingen hindring. ALT av interesse (så lenge traversen er ok)!
  5. Genialt tobbelobb, takker for svar, finner fram loddebolten:) PS: Har lest at enkelte jorder nærmest som en kjede rundt om i motorrommet, frå minus på batteri til motorblokk, videre derfra til andre plasser på motorblokk, til girkasse og til karosseri derfra.. "jo mer jo bedre ??" - uansett, er det noen plass det IKKE bør bli jordforbindelse ? REDIGERE, Redigere.. : Har lagt strøm direkte frå batteri til dynamo, itillegg til kabelvasen som er originalt (den går innom sikringsboksen og regulatoren). Skummelt? Burde eg kanskje ha egen sikring på denne ledningen ? Ser en del biler har ingen sikring her oiginalt, noen som har en ide ?
  6. Blir ikke ledningsstubben i ISO-kontakten en flaskehals for strømmen da ? Eg spør utfra uvitenhet...
  7. I ferd med å legge opp nye jordledninger i motorrommet, vel og merke paralellt med eksisterende. Alt ok. Kom til strømkabler til spiller og så slo det meg, ISO kontakt er jo proppfull av små spinkle ledninger..har aldri tenkt over det før.. åssen kan eg legge skikkelig strømledning her ? 4mm2 f.eks (som anbefalt lenger opp). Og jord til spiller ? Stikker en bolt ut av spilleren bak, den kan kansjke brukes ? Har multimeter om det er noe eg kan måle for.. Spyr ut spørsmål her, lyst å sette det opp skikkelig :)
  8. Tar imot tipsene med takk! Var og handla rk-kabel på onninen idag, 50mm2 gul/grønn sak. Viser seg at jordingen til starter frå batteri er 16mm2 mens batteri til chassis er 8mm2... virker litt merkelig.. vel og merke utfra det lille eg vet om jording.. (tenkte kanskje jording til chassis ville vært uberfeit).
  9. Takker for svar, angående kinetik batteri, noen peiling på hvordan de liker masse kaldstart / harde vintre ? Er er her eg har høyrt gode ting om optima. Er det ikke best å jorde spilleren med en egen jord og ikke til batteri ? Tror sannelig det blir nye kabler i motorrom ser eg.. EDIT:: Noen formening om hva som kjennetegner en god strømkabel ? Ligger masse her på jobben (sveisekabler o.l.)
  10. Skal ha mer lyd i bilen , men må oppgradere viktigste først. Bestemt meg for optima gult batteri + kondensator. Spørsmålene min er mht kabling - Hvilke dimensjoner bør eg ha på strøm og jordkabel til spilleren ? Skal ha klart nok strøm av god nok kvalitet før eg oppgraderer lyden har eg tenkt. Har lest en del om ladac/sterling regulatorer og 200 ampere dynamoer..men håper eg slepp unna med vettug kabling. PS: Er kondensator på 0,5f bortkastet på "vanlig" 4x50 watt spiller med 200 tøysewatts høyttalere i dørene ? (Blaupunkt casablanca og no sony greier)
  11. Mye jobb ? Legacy 92'mod. Hadde vært fint å høre fra noen som har gjort dette før.
  12. Tok ned eksosanlegget igår og demonterte alle delene. Tok en bor og nesten en kappeskive før alt var ferdig spredd utover. Puste ned hele greia og spraya med zinkspray som tåler 250 grader +. Herlig oppdatering av bilen spør du meg, men nå til poenget : Er det noen anbefalt måte å rengjøre katalysator på ? så rimelig helsvart ut inni der. Er det evt. et alternativ og kutte den opp og sveise igjen etterpå ?? Kan jo bli litt "trimpotte" effekt om eg er heldig :) Ingen problem å ta av eksos nå, alt er fornyet og nye bolter etc. er innsmurt med molykote.
  13. Vil dette si at Impreza deler også passer til vanlig legacy 2.0 ? Tror vanlig og turbo legacy er ganske like ?? Please svar..dette kan gjøre hverdagen min utrolig mye mer morsom..
  14. Takk for svaret, noen ide om hvor lik turboversjonen og vanlig legacy er ? Er på leit etter bremseskjold framme og, var ikke bare lett å finne deler (skulle hatt impreza virker det som)..
  15. Har funnet ut at powerflex foringer må være bra, men lages jo ikkje til andre subaruer enn WRX. Noen tips ? Har også skiftet plugger (ikke bare bare på denne bilen), nydelig gange på motoren nå :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår