Gå til innhold

libach

Bruker
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

libach's Achievements

  1. Finner ikke noe sted som selger det i hvert fall, får stikke på citroen og spørre om å få låne en :klovn:
  2. hex betyr jo seks, er ikke det vanlig unbraco?
  3. Noen som vet hvor man kan få tak i 5-kant umbraco? (Heter kanskje ikke umbraco når det er 5 kant?) Skulle ta av skiholderne på bilen og der har Citroën tydeligvis valgt 5-kant istedet for vanlig 6-kant.
  4. Passat (3A) som lager ganske mye lyd, vibrasjon (kjennes i rattet) og "dyp summing" når man kjører normalt og særlig ved sving, mest i venstresving. Vet at dette kan være hjullager, men bilen har nettopp fått byttet én felg, drivaksel, bærearm og styrestag pga et uhell på glatt føre. Hjullager ble ikke byttet ved reparasjonen, heller ikke støtdemper. Lurte på om det er noen forslag til andre ting enn hjullager som kan lage slik lyd? Og; Må man ha ny forstillingskontroll ved hjullagerbytte?
  5. Noen som vet om de selger deler til eksosanlegg på norsk bildelsenter? Finner ikke noe i nettbutikken...
  6. 96 passat TDI der røret som kommer ut av den midtre lyddemperen har løsnet (grunnet rust). Må bytte. Noen som har noen erfaring med dette, vanskelig/lett? Er mekonomen beste sted å få tak i eksosdeler, har de eksosdeler på NBS?
  7. Det er en passat (3A2/5) det er snakk om her. Noen som vet hvor det går an å finne en oversikt over relé-ene som sitter i en slik bil? Hva de forskjellige går til og hvilken type det skal være til de forskjellige kretsene? Klarer ikke å tyde noe utav orginal-manualen som fulgte med bilen fordi den er på tysk, og er ikke sikker på om det er riktig oversikt jeg har funnet heller.
  8. Takk for svar. Skjønner hva som skal til nå. Selv om dette antagelig er veldig enkelt så var det, om mulig, enda enklere på den forrige bilen min ('81 mazda 323) :-)
  9. Skulle skifte bremseklosser på min 96 passat. Problemet er at når jeg har satt inn de nye klossene får jeg ikke lukka igjen kalipteren. Liksom som om det er så mye trangere med de nye klossene, noe de skal være da disse ikke er slitt, men skjønner ikke hvordan jeg skal frigjøre plass? Det er Girling kaliptere og det var jo ikke noe problem å få de gamle både ut og inn igjen. Har sjekka manualen der det står at tykkelsen på bremseklossene til ventilerte skiver skal være 11 mm, dette stemmer jo med klossene jeg har kjøpt. Noen som har peil på hvordan gjøre dette?
  10. Etter samtale med folka på Team verkstedsenter på Sorgenfri i Trondheim, så skulle de se på regninga å slå av litt på prisen (hvor mye får man vente å se), karen jeg prata med syns og de hadde brukt litt lang tid. De tar forøvrig 790 kroner timen. Greie folk, anbefales :-)
  11. De har ikke satt av noe arbeidstid. Har sett over når de ringte meg i tlf. loggen på mobilen. De ringte og spurte om de skulle bytte et endestykke på tenningslåsen (bilen har vært veldig vanskelig å starte for de som ikke har teknikken), dette var halv 9. Tenkte ikke på at det skulle gå ut over timene så mye (var idiot som ikke spurte om hva det kosta), men de ringte tilbake når de var ferdig ca klokka 2, over 5 timer senere. Så fikk jeg regninga i posten to dager etterpå. Hvis bytte av den dingsen i tenningslåsen er årsaken til den høye prisen på arbeidet, er det bare et tegn på at det er dyrt å ha bilen på verksted mens man har det travelt på jobb. :doh Skal uansett stikke å spørre..
  12. Måtte bruke verksted for å bytte en calipter bak, da denne låste seg, og bremseklossene samtidig, slengte samtidig med skifte av en kontakt i forbindelse med tenningslåsen. Folka klarte jo likevel å bruke nesten 6 timer på jobben, evt. 3 timer med to mann... Kan man få så mye problemer med en slik jobb? kosta jo over 7000. Var forsåvidt heldig som fikk bilen inn dagen etter at uhellet skjedde, men bør jo ikke betale mer av den grunn...?? noen som har bytta caliptere bak på en sånn en?
  13. Nei, de bytta klosser på begge sidene ja. Litt dårlig formulert i innlegget..
  14. PÅ min Passat '96 modell låste den ene calipteren bak, mens jeg var på veg til jobb en dag, ble nødt til å sette den igjen på et verkted i umiddelbar nærhet av der feilen oppsto. De fikk til å ta den inn å fikse problemet dagen etter. Måtte bytte en calipter og to bremseklosser. Dette kom på den nette sum av 6200 kroner der 3300 av disse var arbeid. Hadde dessverre ikke mulighet for å få tak i deler på egenhånd denne gangen. Men er det noen som har peiling på om prisen på arbeidet stemmer i forhold til evt. tid på slikt arbeid?
  15. Har en 1996 modell passat TDI som er levert med originale 205/50R15 (stålfelg), av den typen som som er lakkert og skal se pene ut. En av disse er så bulkete at fyren på dekkbutikken ikke ville gjøre noe med den. Lurte på om det er noen som har noen anbefalinger om hva jeg bør gjøre? Sliter litt med å finne brukte, slike finnes vel, men hvor? lurer på om det uansett er dyrt? Alternativt så må jeg bytte ut alle fire felgene, forslag til dimensjon som ser bra ut på disse bilene?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår