Gå til innhold

Skodaracing

Bruker
  • Innholdsteller

    567
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Om Skodaracing

  • Bursdag 05/24/1979

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil
  • Modell (eks S4)
    Octavia 4x4
  • Biltype (eks Audi)
    Skoda
  • Årsmodell (eks 1995)
    2001
  • Motor (eks 1.6)
    1,8 T

Contact Methods

  • Bosted
    Moss

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Skodaracing's Achievements

Løyntant

Løyntant (5/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Er det nok olje? Motor må väre i gang,kjöre gjennom gira,peiles i Park med motor igang. Få ev avlest feilminne,er en del elektronikk i disse kassene,så kan gi noen indikasjoner på problemet. Har värt kjent med feil på speedsensorer,solenoidhus,kontakter,innv. feil i kassa.
  2. De 4 boltene som sitter på svinghjulet skrus ut etter at girkassa er demont. De holder clutchpakka på plass. Bjelken under motoren må demont,får å få denne lös må man ofte lösne eller demont traversen,denne er justerbar i side-og lengderetningen for justering av camber og castervinkelen til forstillingen. Må du lösne traversen må du först lösne rattakselen på tannstanga. Bilen må da ha en forstillingskontroll med just etter rep. Motoren bör/må henges opp i en jigg for å holde motoren oppe. Personlig tar jeg aldri en sånn jobb uten löftebukk,er veldig klönete om man ikke får heist opp i ståhöyde. Boltene som holder clutchpakka til svinghjulet,må settes inn med locktite ved mont. Boltene som holder svinghjulet til veiva må skiftes. Simmerringen bör settes inn med locktite på ytterringen for å hindre at den sklir ut igjen. Om det er slitespor på baksiden av svinghjulet etter simmerringen bör dette skiftes,ellers kan den sprekke pga svekkelse. Mitt beste råd er egentlig å sette bort jobben om du er usikker.
  3. Det er snakk om ca "ingen" slakk,du vil ikke kunne kjenne det. At simmerringen sklir ut er en ganske vanlig feil på disse bilene.
  4. Min har värt reparert og lakkert opp 2 ganger,det kommer igjen. Jeg har bestilt ny luke som står og venter på våren for mont. Tror den kosta 3500-4000,- Sef kommer lakkering i tillegg,og skjäre ut og lime inn ruta samt flytte over alle deler. Det er også kommet en heldekkende gummipakning som hindrer at lyslista ligger og gnisser mot luka.
  5. Om du har värt borti der når du skiftet toppakning begynner jeg og lure litt.... ;) Dette er snakk om bak på veivakslingen,inn mot girkassa....du kommer ikke til der uten at motor eller girkasse er delt... Du hadde vel ikke kassa eller motoren ute for å skifte toppakning? Dette problemet oppstår uten å ha gjort noe som helst,har skiftet mange sånne simmerringer pga de sklir ut. Bare å brette opp arma og kaste seg på.... ;) önsker deg lykke til,håper det löser seg. :)
  6. Sjekk ledningsnettet i fremkant av motoren under åndefilteret. Ligger ofte og gnisser mot en kant ved delingen mellom motor/girkasse og skaper kortslutninger.
  7. Når dette problemet oppstår,og bilen ikke vil starte. Forsök da å demontere og koble fra panelet for varmeapparatet. En feil i denne kan före til at bilen ikke starter....! Om det er feil i panelet skal bilen starte når den kobles fra. Vet det höres merkelig ut,men har hatt flere tilfeller av dette. Ellers kan det väre dårlige loddepunkter i instrumentpanelet,feil på nökkel,feil på startsperremodul etc. Letteste er först å få avlest feilminne,dette kan gi indikasjon på hvorfeilen kan väre. NB! Ikke forsök med å sette inn f.eks en startsperremodul fra annen bil,er en slik modul först kodet til en bil,fungerer den ikke i en annen bil,kan kun kodes en gang,og må gjöres hos forhandler.
  8. 23. blir stort sett ankomsttid for de fra Sverige og Danmark. Tror jeg kommer först på fredagen,selv om jeg tilhörer arr.komiteen... ;)
  9. Den motoren kombinert med automat er ingen ökonomibil. Kan jo väre at ting ikke er som det skal. Har värt borti katalysatorer som tetter seg,sensorer som feiler slit at styreenheten kompenserer ved å gi mer bensin etc. Få avlest feilminne,ev avlese at oksygensensorer regulerer som de skal. Om du f.eks har en termostat som står for mye åpent,da tror tempsensoren at motor er kaldere enn den er,slik at drivstoffmengde ökes,som resulterer i ökt forbruk. Mange faktorer som påvirker forbruket. Men disse motorene er generelt törste. Har du merket endring i forbruk i forhold til tidligere?
  10. Sjekk alt av drivverk for ulyder/slittasje. Viktig å fölge opp oljeskift på aksler,fordelerkasse,girkasse så vel som motor. Ellers er det jo stort sett greie biler å reparere. :)
  11. Om du får låst/låst opp noen dörer ville jeg kont ledninger mellom dör/karosseri,bruker bli brudd der. Om Fjernkontrollen ikke virker i det hele tatt,sjekk först batteri i fj.kont. Ev kan knappene bli slitt,eller de trenger å kodes på nytt.
  12. Nordisk Skoda treff 23-26 august 2012 i regi av Skodaklubbnorge. Her kommer det biler fra Norge,Sverige,Danmark Mer info på http://www.skodaklubbnorge.org
  13. Lönner seg å bruke et verktöy for å flytte motoren litt mot radiatoren,da blir det mer plass for å få ut girkassa,men er litt lirk,löft for å få den ut pga kan väre litt trangt mot traversen.
  14. Simmerringen i bakkant av veiva bruker skli ut. Er redd du må ta jobben med å rive ut girkassa. Anbefaler å ha på litt locktite (skruelim) på ytterringen til den nye simmerringen,da bruker de sitte på plass. Sjekk samtidig om den kan ha sklidd ut så mye at den har laget slittasjespor på svinghjulet. Er det dypt slitespor i svinghjulet bör dette også skiftes for å unngå at det har blitt svekkelser. har sett sånne svinghjul som har blitt så slitt at de sprekker rundt senter....
  15. Må plukke ned hele registeret for å skiftet simmeringen til kammen,er litt jobb.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår