Gå til innhold

Stian442

Bruker
  • Innholdsteller

    59
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Stian442

  • Bursdag 11/22/1988

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    BIL
  • Modell (eks S4)
    A4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2004
  • Yrke eller sivil status
    Serviceteknikker
  • Motor (eks 1.6)
    1.8T
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Feritta Eksos fra cat, åpent filter, sotet ruter, senket, felger.

Contact Methods

  • Bosted
    Aurskog-Høland

Stian442's Achievements

  1. Hei. Er det noen som vet hva som er det laveste ET man kan ha på bilen før det subber på innsiden? Jeg er på utkikk etter felger nå. Tenkte i størrelse 8.5x19ET35. Dette subber hvertfall ikke på min bil selvom den er veldig senket. Men jeg kunne godt tenkt meg 9x19 også, men hvilken ET kan jeg ha på di så det ikke skal subbe?? Jeg har forsøkt 9x19ET35 Men det havnet godt på utsiden av buen og da subber det med en gang :P Håper noen får hjulpet meg :)
  2. Mener du her at hvis jeg trykker på ECON så den lyser så er Aircondition av? Og hvis den ikke lyser så er den på?
  3. Hei. Var på verksted nå og fant ut at min turbo er på vei til å ryke! Den har bare gått 138000 så dette var ingen forventet kostnad. Bilen er helt orginal med 190 HK. Jeg har noen spørsmål siden jeg må bytte turbo! Er det noen her som har erfaring ved å bytte turbo? både org eller oppgradering? Jeg har gjort ett raskt søk på nettet og funnet ut at å sette i en orginal turbo vil koste meg 10000 bare i turbo, mens en større kan man få helt ned i 6000,- Har vært inne på tanken å satt i en litt større turbo og Chipe bilen til ca 240 HK. Det er det samme som bilen kan chipes til med orginal turbo.. Vil det være dumt å chipe bilen med tanke på alder og km eller vil dette gå bra?? Er det noen kjente feil ved Chiping av disse bilene? Håper noen får hjulpet meg!
  4. Jeg har hatt min på verksted nå. Jeg hadde en potte tett oljesil og tette oljeslanger i toppen fra åndinga! Verkstedet trodde kanskje det er tidligere serviceverksteder som ikke hadde gjort jobben sin med oljeskift >:(
  5. Hei. Har hatt bilen på verksted nå akkurat siden det kom opp Low oil pressure i displayet mitt. Det viste seg å være en tett oljesil og tette slanger i åndinga! Bilen har ryki ekstremt fra eksosen nå i det siste og det lukter ikke godt. Det kan minne litt om brent olje. Bilen bruker også ekstremt med olje. Det viste seg etter service på bilen så hadde bilen bukt 3 liter på en uke! :-/ Leste på noen forum rundt på nettet og en kar hadde en lik bil som brukte olje. Det viste seg å være Turbo ras. Det jeg syns er så rart i mitt tilfelle er at bilen går som normat (syns jeg) Har åpent filter på bilen så hører når bilen suger og slipper ganske godt! Men noen ganger så hender det at den gir fra seg en annen lyd en normalt når jeg har lavt turtall og en motbakke. (pr r r r) Normalt sier det jo bare (pysssssss) Er det Turboen min som er på vei til å ryke og som gjør at bilen bruker så mye Olje?? :(
  6. Er det farlig å kjøre bilen da?? Jeg fikk samme melding på min. Har byttet olje, men den kom opp etter en stund da også. :S
  7. Jeg vurderer faktisk Stamford Mesh II i 8.5x19 ET 35. http://www.sharifs-webshop.no/display.aspx?menuid=0&prodid=2968 Noen som har disse felgene eller felg type?
  8. HaHa :D Det liker jeg :) Det er nesten som meg det :)
  9. Ja dem er vurdert sterkt :) Jeg bestilte dem men fikk tilbakemelding at dem ikke kunne levere dem like vell :( Noen som har bilder av en Audi med Zito Milano?? O:)
  10. Er det noen her som har Sett eller har Stamford Mesh II?? Syns di ser pene ut. http://www.stamfordtyres.com/wheels/ssw/exclusive-S046-MeshII.html
  11. Hei! Jeg er på utkikk etter nye sommerfelger til min Audi A4 2004 Avant som er litt mørk grå. Jeg syns Y eiker med litt kant er utrolig kult. Noen som har bilder eller har noen forslag om felger som kunne hjulpet meg litt? Jeg skal ha 19 felg og er litt usikker på bredden siden bilen er litt senket. Kunne tenkt meg 9x19 ET over 35 ellers subber det :P eller 8,5x19 ET 35. Har tittet rundt på nettet men syns det er vanskelig.
  12. Hei. pen bil :D hvor har du fått tak i det pyntedekselet til motorrommet henn?
  13. Nå har ikke jeg diesel selv, men har hørt at det gir lite effekt og lyd på en disel bil. En venn av meg byttet til powerfilter på en Touran, og det gir kunn bitte litt (poow) lyd på første gir. Kanskje det høres på andre gir hvis det er heeelt stille ute! Diesel med powerfilter kan ikke sammenlignes med en bensin turbo med powerfilter, det blir to HELT forskjellige ting! Om du absolutt må ha turbolyden er det mange som går for "rakrør" Helt åpen eksos. Dette ville ikke jeg gjort hadde jeg hatt diesel for har hørt at motorene ikke har gått av å gå uten motstand i eksosen. Men da vill du ihvertfall få (pooooow) lyden godt frem på alle gir! Det som lønner seg hvis du absolutt skal ha powerfilter er å kjøre med Oljefritt! Hvis du bruker filter med olje kan luftmassemåleren bli ødelagt. Jeg ville tatt kontakt med Tommy Schønberg 67 90 94 15 Han driver det vellkjente chiptuning center TS-Racing, han hjal meg når jeg monterte åpent på min 1.8T og han gjorde jobben for meg til en billig penge! Om jeg tar feil på noen av pungtene så får dere skrike! Har ikke akkurat peiling på Diesel, men håper dette var litt til hjelp! :)
  14. Hmm, da lurer jeg på om jeg skal gå for ET 40 jeg gitt! Heller space ut 3mm om det trengs. :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår