Gå til innhold

sao90

Bruker
  • Innholdsteller

    39
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om sao90

  • Bursdag 11/16/1990

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    coupe
  • Biltype (eks Audi)
    audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1989
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    konfilter,2,5" Magnaflow race kat og 3,5" bakpotte

Contact Methods

  • Bosted
    Molde/Åndalsnes

sao90's Achievements

  1. den s2'n der er dæven så strøken;)
  2. ok, skal få skjekket med dem:) fant ingenting på ebay jeg heller så:P
  3. Hei, lurer på om noen vet hvor man kan kjøpe dørlister til Audi coupe. Gjelder den lista som er helt nederst på dørene og går litt over på skjermene, Jeg mangler de små som er på skjermene. (på begge sidene av bilen, altså jeg trenger 4 slike små liste-biter) om noen har disse brukt, evt selger komplette lister, er jeg interessert:) la ved et bilde:P er den svarte lista over kanalene det er snakk om, hvis noen er i tvil.
  4. ok takker for svar, vri på fordeleren for å stille?
  5. Får vel ta å skjekke tenningen da. Måler ved bruk av tennigslampe ned mot merke på svinghjulet vel? Men ville ikke bilen gått dårlig hele tiden da, og ikke KUN når den blir varm? Er kanskje ikke noen sammenheng mellom det med røyken som kom, og instrumentene heller da. Synses bare det var så rart at det funker når lysbryteren er slått av, men ikke på.
  6. Var vel litt for snar til å konkludere om at bilen var helt i orden. Skulle kjøre bilen skikkelig varm for å sjekke at alt fungerte, men den oppfører seg slik den gjorde før toppakningen ble byttet. Altså at den begynner å fjuske/rykke veldig når den blir varm. (helst på lavere turtall, og går ikke ved full gass) Jeg tror det kan være lambda sonden, for jeg kjørte bilen til den begynte med fjuskinga og dro da ut kontakten til lambda sonden og kjørte en tur til. Da gikk bilen helt som den skulle selv om den var varm:) eneste at den brukte veldig mye bensin. Så da er det vel bara å bytte lambda? Men fikk problem ista med at turtelleren sto å hoppet litt opp og ned, og når jeg slo på lysene så funker ikke turtelleren i det hele tatt. funker igjen når jeg slår lysene av:S bilen blir også tappet fort for støm. virker som den ikke lader skikkelig. Må legge til at når jeg vridde på tenningen første gang etter at toppen var satt på igjen så kom det litt røyk opp fra rattstammen og starteren ville ikke gå, da var det + på batteriet som ikke var skrudd igjen. Kan noe blitt svidd av inni der av den grunn?
  7. Har nå fått satt i sammen igjen bilen, og den går som en klokke:)
  8. Jeg hadde jo lenge problemer med fjusk på varm motor på min. Nå når jeg tok av toppen hadde toppakninga røket. Har du skjekket kompresjon? evt prøvd å byttet temp sensor?
  9. Har nå tatt av toppen. Det var toppakningen som hadde røket ja. Var stor åpning mellom pakningen på de to fremste sylindrene. Sier seg selv hvorfor jeg ikke hadde kompresjon:P Det var ikke hull inn til kjølekanalen e da, derfor jeg ikke hadde fått vanni olja. Skal bytte ventil tetningene også da, så da går vel bilen igjen om ikke så lenge:)
  10. har nå tatt ny komp test på alle sylindrene. Sylinder 3 og 4 lå på 14 og 15bar så de er vel grei, men de to fremste sylindrene er det null kompresjon på, men såvidt på den ene. høres ut som den går på 3 og ikke 2 for å si det sånn. Har gnist og bensin til alle sylindrene. Kan det tyde på topp pakningen også kanskje? siden det er null kompresjon på 2 sylindre som står vedsiden av hverandre? Må vel av med toppen uansett så. bilen har lenge brukt en del olje, og kjølevannet har synket ned til minimum liten tid etter jeg har fylt helt opp.
  11. Nå har jeg byttet tennplugger og ledningene siden jeg fant ut at jeg ikke hadde gnist på sylinder nr 4 med den gamle tennplugg lednigen som sto der, men fikk gnist når jeg byttet om på ledningene. Fikk målt kompresjonen på den sylinderen, og den viste kun 5 bar. Så da er det vel noe galt lengre nedi motoren vil jeg tro. har du noen tips?
  12. Nå har jeg byttet tennplugger og ledningene siden jeg fant ut at jeg ikke hadde gnist på sylinder nr 4 med den gamle tennplugg lednigen som sto der, men fikk gnist når jeg byttet om på ledningene. Fikk målt kompresjonen på den sylinderen, og den viste kun 5 bar. Så da er det vel noe galt lengre nedi motoren vil jeg tro. har du noen tips?
  13. Takker:) skal få skjekket dette. Mulig jeg bare kjøper nye orginal plugger også samtidig
  14. Ja er nok lambdaen ja, var såvidt den gikk igjennom avgassmålingen på siste eu kontroll også. Var akkurat ute å skrudde ut alle pluggene og tørket av de(alle var endel sotet) pluggene til dysene var veldig vanskelig å komme til, men fikk av den fremste. Da gikk bilen helt likt som den gjorde før jeg tok den av hvertfall. Prøvde også å dra ut en og en plugg ledning. Oppførte seg også helt likt da jeg drog ut den fremste(sylinder 1) og gikk enda dårligere da jeg tok ut de bakerste.
  15. Jeg hører ikke noe lyd når den står på tomgang, kun det at den ikke går på alle 4 sylindrene. Jeg har byttet temp sensor både på kjølevannet og motorstyringen(samtidig som jeg skiftet det andre jeg sa). takk for at du fant tallene for tenning og komp til meg. kan også legge til at samme dagen dette skjedde, kuttet bilen helt når jeg var på vei til jobb, altså jeg mistet all motorkraft. hade full gass i omrent 20-30 sekunder før den plutselig skjøt i vei igjen. Kan det være sliten bensinpumpe også? men det er vel kanskje en annen sak da.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår