Gå til innhold

MBHauk

Bruker
  • Innholdsteller

    40
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om MBHauk

  • Bursdag 02/28/1971

Contact Methods

  • Bosted
    Stavanger

MBHauk's Achievements

  1. Min bok er kjøpt hos http://www.autonor-autodata.no. De har tlf. 69882139.
  2. Skal se om jeg finner den, og se hva den heter og hvor den kommer fra.
  3. Jeg fant en dansk VAG bok på finn.no. Men du kan sikkert finne det du trenger i denne: http://www.haynes.com/repairmanuals/volkswagen/passat
  4. Jeg fikk tak i rep. håndbok til den motoren. Samtidig fikk jeg lånt meg kamlåseverktøy. Ble plutselig en lek å skifte. Mener å huske at reg.reima skulle strammes med et visst moment, men kan være jeg blander med andre biler. Jeg har samme motor i en Audi 80 avant. Det er bare A4en som må ut med fronten.
  5. Jeg har en RF P3002 og en RF P212S4 som er til salgs. Pent brukt. 2000,- eller kom med bud, eller noe å bytte i. Spilte veldig bra i Mercedes stasjonsvogna mi.
  6. Forsterkeren min kuttet plutselig ut å levere ut lyd. Sikringen funker, dioden indikerer at den har strøm, men blinker liksom i takt med musikken som kommer fra den andre forsterkeren som driver subbene. Fikk beskjed om at den var gått i protect og at den måtte inn til rep. dvs. at MTXen måtte ha nytt hele printkortet. Høres merkelig ut synes jeg. Hvordan protect er det da? Selfdistruction? Noen som vet om dette stemmer, eller om det er noe enkelt å tilbakestille.
  7. Hvor langt bak skal takluka kunne åpnes? Min stopper liksom etter 15-20cm, bare halve luka. Er det noe som er enkelt å fikse.
  8. MBHauk

    rep manual

    Autodata har bok på dansk som omhandler motoren din. Måtte kjøpe den selv for å spare 7500,- kroner for skifting av reg.reim og vannpumpe.
  9. Etter tester som jeg husker fra Granada-tiden min, så er 2.6 den motoren som trekker campingvogn best. Så kommer 3.0 Deretter 2.8. Så kommer 2.3 etterfulgt av 2.0, og tilslutt 2.8i. Dette virker nesten utrolig, men det må være noe med turtall/dreimoment forskjeller på forgasser kontra insprut. Nei, 2.6 er bare råe muskler. Men det høres på lyden også. Med samme eksosanlegget på 2.6/2.8 så brummer 2.6 mye dypere! NB! Ikke jeg som har testet dette!
  10. Går an å få kjøpt performancestag (av Camberstaget) som er justerbare. Har du senka for mye, eller er foringene dine utslitt? Siden du vil justere.
  11. Riv ut reservehjulet og støp kasse bak dekselet, lag hull i dekselet som subben monteres i med fester som går inn i kassa også. Garantert bra hvis kassa blir tett og fast.
  12. Spør BSKA på MBE-forumet. Han har greie på opphenget til W124.
  13. Hvis det er meg du spør, så har jeg en -91 TE300-24 med EZL-tenning med bankesensorer. Føleren sitter foran på min. Såvidt jeg vet så har M102 motoren også EZL-tenning men uten bankesensorer.
  14. Den bryteren nede ved veiven er en OD-føler. Den må være helt nøyaktig innstilt for at den skal fungere skikkelig. Uten den vet ikke tenningen når det skal tennes. Skift føler, få et verksted til å sjekke avstanden til reimhjulet. Brudd i ledningen resulterte i at jeg ikke fikk start på bilen selv.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår