Gå til innhold

Antartico

Bruker
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Antartico

  • Bursdag 11/17/1990

Contact Methods

  • Bosted
    Tromsø

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Tromsø

Antartico's Achievements

  1. Rot i hue her..ser jo helt feil ut i forhold til hva du sa tidligere! Men her er hvertfall en video, det så da mere korrekt ut, mener da jeg! http://youtu.be/_RIJNt7931A
  2. Ingen uvanlige koder, hvertfall. Kun de jeg har postet. Men igjen kan de ha vært gammle. Vanskelig og si. Gjorde som du sa idag. I følge 063 å det du har fortalt meg så er alt tilsynelatende ok. Men jeg stusser litt når jeg går inn på 060, altså TB blocka...Skal ikke verdiene gå opp i opp? Jeg mener altså di verdiene på Duty Cycle. Uten og være borti pedal står denne på 12.5% og 87.1%, som jo blir 99.6%. Burde ikke denne være på 100% totalt? Legger ved ett bilde som kanskje illustrerer bedre hva jeg mener. Her er også fra 063. Det ser da riktig ut, eller? DOH, ser jo nå at dette er block 062. De så veldig like, hva er forskjellen?
  3. Ja, døde forresten på tomgang hær ista. Ingen MIL.
  4. Hadde jo vært ganske skøy om det bare var en dårlig kontakt, får skru ned sparkpanelet også til helgen da! Gjør det ikke akkurat MINDRE imponerende når du sier du aldri har jobbet med bil. Og navnet skulle vel tilsi at hær er det Audi i spissen, vil jeg tro!
  5. TBA utført etter vask, ja. Har muligens feiltolket det med at den dør. Kan være at pedalen ikke har gitt noe respons og at jeg tror jeg har kvalt den før jeg instinktivt starter den igjen. Har skjedd ettpar ganger der jeg helt klart har sett at bilen fortsatt går, men ingenting skjer dersom jeg trykker på gassen. Bilen har oppført seg de siste dagene og jeg har mye på tapeten om dagen, så har ikke sett så mye på det. Takk for tipset, det skal jeg se på senest til helgen. Så må jeg få benytte muligheten og hedre deg, Quattro. Har lest rundtom på forumet nå i en del år, å du er altså ett endeløst leksikon. Ett unikum er du. Flott at sånne som deg er og finne på et forum som dette.
  6. Heisann. Hadde ute lignende tråd, men velger og poste den på nytt da jeg skjulte den gammle siden den var postet på feil side. Jeg har da hatt problemer en stund. Går fint å bruke bilen til små turer, jeg aksepterer nå at bilen kutter, kan dø helt og går sporadisk inn i nødmodus, med EPC, ABS å ESP lampene tennte. Jeg har hatt ute spjeldhuset og vasket både spjeld og sensor, uten hell. Tenker jeg kanskje tar det ut èn gang til, da jeg kanskje ikke var så veldig nøye med selve sensoren. G42 har jeg og vasket. Sunday, 25 January 2015, 20:34:05:54368 VCDS-Lite Version: Release 1.2 Control Module Part Number: 4B0 906 018 AA Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0001 Software Coding: 04702 Work Shop Code: WSC 00000 VCID: 60B3F7E3F35B 5 Faults Found: 18047 - Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185): Implausible Signal P1639 - 35-10 - - - Intermittent 16622 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31): Signal too High P0238 - 35-10 - - - Intermittent 16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High P0103 - 35-10 - - - Intermittent 18042 - Accelerator Position Sensor 2 (G185): Signal too High P1634 - 35-10 - - - Intermittent 16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High P0113 - 35-10 - - - Intermittent Control Module Part Number: 8D0 907 389 E Component and/or Version: ABS/ESP allrad D36 Software Coding: 06275 Work Shop Code: WSC 02325 VCID: 351D76B71C59 2 Faults Found: 18265 - Load Signal: Error Message from ECU P1857 - 35-10 - - - Intermittent 18264 - Throttle Potentiometer (G69): Error Message from ECU P1856 - 35-10 - - - Intermittent --------------------------------------------------------------------------- Håååååper noen har en løsning evt gode råd.
  7. Heisann, var nettopp ute å lufta clutchen. Alt utstyr på plass og klargjort for og sette igang, løsner luftenippel på slave sylinder og ber min kjære fru tråkke sakte på clutch pedalen. Til min store forskrekkelse er clutch væsken GRØNN. Det er jo bare vell og bra det, har heller lite og si sånn egentlig, men det jeg egentlig bare lurer på er, er dette vanlig? I alle tilfeller jeg har LEST om har det hett at clutchen deler væske-reservoar med bremsene. Ikke er jeg fagmann på noen måte men hvorfor er det sånn på denne bilen? En skulle jo tro at enginørene i tyskland har en fornuftig grunn for nettopp dette. Kan forøvrig meddele at luftingen gikk fint og pedalen ble hard og flott, akkurat sånn som vi liker det. ENLIGHTEN me! *Edit* Sjekket servo reservoaret etter og ha tappet en del væske og kunne konstantere at det var mindre væske på beholderen!
  8. Ytre knute ble skrudd ut med senter bolten. Og ny hamret på plass, med akslingen på plass ja. Så jeg kommer vel ikke unna det, men bare demontere hele akslingen og titte under mansjetten? Så vist jeg er heldig så slipper jeg å handle nye deler? Tenker jo litt på at det er påske og imorgen er vel siste dagen ting er åpent. Heldigvis kunne snille svigermor låne meg bil!:D
  9. Heisann. Kort fortalt har jeg nettopp byttet drivknute, montert opp alt, kjøper ut av garasjen, det smeller og jeg mister HELT framdrift. Da var det av med dekket og kan konstatere at aksling sitter fortsatt i knuten og navet rører seg ved å vri akslingen. Det ser snarere ut som at det er på indre knute det har skjedd noe, akslingen går rundt men mansjetten står i ro. Tar jeg ut clutchen med motoren igang å bilen i gir går kassen rundt og fart registreres. Tyder jo på at det er indre del på aksling det er noe galt med. Hva har jeg gjort galt, og hvordan fikser jeg dette? Skrevet via mobil så beklager vist det er mye feil osv. Håper på innspill og at folk har litt tid til og hjelpe en stakkars nordlending i påska! :D
  10. Jeg syns det er noe rart jeg! Åsså noe så voldsomt? Takker for svar hvertfall! :)
  11. Heisann, jeg bare bytta over til åpent K&N filter hæromdagen å oppdaga en voldsom 'flutter'/plaffrelyd ala samme lyden i denne filmsnutten: (vet resirken er gåen i videoen, men...) Har hørt litt rundt og en venn hevder at "sånn skal det være på de bilene der." Syns det høres noe rart ut men kan vi med sikkerhet påstå at det er ventilen som er gåen? Bør nevnes at det er orginal ventil som står på for øyeblikket. Har en Forge 007 liggende. Er det bare å hive seg i byttingen? :) Takker for svar!
  12. Heisann, tenkte jeg skulle montere CD spilleren jeg har liggende som er av typen http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315514&view=detailed I min 2000 A6. Jeg har da en Audi Symphony 1 orginal spiller og er GANSKE grønn på bilstereo temaet! Jeg har forstått såppas at jeg trenger ett ISO adapter av noe slag, noen som har vært borti dette og vet hvilket adapter jeg trenger? Legger ved bilde av baksiden av spilleren samt kablene til bilen(Kommer senere i kveld).[ATTACH]25900[/ATTACH] Kablene i bilen: Takker for alle svar! :)
  13. Ja, det har jeg. Bensin pumpen surrer og går!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår