Gå til innhold
Bilforumet.no

opelduude

Bruker
  • Innholdsteller

    4,598
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    34

opelduude vant dagen sist August 21 2017

opelduude hadde mest likt innhold!

Om opelduude

  • Rang
    Registrert bruker
  • Bursdag 05/27/1992

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, pc, venner, skru bil
  • Modell (eks S4)
    Omega
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Yrke eller sivil status
    Bilmekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.0 16v
  • Fylke
    Oppland

Contact Methods

  • Bosted
    Gjøvik
  1. Clutch bytte på en 2005 9-3

    Det første jeg tenker på er at et enkeltmassesvinghjul ikke bygger like langt ut som et dobbeltmassesvinghjul. Kan da hende som du sier selv at den inngående akslingen på girkassa da blir for kort slik at du bare får koblet halvveis ut.
  2. Register kjede eller reim

    Nei aner ikke intervallet. Ring eller stikk innom en merkeforhandler.
  3. Register kjede eller reim

    Den har nok reim. Er det et plastdeksel foran på motoren, så har du reim.
  4. Climatronic er helt død

    Sjekk sikringa aller først. Varierer fra bil til bil hvordan viftestyringa er koblet opp.
  5. Ekstralys

    Du må ha et ledningsnett til bil med canbus. Du har kun bixenon og ikke ei ekstra halogenpære som tennes sammen med fulltlyset?
  6. Easytronic girer/gasser hardt

    Høres ut som girkassa trenger ett oljeskift. Gjerne ordentlig flushing.
  7. Ta å ohm pluggkablene dine med et multimeter om du har. Verdiene skal være ca det samme på alle. Sjekk så du ikke har glemt igjen noen kontakter til for eksempel tempføler og gasspjeld o.l
  8. Turtallsproblem

    Da har du elektrisk gass-spjeld, så da er det store muligheter for at det er den som er synderen uten at jeg kan si det sikkert. Det letteste da er å få noen med ordentlig diagnoseutstyr til å se på verdiene på motoren når den går på tomgang.
  9. Har en Opel Vivaro som har fått basskasse og 4 nye høyttalere. Jeg har aldri brydd meg noe særlig om innstillinger av spiller og bass for det har stort sett hørt veldig bra ut med en gang. Denne gangen var jeg ikke så heldig. Har skrudd ned alt av bass i innstillingene på spilleren og prøve å justere på forsterkeren. Noen ganger er det veldig bra bass fra kassa mens andre ganger er det helt dødt også skurrer det bare i høyttalerne. Virker som det er mye bedre lyd når bilen kun står med tenninga på enn når den er i drift. https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/subwoofer-bass/focal-ibus20 Den sitter under passasjersetet. https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/montering-tilbehor/ground-zero-gzpk10xlc ledningssettet som bassen er koblet opp med. https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/hoyttalere/renegade-rx42 Høyttalerne som sitter oppi dashen ved frontruta https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/hoyttalere/pioneer-ts-a173ci Høyttalerne som sitter i dørene. https://bilradiospes.no/produkter/bestselgere/deh-x7800dab Spilleren Må jeg rett og slett bite i det sure eplet og legge opp nye ledninger til alt av høyttalere? Siden dette er en varebil, så regner jeg med at det er håpløst underdimensjonert?
  10. Støtdemper foran høyre - montering

    Drivaksel må nok løsnes og tas ut fra navet så du får brutt det lenger ned.
  11. Turtallsproblem

    Hva slags motor har du? Høres ut som den trenger en rens av gasspjeldet og tomgangsregulator
  12. Passat 3C ryker ved start. defekt tandempumpe?

    Da må det være lekkasje mellom dysene og forbrenningskammeret da regner jeg med. Ut med alle dysene og skift pakning på de. Det er da ikke lenger olje i dieselfilteret?
  13. Kjørecomputer

    Så vidt jeg vet så må man ha diagnoseapparat for å skifte språk. F betyr feil. Som regel feil med utetemp-målern eller ett ledningsbrudd.
  14. Har du skiftet plugger? Det ville jeg hvertfall gjort. Du er helt sikker på at du har fått på igjen registerkjedet ditt helt riktig?
  15. Nybegynner når det kommer til bil

    http://catalog.meca.no/Catalog.aspx?BrandID=56&ModelID=1169&CarReference_ID=3469&CategoryID=4532&CategoryType_ID=1 250 MM skal du ha.
×