Gå til innhold

motordal

Bruker
  • Innholdsteller

    74
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om motordal

  • Bursdag 12/04/1986

Contact Methods

  • Bosted
    vikebygd

motordal's Achievements

  1. Syns bilens gass pedal va ganske hardet er det normalt???????
  2. hva kostet nye dører der da? har kje fått svar fra pheonix heller
  3. Takk Takk har sendt mail te dei nå så vente på svar vetuuu:disco
  4. 60cm breie helst i rogaland vist noen har. send ein pm
  5. Nedregistrering Tahoe Diesel Vegdirektoratet har foretatt en tilpassning av kjøretøyforskriftene slik at typegodkjente Chevrolet Tahoe 6,5 Diesel i perioden 1995-2000 kan settes ned i vekttil under 3500 kg. (For biler som ikke er 10 år enda, vil det bli beregenet personbilavgift.) Dette er prosedyren: Kontroller at den originale vektlappen (dørfals førerdør) er lesbar, slik at de originale aksel- og totalvekter er synlige. Hvis vekter er lesbare kan man henvende seg direkte på Trafikkstasjonen for å endre vekter. Hvis vekter ikke er lesbare, må det utstedes en ny vektgaranti fra Bergheim Drammen AS. Denne kan bestilles på telefon 32 80 94 44, faks 32 80 94 39 alt. sigrid.boen@bergheim.no. Vi leverer da dokumentet (som Trafikkstasjonen beholder) og en ny vektlapp med nødvendig informasjon som klebes på samme stedet (bruk klar bygningstape over vektlapp som beskyttelse). Prisen for denne tjenesten er kr. 2.000,- pluss mva og det blir sendt pr. postoppkrav. NB! Husk at når bilen blir registrert som personbil, er det krav om E-merkede sikkerhetsbelterforan. Disse kan bestilles fra vårt delelager i Drammen. De originale sikkerhetsbelter bak blir vanligvis godkjent på Trafikkstasjonen i det de har dobbel låsing. Vi kan om nødvendig attestere dette på vektdokumentet. Hastighetsbegrenser/Særbestemmelser Kjøretøy (lastebil kl. N2, 3501-7500kg) som er importert/registrert i henhold til §1.15 (Særbestemmelsene) skal ikke ha hastighetsbegrenser. Sjekk derfor side 3 i vognkort del 1 under merknader. Alle kjøretøy som er godkjent i henhold til Særbestemmelsene vil ha en anførsel i denne rubrikken. Følgelig kan lastebiler i denne kategorien (over 3500kg) registrert på Særbestemmelsene slippe problematikken rundt hastighetsbegrenser. Lyktebøyler Dette er et meget omdiskutert tema i disse dager! Myndighetene har gitt disse bestemmelsene tilbakevirkende kraft og følgelig skal lyktebøyler på alle kjøretøy føres inn i vognkortet sammen med økningen i bilens lengde. Bestemmelsene er aktuelle for følgende kjøretøy (som vi leverer): M1= Personbiler N1= Varebiler og Pick Up med tillatt totalvekt under 3500 kg N2= Lastebiler og kombinertbiler over 3500 kg De kritiske kjøretøygruppene er M1 og N1: Sluttdato for innlegg i vognkortet er 25/5-07 på disse biltypene. Ved timebestilling på trafikkstasjoene, så må time bestilles før 1/5 d.å og i så fall kan bil vises/godkjennes etter 25/5 hvis det er lang bestillingstid på trafikkstasjoen. Ingen av de lyktebøyler som vi har montert imøtekommer de EU-krav som gjelder fra 25/5 og det betyr at lyktebøyler må avmonteres! Ved første EU-kontroll vil lyktebøyle bli anmerket med feil og kjøretøy ikke godkjent. Kjøretøygruppe N2: Det er ingen endringer i regelverket for lastebiler over 3500 kg! Imidlertid skal lyktebøyler sammen med lengdeendring på kjøretøy anmerkes i vognkortet. Vi har nødvendig dokumentasjon på de fleste bøyler som vi har montert. Hvis et Bergheim-verksted utfører EU-kontroll, ta med del 2 av vognkortet (den rosa delen) og vi kan besørge ”papirabeidet” på trafikkstasjonen! NB! Husk at det IKKE FINNES godkjenningsdokument på lyktebøyle/kufanger som overstiger bilens bredde (går rundt hjørnet på forskjermen). Følgelig må denne typen bøyler avmonteres.
  6. ja men det er endret fra opel sin side. til 60000 og 4år og ein bytte vanpumpa samtidig. pga mye motorhavari pga den ryker og mange kjøre så lenge bilen går og da kan ein si at vannpumpe hjulet låser seg og div
  7. pere og pere er jo målere i desse og ingen pere
  8. ja e jo sant. er ingen turbo bil. er ein i 60åra som kjøre bilen så har kje vore skamkjørt fram og te bake te jobb bil. drive og sette i nye gjenger på dei tre boltene for og se om det blir i orden.
  9. begynt og se på bilen nå. er 3 strekkbolter som har dratt løs gjengene i blokken har gjitt etter. sikkert vert dårlige gjenger etter motoren har kokt og div og ser på strekk boltene og at det har jobbet. skal prøve og sette i lausgjenger og trekke på ny. vist det ikkje går må det ny maskin i bilen. litt surt siden det nett er montert ny topp til 20000 for den gamle var sprukken. bilen var i orden når den blei solgt. så er jo litt tvist om hvem sin feil det er at gjengene har tatt kveld :S
  10. firmaet som delene blei kjøpt på gjekk konk i dag:P ja ska se på bilen i morgen for og vera sikker på det er toppakningen.
  11. har lest litt om kjøps loven og sånn. men det er så uforklarlig. virke som han har rett og heve kjøpet. men ikkje lov samtidig. spørs liksom hvem som leser det:S
  12. solgte ein bil for ca 10måneder siden. Skreiv sånn NAF salg kontrakt. krysset av selges som den står. Bilen var det ingen ting feil med. hadde nett skifte toppakning. nå har han som kjøpte bilen kjørt ca 30000 med den og det ser ut som det lekker olje fra toppakningen. har han noen rett gjennom kjøpsloven og heve kjøpet? eller rett på og fikse det? solgte bilen i gud tro. jobber da som bilmekaniker. kunden blei og informert om at toppakningen blei skifte. og bilen var blitt kjørt med og virket ikkje som det var i orden. som sakt solgte bilen i god tru:)
  13. Enklere og sjekke HC i kjølevannet:P HC er uforbrent drivstoff, vist toppakningen er defekt følger gassen seg gjennom kjølevannet og opp i ekspansjonstanken:)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår