58-T1

Bruker
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om 58-T1

  • Rang
    Registrert bruker
  • Bursdag 02/18/1974

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo
  1. Hmm, det ligner litt, men jeg får ikke alle detaljene til å stemme.
  2. Jeg så denne på TV, og den virker merkelig kjent. Men jeg kommer søren ikke på hva det er slags bil. Noen som kan hjelpe?
  3. En kompis har en 6 år gammel Forester som har gått 80000km. Nå har den fått skjørtebank, og importøren mener han må bytte motor. Det vil de ha 60000kr for. Er det normalt at en bil som har fulgt originalservice må bytte motor etter 80000km? Finnes det noen andre måter å løse dette problemet på, enn å bytte motor?
  4. Finn-kode 19783024 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19783024 Edit: Solgt
  5. Jeg skal kjøpe ny Passat, og det blir en 140HK TDI. Det jeg lurer på, er om DCC er verdt prisen på drøyt 9000. Jeg kjenner ingen som har dette på sine biler. Noen erfaringer?
  6. Jeg har en Lupo som jeg skal selge. Svart 99-modell, meget pen og i god stand. Hadde tenkt å legge den ut på Finn om noen uker. Skal bare få tatt service og EU-kontroll på den først. Men dette er i Oslo, da. Edit: Solgt!
  7. Da har jeg endelig fått montert det hanskerommet jeg kjøpte for noen måneder siden. Jeg trodde dette skulle være temmelig enkelt, men det var faktisk ikke bare lett. For det første: Som de fleste Lupo-er i Norge er min bil en 6X fra 1999. Hanskerom kom først med 6E i mai 2000, og det er her problemet ligger. Dashbordet i 6E er nemlig forskjellig fra det i 6X, så hanskerommet passet ikke spesielt godt til min bil. Det vil si, det var mulig å sette det rett inn, men det ble seende noe rart ut. For det andre: Det var nødvendig med mye mer demontering enn hva jeg hadde trodd. Det tok litt tid å finne ut hvordan jeg skulle få løs alle delene, men for dem som leser dette burde jo det være enkelt. Demontering Ta ut midtkonsollen. Den er festet med ni skruer og to muttere. I tillegg er det to plugger som må kobles fra. Fjern det kjegleformede dekselet under lysbryteren. Det sitter med én skrue. Fjern dekselet under rattstammen. Det er festet med tre skruer. Fjern hylla på førersiden. Den sitter med seks skruer. Fjern hylla på passasjersiden. Den sitter med ti skruer. Modifisering Bildet nedenfor illustrerer problemet med at hanskerommet er beregnet for en annen årsmodell. Det blir ganske mye luft under dashbordet dersom du bare monterer det rett inn. Jeg valgte å transplantere noen deler fra den originale hylla over til det nye hanskerommet. Hylla består av flere deler som er plastsveiset sammen, og som det går an å få fra hverandre. Jeg begynte med å frigjøre denne delen: Etter litt saging og filing så den slik ut: Deretter ble den skrudd fast i hanskerommet: Noe modifikasjon må også til på selve bilen. Først er det en forsterkning bak den originale hylla som må bort: Montering Deretter er det bare å sette alle delene på plass igjen, ved å følge instruksen ovenfor i motsatt rekkefølge. Merk at et av skruehullene inne i selve hanskerommet sitter på et annet sted en det gjorde på den originale hylla, så her må det borres et nytt hull før skruen kan settes inn. Etter at hele jobben er gjort, bør resultatet bli omtrent slik: Må si jeg er ganske fornøyd :-) Har jeg norges eneste 6X med hanskerom nå, eller er det også andre som har gjort dette?
  8. Nei, det mangler litt på arbeidslysten nå om dagen. Ikke har jeg noe fornuftig sted å holde på heller, men nå som det blir varmere i været kan jeg jo holde på ute. Jeg skal legge inn en tråd om det når jeg setter i gang. Jeg tror jeg går for 45-profil når/hvis jeg kjøper nye felger. Senking er også en tanke, ja...
  9. Er det 195/45R15 du har på de felgene Zoom? Hvordan er det å kjøre med? Jeg tenker på å kjøpe noe større selv, men har ikke helt bestemt meg enda. Jeg har 175 på 13" nå.
  10. Jeg har allerede fått tak i. Det ligger og godgjør seg i kjelleren, mens jeg venter på inspirasjon til å montere det.
  11. Da var det nok ikke meg. Min er svart innvendig også, og merkene på bakluka er på plass.
  12. Kan ha vært meg med min 1.0. Jeg kommer opp i bra fart, bare jeg får litt tid på meg :-) Jeg er også veldig spent på hva total pris for import av GTI-en blir. Kunne godt tenke meg en liten oppgradering.
  13. Hos meg skyldes det i hvert fall delvis dårlig kontakt. Etter et par velrettede slag med knyttneven har jeg fått tilbake lyset i to av de tre ventilene. Jeg kan også slå lyset av og på ved hjelp av samme teknikk.
  14. Noen tips om hvordan du fikk dem ut? Jeg oppdaget i dag at tre av dysene i min 2003-modell mangler lys - det er bare den på førersiden som virker. Alt annet fungerer. Rart at alle tre gikk samtidig, egentlig.
  15. Ok, jeg mente til Lupo-en. Spørsmålet var postet i Lupo-tråden.