Gå til innhold

bjornhal

Bruker
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om bjornhal

  • Bursdag 11/13/1982

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    523i + 320i Touring
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Motor (eks 1.6)
    2.5 + 2.2
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Tørkerull i bagasjerommet og BANOS under panseret
  • Fylke
    Telemark

Contact Methods

  • Bosted
    Notodden

bjornhal's Achievements

  1. bjornhal

    E39 523 M-tech

    Sykt bra bil. Har akkurat samma bilen selv, men er litt i startgropa sånn prosjekt-messig. - Hvor mye senk har du? 35/20? - Har du montert Alpina-innsug og grenrør? Blei det bra?
  2. Er du 100% sikker på at du har fått kamakslingene montert riktig? Hvis en av kammene er ørlitegrann feil orientert i forhold til øvre dødpunkt vil du miste effekt, få dårligere forbrenning og bilen kan også bli tungstartet. Er forholdsvis enkelt å sjekke dette da: Ta av toppdeksel og drei motoren til øvre dødpunkt. Da skal de firkanta profilene bakerst på begge kammene tangere hverandre helt nøyaktig. Står forresten godt forklart i Haynes-boka... Har du M54-motor ville jeg gjetta på kamaksel-føler for eksos, eller evt. innsug. Da skulle det ha gitt en feilkode på diagnosetesteren da...
  3. Sjekk på toll.no for avgifter ved endring av effekt osv. Når bilen når en viss alder koster det ikke rare greiene å øke effekt, motorvolum osv. Selv med en sekser vil du ha godt med plass i motorrommet på disse bilene så det er absolutt noe du bør vurdere. Lyden av en sekser stiller også i en helt annnen klasse en 1.8-liter'n. Personlig synes jeg hvit er en av de peneste fargene på E34, så behold fargen! :) Også kan du prøve å få tak i brede nyrer og panser som er på M5'n. Det gir den et kjempeløft, uten å koste skjorta.
  4. Schmiedmann i Skien tror jeg har det. Sjekk nettbutikken eller ring og spør.
  5. Har ikke vært borti akkurat dette før, men hos http://www.time-sert.com/ får du kjøpt rep-sett for tennplugg-gjengene. Kan lønne seg å kjøpe deler fra USA nå som dollaren er så lav (Thread kits company, california). Brukte selv Big-sert settet for strekkboltene etter å ha tukla det til med helicoil. Lykke til!
  6. Heisann, Er det noen her som har greie på ca prisantydning for et strøkent eksemplar av en Fiat Ritmo Abarth. Kan ikke finne noen ute på finn.no så det er tydeligvis en ganske sjelden bil her til lands... Har sett meg ut et eksemplar i ukjent tilstand som mulig oppussingsobjekt...
  7. BANOS - Haha, den hadde jeg faktisk ikke tenkt på før. Da bør man nok mette sukkeret med litt Omega3 også ja. :P PS. Schnellfahrer er trolig full.
  8. Oioioi! Jeg har faktisk så og si samme problem! Er nok noe som går igjen på enkelte av stereoene til denne serien. Jeg har forsåvidt ikke 100% samme feil men: -Volumen meget høy. -Balansen har flyttet seg til venstre side. -"Fader" står kun på fronthøytalerne. -Bass og treble er endret til flat. Jeg tror ikke jeg gidder bruke ei krone på å "reparere" dette men stikker heller på dynga og peller ut en som funker. Å fikse gammel småelektronikk er som regel dyrere enn å kjøpe no brukt rask. Ser ut som høgger'n i Saggrenda ved Kongsberg har en del av disse stereoene så jeg kommer til å stikke innom der en dag jeg er på de trakter og bytte med en som fungerer. Hvis noen mot formodning veit hvordan det fikses så hadde det vært supert!
  9. Fant det! Det er visst plugg like over bremsepedalen, hvis noen skulle lure på det samme...
  10. Er det noen som veit hvor man kobler til diagnoseverktøy på en 2002-modell 320d? På min E39 523i var ikke pluggen noe problem å finne, men i 320'n er det plastikdeksler overalt i tillegg til at det er f*** så trangt.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår