Gå til innhold

TrulsR

Bruker
  • Innholdsteller

    206
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om TrulsR

  • Bursdag 02/24/1989

Contact Methods

  • Bosted
    Sandefjord

TrulsR's Achievements

  1. TrulsR

    Regreim 98 mod

    Har en 98 mod 1.6 16v stasjonsvogn som har gått 170k km nå, veit ikke om reima har blitt bytta på den før den blei kjøpt ved 80k km i 04-05. Uansett er det på tide å bytte. Er det mye jobb for en mindre erfaren hobbymekaniker? Noen som har en grei guide, framgangsmåte eller erfaringer, tips og triks? Noen som forresten vet om det blir ventilsalat hvis den ryker, eller er det plass nok til at det går greit?
  2. TrulsR

    Camrytrøbbel

    Er det noen elektriske duppeditter i de bilene som kan fucke opp?
  3. TrulsR

    Camrytrøbbel

    Fordelerlokk og rotor er i strøken stand
  4. TrulsR

    Camrytrøbbel

    Hej, har en 86 mod Toyota Camry med problemer som startet for en måned eller to siden. Det hele startet med at den gikk veldig dårlig. Den gikk fint et par hundre meter før den begynte å rykke og nappe, og det virka som om den skulle til å kveles. Dagen etter ville den ikke starte. Tenkte som så at den var tom for bensin (måleren har ikke akkurat vært til å stole på), eller at jeg hadde fått kondens i systemet. Taua den til nærmeste Shell og fylte på bensin og kondensfjerner uten at dette hjalp noe videre. Har hørt med Toyota som foreslo at det kunne være gåent bensinfilter eller fukt. Har latt den stå i tørt og varmt lager en stund uten hell. Har også sjekka bensinfilteret.. kom bensin ut av enden av det. Hadde den hos en mekaniker her om dagen for å se på den, men det eneste han kunne foreslå var å bytte plugger, noe som allerede er gjort. I går pumpa jeg den full av startgass, noe som gjorde at den starta men ikke gikk mer enn et par hundre meter før de samme problemene satte i gang på ny. Parkerte den og rusa motoren, turtellern gikk opp til 3000 rpm før den begynte å "kveles" igjen, og turtallet datt nedover, selv med full gass. Har altså sjekka etter fukt i fordeler, rotor er finfin, plugger er skifta, bensinfilter i orden, brukt kondensfjerner, det er bensin på bilen, rikelig med olje, ingen sikringer som har gått, startmotor går fint osv. Noen som har den fjerneste anelse om hva dette kan være, eller noen som har hatt lignende problemer?
  5. Nei, prikkregning starter f.o.m. første prikken du får. Dvs. at de som har 6 eller 7 prikker nå, får beholde den til de evt. får 8 prikker (dersom de får de(n) ekstra prikken(e) innen 3 år etter de fikk den første), men de som allerede har 5 prikker ikke trenger fler enn en til for å miste lappen.
  6. He-hey, jeg fant en sikringsholder med blåst sikring laaaangt innunder dashen. Den er ikke kobla til noe, men den gir kun strøm når tenninga er på. Problemet er bare at jeg ikke har funnet sikringa noe sted (en Fuji 3A). Vært innom Expert, 2*Shell, 2*Statoil og 2*YX, men ingen av de hadde den. Får ta en tur opp på Biltema eller BilXtra i morra og høre der. Når jeg finner den, er den nok bare å koble rett på. Ikke har jeg merket noe til kortslutning heller =)
  7. Nei, ingen lover skal ha tilbakevirkende effekt. Regner med at de får beholde lappen til de har fått 8 prikker
  8. Meget mulig, det glemte jeg å sjekke.. bare koblet vekk alt. Du vet ikke hva som kan ha skjedd?
  9. Oookei, nytt problem. Koblet en ledning fra Battery+ og over på ACC+, og spilleren virket, så jeg satte i gang å røske ut gammel spiller, og isolere ubrukte ledninger osv. Når jeg kobla til den nye spilleren, er det dødt, så jeg hentet meg en prøvelampe og slo meg løs. Da var det mørkt i battery-ledningen fra bilen, men ACC-ledningen var det derimot futt og strøm i. Strømmen har altså bestemt seg for å hoppe fra battery-ledningen og over i ACC-ledningen i bilen, og jeg skjønner nada. Vært borti slikt før, noen?
  10. Husk at forenklet forelegg ikke er en straff, kun et tilbud om å løse saken uten at det havner i registeret.. Ergo, forenklet forelegg og lappbeslag er lov, selv om lappbeslaget må gjennom en prosess i Norge.
  11. Da er jeg med. Takk for hjelpa =)
  12. Ah. Går ikke strøm gjennom ACC i bilen, så jeg er usikker på om den faktisk er kobla til noe i det hele tatt. Den skal jeg altså bare glemme, og koble ACC fra Boschmann sammen med Battery fra Boschmann?
  13. Du mener at ACC-kabelen i ledningsnettet i bilen skal kobles direkte på kabelen fra batteriet, og at ACC-kabelen på ISO-kontakten til stereoen skal kobles direkte på batteri-kabelen på ISO til stereoen? Må prøves.. takktakk =)
  14. I bilen har jeg en Sony-spiller stående atm., men tenkte jeg skulle skifte til en Boschmann jeg har liggende.. Sonyen begynner å bli sliten, dessuten spiller den ikke MP3er. Anyways, Sonyen er koblet til gjennom ISO, men er ikke koblet til tenninga, så den kan slås på selv om bilen er av. Når jeg kobler Boschmannen til ISO-kontakten fra bilen, skjer det nada. Battery+ kabelen inn til Boschmannen får strøm som den skal, og sikringen har ikke blåst. ACC+ til Boschmannen er den som egentlig skal kobles til tenninga, right? Kan det være den som gjør at det ikke skjer noe? Går det eventuelt ann å koble den på et vis som gjør at det faktisk funker? Dårlig formulert, men det var litt vanskelig å forklare..
  15. En aksjon mot bensinselskapene vil være meningsløst. Vet ikke om noen har skrevet dette før, har ikke lest gjennom tråden, men pr. dags dato er innkjøpspris på bensin 4 - 4.5 kr. pr. liter, noe som er høyt. I tillegg kommer avgifter, transportutgifter osv. i tillegg, så hver enkelt stasjon sitter igjen med UNDER 1 kr. bruttofortjeneste pr. liter. Det er jo en grunn til at prisene er som de er; bensinstasjoner konkurrerer seg i mellom og presser prisene ned så godt de kan for å selge mest. Det er jo bare enkel markedsøkonomi. Hvis det er noen som skal bli lagt press på, er det vel heller politikere som sitter og håver inn meteparten av pengene vi fyller bensin for til statskassa. Hadde det bare vært så vel at de enkelte selskapene tjente på det fremfor staten.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår