Gå til innhold

Schtig

Bruker
  • Innholdsteller

    22
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Schtig

  • Bursdag 05/07/1973

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Amerikansk fotball, fiske og friluftsliv
  • Modell (eks S4)
    A6
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1999
  • Yrke eller sivil status
    Spesialpedagog
  • Motor (eks 1.6)
    2.4
  • Fylke
    Hordaland

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen

Schtig's Achievements

  1. [ATTACH]39465[/ATTACH] Ser slik ut alt jeg finner på nett (ebay, huggere osv). Kan ikke se noe til bokstavkoden på slutten av delenummeret. Jeg tenker det er rett som du sier, at disse passer fint til min bil. Jeg kan se litt av tenneren (med speil) i underkant av lykta. Det ser likt ut og jeg regner med innfestinga er helt identisk. Takk for svar, Bwana.
  2. Verksted har konstatert at det er tenneren til xenonpæra som har tatt kvelden. Originaldel koster visst 4000 pluss moms, så det ble i dyreste laget. Har søkt på nettet og funnet diverse slike tennere hos bilopphuggere (750-1000 pr stk). En jeg snakket med ville ikke selge før jeg var 100% sikker på at delenummeret stemte overens. Møller sa de hadde sluttet å gi ut nummer på deler, så da er jeg like langt. Må visst demontere halve fronten for å få ut den tenneren som er defekt. Spørsmålet er som følger; Burde jeg "ta en spansk en" og og bekrefte delenummeret overfor bilopphuggeren så kontrollerer mekanikeren nummeret når han skal skifte? Er det noen som vet hvor mange ulike varianter det kan være av tennere til denne modellen? På forhånd takk. Stig
  3. Fant noe som kan ligne på en løsning ved å søke litt rundt på nettet. Kanskje til hjelp for andre som har problemer med ABS-styreenheten og/eller motorstyreenheten This may not be the solution, but may help other with similar issues. My 1999 A4 (70,000 miles) automatic transmission went into "emergency mode" meaning that it would only engage the second gear. At the same time the ABS light went on, and RPM gauge went dead. When the mechanic disconnected the ABS module, the transmission and RPM started to work again as expected. Of course the ABS is out, but that's it. He said a new / rebuilt ABS module would solve the problem. I will post confirmation in a few days if possible. Date: Jun 20, 2009 Time: 03:55 PM Edit Answer (for another -9 minute) Confirmed my suspicion (see post above). The ABS module was repaired and now automatic transmission, ABS and ASR are working fine again. Total repair cost was about US$300 on a ABS-specialized shop. You can find the shop name on http://blog.a4.blog.br. Har forresten gjort avtale med Møller om at de skal finne feilen, så da får vi se... jeg poster når endelig dom har kommet. Skulle forresten likt å vite om det finnes folk i Norge/Norden som reparerer ABS-styreenheter (med loddebolt)
  4. Har hatt bilen innom mekaniker i dag. Problemet er at ABS-lampa begynner å lyse sammen med varsellampa. Like etterpå (ved gasspådrag) begynner også oljelampa å lyse. Det virker som både ABS-styreenheten og motorstyreenheten forsvinner og bilen går i en slags "safe mode" slik at den ikke girer og heller ikke tar ut noe særlig motoreffekt. Leste noen tidligere tråder om lignende problem der svaret var at det var ABS-styreenheten som var kaputt. Mekanikeren jeg var innom fikk ikke kontakt med enheten for å lese av feilkode, men mente at det kunne være en feil i instrumentpanelet og at det kanskje ikke var ABS-styreenheten (eller bare den). Jeg må uansett til Møller for å få feilsøket og eventuelt skiftet instrumentpanel. Har noen her hatt erfaring med samme problem? Hvis både instrumentpanel og ABS-styreenheten må skiftes snakker vi om himla dyre greier, såpass har jeg forstått. På forhånd takk!
  5. Bare for å oppklare dette. -Det er intervaller på 120.000 km eller skifte etter 5 år. Så hvis dette var en 1999-modell som er kjørt litt lite, vil dette være det andre reg.reim-skiftet
  6. Nå har jeg vært skikkelig dum. Jeg ville inspisere bak dørtrekket på en av dørene mine for å se hva slags tilstand det var der. Det gikk greit å få løsnet og løftet opp slik at jeg fikk sett bakom. Problemet var når jeg satte på plass dørtrekket igjen og klapset igjen døra. Da var låseknappen borte? Jeg får altså ikke låst opp døra igjen og har en misstanke om at det er en wire som har hoppet av, eller noe lignende. Hva gjør jeg nå? Hadde satt stor pris på om noen som vet hva jeg må gjøre, kunne gitt meg et hint.
  7. Fikk det fikset i løpet av et par-tre dager. Bunnpanna var enkel å demontere på denne modellen og sveisingen gikk fint. Det ble betydelig billigere enn å levere på verksted, hvertfall.
  8. Har en 98 mod som plutselig begynte å lekke en del olje. Har vært under og sett at det er et lite hull/sprekk/åpen pore i bunnpanna. Er det noen som har erfart dette og forsøkt sveising (aluminium). Kan det være aktuelt å plugge. Jeg har et håp om å slippe å bytte. Skal ringe verkstedet mitt i morgen (mandag) for å høre hva de foreslår og pris.
  9. Forsøkte trikset som "stålmannen" skrev i sitt innlegg. Det hadde ingen umiddelbar effekt, men i dag, altså dagen etter, låste døren seg opp på vanlig vis (to ganger faktisk). Takk til stålmannen!! Mekanikeren min sa jeg måtte komme inn med bilen den dagen jeg fikk opp døren. Spørsmålet er om det er noe jeg kan gjøre selv for å utsette reparasjon? Kan det være så enkelt som å rengjøre og smøre mekanismen. Eller er låsemekanismen så dårlig, når dette først skjer at man er nødt til å bytte den ut til en ny? Jeg har saumfart nettet og funnet ut at det går an å kjøpe låsemekanisme fra hugger. De tar 6-700 kr for en slik, og jeg mener å ha funnet ut at det koster 1600-1700 kr for original. Har stålmannen noen formening om dette, eventuelt andre som har gjort noe med dette tidligere?
  10. Lampa begynte å lyse på min bil en stund etter at jeg satte inn barnesete med base. Da er sikkerhhetsbeltet strukket ut. Hadde bilen på service like etterpå og det ble avlest feilkode på sensor i forbindelse med nevnte sikkerhetsbelte. Bilsetet sitter der fortsatt og lampa lyser fremdeles, men jeg skal undersøke videre når jeg ikke har behov for bilsetet lenger. Vet ikke om dette hjalp trådstarter, men jeg tenkte jeg kunne nevne det og samtidig spørre om det er andre som har erfart noe lignende.
  11. Manga takk, det må vi prøve.
  12. Har fått problemer med høyre fremdør. Den vil ikke låses opp, hverken innenfra (med dørhåndtak) eller med nøkkelen. Når jeg trykker på nøkkelen er det bevegelse i låseknappen, men den vil ikke gå helt opp. Har noen erfart noe lignende og vet hva som må til? Det blir uansett vanskelig å ta av dekselet for å se, siden døra ikke vil opp.
  13. Jeg ble forundret over den store prisforskjellen hos de ulike forsikringsselskapene da jeg skulle forsikre min A6/2,4/1998. Da jeg tok dette opp med en representant fra ett av de dyreste selskapene (Vesta), ble prisen forklart med høy ulykkesstatistikk. Er det noen som vet om slik ulykkesstatistikk er tilgjengelig for publikum/kunder? Finnes det noen annen statistikk som kan belyse hvordan ulike modeller av Audi kommer ut i forhold til skadestatistikk? Jeg regner jo med at nevnte bil er en svært typisk familiebil, og er derfor tvilende til at den skal være så utsatt for skade. Hilsen forundret
  14. Varsellampa begynte å lyse en stund etter at det ble montert barnesete i baksetet. Hadde bilen inne på NAF-test denne uken og tilbakemeldingen var at det ikke var kontakt med sensoren på den siden som barnesetet er montert. Det kan ha noe å gjøre med at setebeltet er utstrukket hele tiden mente makanikeren. Er det noen som vet om dette er et vanlig problem når man setter inn barnesete permanent (base)? A6 98-mod.
  15. Jeg var i kontakt med en mekaniker for å se på problemet med vann i lyktehuset og for å få skiftet xenonpæra. Det viste seg at det var slått hull i plastdekslet bak lykten, og at vannet trolig har kommet inn den veien ved motorvask eller lignende. Det ødelagte plastdekslet kan ikke kjøpes separat. Måtte eventuelt kjøpe hel lyktesats, som i utgangspunktet koster omtrent 10.000. Fikk tips om å bruke aralditt og tette/støpe igjen hullet. Vannet kunne "tørkes" ut ved å kjøre på fulltlys med åpen lykt (i bakkant). Dette vil ta mye tid, men er enklere enn å demontere hele lykta. Dette kan jo være et tips til andre som har fått mye fukt i lyktene sine. -Åpne lykta i bakkant og kjør en del på fultlys.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår