Gå til innhold

supreme

Bruker
  • Innholdsteller

    149
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om supreme

  • Bursdag 07/07/1987

Contact Methods

  • Bosted
    Kongsberg

supreme's Achievements

  1. Hei, Den venstre bremsecaliperen bak på min golf 4 lekker, (se bilde) må hele caliperen byttes her eller er det noe pakninger eller sånt som kan byttes? Må man bytte begge caliperne hvis en er gåen? Mine calipere er ikke like på høyre og venste side, er det vanlig? Lekker i en sprekk. Venstre side. Høyre side. Takk for alle svar:)
  2. Det var coilen folkens:) Kjøpte fra hugger til 500.. Så nå går bilen igjen, fortsatt litt lørken, men grei til daglig bruk. Vurderer å selge for innkjøp av en nyere passat, 2000-2003. Så hvis noen er interessert er det bare å ta kontakt.
  3. Var kanskje ikke tenningsmodulen jeg mente men selve styringsenheten, boksen med elektronikk som sitter øverst til venstre. Har hørt denne også kan gå og da blir det ofte dyrt. Verger meg litt for å kjøpe coilen til 1000 i tilfelle det ikke er det. har mekonomen noe penger tilbake hvis det ikke funker;)?
  4. Kom ingen gnist da heller gitt. Da prøver jeg å bytte coil, har fått pris på 450 hos høgger. Får håpe det er denne da, neste bakover blir vel tenningsmodulen, og denne er vel svinedyr!? Ikke noe mulighet å teste om coilen er i orden uten å ha vagcom?
  5. kan jeg ta en plugg rett fra coil. bruke en av tennkablene som er mellom plugg og fordeler da eller?
  6. Hei. Var innom butikken her om dagen og når jeg skulle hjem igjen ville ikke bilen starte. Fikk den taua hjem og har begynt å se litt på den. Har funnet ut at den ikke gir gnist! Det skal ikke være pluggene(nesten nye og ingen gir gnist) Tennkabler er også nesten nye, og gir riktig ohm på test. Har reprasjonsbok(bentley pdf) og har ohmet og sjekket volt på coil også. Alt ser ut som er riktig. Eller Det jeg egentlig lurer på er om det er noe måte å sjekke om den gir høyspent før tennpluggene? eks ut av coil. Fordeler lokk ser også greit ut, og rotor går rundt. Og hvor sitter tenningsmodulen på denne bilen? Dere pleier å være flinke folkens, så regner med dere hjelper meg her også;)
  7. nå har jeg fått av 3 av 4 bolter, den siste har jeg runda helt, og må borres ut, har ikke begynt med det enda men.. så da har jeg gjort ferdig den ene siden, og håper jeg har gjort alt riktig, hehe.. eneste jeg lurer på egentlig er de platene (glassfiber tror jeg det er) som sitter mellom klossen og kaliperen, fulgte ikke med de nye klossene, og de som var det er jo helt ødelagte. må jeg ha disse?
  8. Men dette er jo en gjenget bolt, ikke mutter på andre siden. Så hjelper jo ikke akkurat å kappe av hodet, da må den jo hvertfall borres ut.. Har prøvd med en skikkeli latmannnsarm, men nå har jeg begynt å ødelegge hodet også. Vrir så hardt at jeg graver meg rundt i umbrakohodet. Er mulig jeg bruker et bit som er for lite, noen som veit hvor stort det skal være?? Tror jeg bruker 5/16" nå hvis jeg ikke husker feil. Hullet var jo nesten rusta igjen, så måtte jo grave ut det jeg klarte for å få inn umbrakobittet.
  9. selfølgelig, men er jo ikke allverdens plass inni hjulbuen der da. så får jo ikke så mye kraft på den..
  10. nå har jeg faenmeg prøvd alt, umulig å få løsna de boltene, sitter som de var sveisa fast. ingen andre som har noe triks hvordan få løsna dissa, merkelige er jo at jeg ikke greier å rikke en av boltene engang. og er jo fire som skal løs, hehe. Ikke noe mer om overhaling heller? noe jeg kan gjøre for å få caliperen til å "slippe", hvis det er det den gjør da. ikke merket noe når jeg kjørte!?
  11. overhal som i kjøp ny eller? hvordan overhalle caliperen? hjelper lite på problemet når jeg ikke får de av da, hehe..
  12. prøve akkurat, men hjalp ingenting.. tok i endel, og da knakk verktøyet.. heldigvis enegentlig, bedre enn å knekke bolten..
  13. fikk høre jeg trenger denne: http://www.biltema.no/products/productimage.asp?iItemId=82465 til å presse/skru tilbake stemplet. Problemet nå er at jeg ikke får løsna skruene som holder fast caliper/caliperfeste som jeg må ha av for å få av skiva. har lagt på en boks med wd40 men uten hjelp. noen tips om hvordan jeg skal få av dissa? er redd for at de må borres ut til slutt.. Fartstripa: Skivene bak sitter ikke med slik, men med en bolt i navet. lett og løsne, da den ikke skal strammes pga hjullager. men får ikke av skiva uten å få av caliperen/festet..
  14. Har nå fått av klossene på begge sider, men virker litt merkelig. De er så forskjellig slitt.. høyresiden er mye mer slitt en venstre. de er likt slitt på hver side av skiva da. Lurer på om det kan være noe galt, eller om venstresiden er byttet en gang uten at høyre er.. legger ut noen bilder..
  15. Må da være en her som har peiling på dette??
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår