Gå til innhold

SupraJensen

Bruker
  • Innholdsteller

    48
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om SupraJensen

  • Bursdag 08/30/1990

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Biler, snøscooter og båtlivet;)
  • Modell (eks S4)
    IS200
  • Biltype (eks Audi)
    Lexus
  • Årsmodell (eks 1995)
    2000
  • Yrke eller sivil status
    Bilskadereperatør
  • Motor (eks 1.6)
    2.0 24v
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    TTE Edition
  • Fylke
    Troms

Contact Methods

  • Bosted
    Tromsø

SupraJensen's Achievements

  1. Koffer bytte hele gearspaken? du mener vel ikkje bare gearkula? e jo bare å bytte gearkula er lett å skifte da denne bare er skrudd på.
  2. Hei jeg selger ikke TTE stylingen mine da jeg har en GTI som skal bygges ;) og skal du velge så går du for supravinge, ikkje aluvinge på Carina da bilen har for runde linsjer til en slik vinge ;)
  3. Beklager men selger ikkje noget av min styling da dette er verd gull idag :P men kan sikkert gi beskjed om jeg finne noe styling som er tilsalgs ;) Haha Carina E er jo ikkje en bil som blir pimpa opp, derfor ingen som orker å stille me sine biler :P tengte at jeg skulle stille opp med min bil, men så e d jo ikkje en supra akkurat :P kanskje jeg tar meg en tur me GTien når den er på veien igjen :P
  4. Ja d skal være ISO kontakt, men du må uansett bruke overgang trur æ, måtte ivertfall d på avensis :P
  5. Dette går, ved å hente signal ifra bakhøytalerne med en liten boks (har ikkje gjort dette selv). så kobler du som normalt bare at signalene kobles til denne boksen. dette fungerer til sub bruk, men er du entusiast eller skal ha lyd til andre høytalere blir dette en litt dårlig løsning.
  6. Her er jeg uenig i arbeidsmetodene, for dette virker for agresift. La oss ta for oss hjulbuan f�rst: Nr1: F� oversikt over all rust som er der, hvilket skadeomfang rusta har gjort, og evt om du m� sveise. nr2: BRUK IKKE VINKEL SLIPER! denne tar alt for grovt, husk at kv�r plate e s�nn ca 0.7mm tykk. er d rust i omr�det minker dette! dermed vil du lett slipe huller i st�let (dette gj�r mere skade enn � v�re forsikti). Bruk feks. en borremaskin me Shcotish Brite ifra 3M (populert kalt negerskolt p� fagspr�ket). Nr3: Slip bort rusta med denne redskapen, den er ganske bra til dette, v�r forsikti � ikkje gj�r varmgang i metallet (ikke mye press imot, men n�k til at du fjerner rust). Nr4: Evaluer skadeomfanget, er skadestedet blitt blangt s� er du klar te neste steg. men har du mange rust groper er d beste � sandbl�se dette. men d er d snakk om 1til 3 krater kan du borre disse med et lite bor (kraterest st�relse) men IKKE bor igjennom!!! du skal kun bruke borret til � SLIPE inne i krateret! Nr5: Slip ned med pussepapir, P240. Helst med eksentrisk slipemaskin (rondell) men g�r fint for hand. slip ut alle lakk kanter slik at d blir slett, � slip over skadestedet. (tips, Lakken er som terenge p� et kart. lenger avstand mellom lakk lagene, jo slettere blir d, no n�rmere lakklagene er, jo brattere blir d, dermed kant) Nr6: (her kan du velge � grunne me en Epoksy grunning p� bartmetall og lakk kanter for � forsegle f�r sparkel) Sparkle evt groper/bulker/sliperiper ect i metallet men Sparkel. Slip sparkelest med P120-P320. husk at dette skal bli slett � alle profiler skal stemme. Nr7: Her brukes en Syregrunning p� bartmetall. fors� � grunne 3str�k med Fyller grunning. Nr8: Grunning slipes med 3M P800 softhand eller h�yere korning p� papiret. Her m� du ikke slipe igjennom grunningen. gj�r du dette, er d bare � grunne over � slipe p� nytt. (snakk med fagfolk vest du ikke finner riktig papir, for er mange forskjellige sorter � velge mellom) Nr9: Vask grundig med silikonfjerner s� er du klar til lakk. N10: Tecktyler skadestedet etterp�. Husk at alt av typer lakk, grunninger, sparkel osv passer overens, s�nn at dem ikke reagerer med hverandre. Derfor er d lurt � handle alt du trenger av lakk, grunninger, sparkel, tynnere osv p� samme sted, da forhandleren kan hjelpe med � sette opp en liste med d du trenger som fungerer med hverandre ;) Lygge til ;)
  7. http://www.astina.dk eller må du på ebay;)
  8. hei, jeg har felger på 17x8" og en ET35 med 215/45-17 dette blir da 4,94% positivt feilmargin, men kjørekomforten e kjæmpefin:D men da må du valse inn kanten på hjulbuene bake, ellers subber d:P
  9. Fordi lyktene må være asymetriske og E-merket! ifølge norsk låv og kjøretøyforskriftene. og der står d at bilen skal ha to park/markerings lys med farge som er gul eller kvit. så har du flere parklyspærer enn to så er du i trøbbel BORTSETT når lyktene er E-merket! eller CE-merket! og disse linselyktene med angeleyes til carina er ikke godkjente.. lysene har et tverrlysbilde og ingen forhøyning på høyreside. skal siest at disse er laget for bruk på d japanske markede! men jeg har slike blackline lygter selv, så er bare å kjøpe, så bytter du imellom hver eukontroll;)
  10. svar står lenger opp i denne tråden;) styling til carina e e ikkje daglidags lengre... men kan finnes litt;) http://www.extremestyling.dk dem har jeg brukt MASSE!;) der er alt mitt bestilt;) nå har jeg ikkje prøvd å sette styling ifra corolla på carina... men kan gå med en godel modifikasjoner;) må knaskje breddes da carinaen e litt bredere enn corollaen:P
  11. Hei njornivar, dette må du lage selv da d ikke selges lengre, fikk engang i tiden tak i grill til caldina, men denne var stygg, øglykvlaitet og rettogslett vanskeli å få tak i... TTE hadde engang i tiden grill, men er gått ut på dato for MASSE år siden, så alt må lages selv:P
  12. vask bilen grundig, og poler den opp med lakkrens, polering så vox;) billigste som vinner tester er Bilextra sitt middel (har brukt d på mange røde mercer med godt resultat) sot rutene (dette klarer du selv med litt knoting) kjøp større og finere felger. og senkesett (kan du skru e d bare å betale et verksted for 4hjulskontroll + senkesettet ifra bilxtra 3000+1500=4500) samt TUV godkjenning på BT og dem tar ca 450kr i gebyr, da har du altså senka bilen til 5000kr MAX! dette er et overslag som er gjort med god margin oppover, altså du vil bli positivt overrasket når du forhandler prisen selv;) eller har du spoiler bake og øyelokk (kan lakkes med sprayboks og få et godt resultat :) Eksos stuss må til for å få den litt mer ungdommelig evt japsepotte;) jo billigere jo mer lyd:P
  13. Lenge siden tråden ble laget... men siden den er vekket til live kan man vel slenge inn en kommentar ;P Steike tøff carina ivertfall, vi er ikkje mange igjen som driver med dette har jeg skjønt ;) ka skjedde me Booster fangeren? kasta den eller solgt den? Streamer i frontruta,hvor er den kjøpt? (A) hvordan ble interiøret til slutt? kunne trengt en liten uptodate om bilen fortsatt lever enda, for har ikkje sett den på nett :P
  14. hei, da må du flytter overtanken og rørene samt pumper osv, hvordan dette blir med godkjenning vet jeg ikke, men burde være mulig. du må også bytte instrymentbord og ledningsnett da disse ikke er likens. forstilling og bakstilling er stivere på diesel enn 1.6 ellers er jeg ikke kjent med Carina E diesel, siden jeg kun holderpå med bensinmotorer:P
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår