Gå til innhold

Thomas ST200

Bruker
  • Innholdsteller

    117
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Thomas ST200

  • Bursdag 06/29/1977

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Biler, og div. rc-produkter
  • Modell (eks S4)
    Mondeo ST200
  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Årsmodell (eks 1995)
    1999
  • Yrke eller sivil status
    Terminalarbeider og bergings sjåfør for VIKING
  • Motor (eks 1.6)
    V6 2,5 24v
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Gule Koni rundt om, ellers rimelig standar... (kjedelig)
  • Fylke
    Troms

Contact Methods

  • MSN
    tho-h3@online.no
  • Bosted
    Tromsø/Kroken

Thomas ST200's Achievements

  1. Ho sjøl va litt "uheldig" i dag... Var på kjøretur, så stoppa plutselig motoren å det blei bergingsbil... Kjærring å to unga med fullt pikkpakk :s Men nok om det, no må (MÅ) nåkka gjøres.... Skal først plokke av toppen for å se om det er ras der (var ingen ulyd anna enn at motoren tørner tilsynelatende med 0 komp) Kan jo være heldig med register ras. Noen som vet om man erfaringsmessig knuser eller beholder toppen ved register reim brudd på disse? Har en X18XE på handa, vil denne fungere med tanke på elektronikken? (det er en X16XE som står i bilen) All hjelp i nærmeste fremtid er nyttig :) Må vel hive mæ rundt til helga allerede :s Så skal æ vurdere om æ legg ut bilda av prosessen om interessen her er tilstede, er det inga respons er det vel ingen som har interesse av å se hvor stor "feilen" er...?
  2. Da forvente vi å få se bilde av herligheten :) Ikke nøye om det er lys eller ikke, bare det er lys i spilleren ;)
  3. Bra side, takk for den :) Dær står det meste! Kansje det blir mekka litt ombygging no :p Må se kass motor æ får tak i :D
  4. Har byttet tomgangsregulator på min bil flere ganger, enkelt å greit å bytte på den vertfall. Men er jo litt anna type motor da... Den koster ca 750 kr til min, kan ikke drømme om at prisen skal være noe særlig dyrer til din? Om du har litt insikt i bil (greier å skifte dekk, plugger, lyspærer etc) Så burde du greie å skifte den regulatoren også vil jeg tru, du får dem bare på ford til å vise hvordan det gjøres når du kjøper delen. Eventuelt så ser du jo hvilken del du skal bytte når du har den nye i handa :p
  5. på min (mk2 mondeo) så kjøpte jeg noen fester fra Hella. Dem er litt kranglete å få festet pga trangt om plassen, men med litt tålmodighet gikk det fint. Er festet i chassiet bak støtfangeren (fremfor radiatoren) og kommer ut under grillen... Det er ei vis monteringsnvisning levert med dem, som er grei å følge. Kan du skifte dekk selv, burde du greie dette også ;)
  6. Jeg vurderer en VR6, og lurer på hva jeg bør se etter da? Tenker på om det er vanlige feil mangler som går igjenn, å generelt tips å triks med den type bil. -Thomas
  7. Jeg kjøpte den hos Fordforhandleren i Tromsø (Bil i Nord) MEN jeg har en ST200, vet ikke om det er forskjellige clutcher på min å din bil? Men det vet dem på Ford!
  8. Til min bil måtte jeg kjøpe clutch orginal, var ingen andre som leverte til den. Kosta ca 3500kr (trur det var med utløserlager også da?) men på merkeverksted skulle dem ha 15000 for å bytte den, så jeg hørte med et "jallaverksted" heller. Dem tok jobben for 5000kr, altså 10000 spart. Så anbefaler å høre rundt med forskjellige verksteder om du ikke gjøre jobben selv da :)
  9. Da må du ha tilgang på pressa for å presse lageret ut. Du løsner bærekula under spindelen, tar av endeleddet å løsner fjærbein fra spindelen. Du må seff ta av bremsecalipter og skive også, men før du løsner bremsa så tar du løs den mutteren som holder stikkakslingen på plass. Trur det var en 32mm? Det er greit å få noen til å holde en fot på bremsa når du skrur den løs :) Når det er gjort har du spindelen i handa :) Jeg prøvde å presse på egen hand, men da knakk det "øyet" hvor endeleddet sto. Så jeg måtte kjøpe ny spindel.... Anbefaler at du tar spindelen til et mek verksted for å bytte selve lageret, men skruinga kan du gjøre selv om du er litt nevenyttig og vet fram og bak på en skiftnøkkel :p Om du skulle være uheldig å ødelegge spindelen er den grei å få tak i, for det er samme delenumer på alle ford mondeo MK1 og MK2. Så uansett mondeo du henter ny spindel fra så paser den :) Jeg har som du sikkert ser en ST200, å hentet fra en 1,8 diesel.
  10. framme eller bak? Er to forskjellige måter å gjøre det på, å jeg har byttet fremme.. :p
  11. Hei folkens! Jeg pønsker litt på å bytte motor i bilen til tøtta :p Satser på en 1,8 eller 2,0 regner jeg med? Det er orginalt en 1,6 i den. Er det noen som har peiling på om f.eks calibra 2.0 passer oppi? Tenker på motorfester og girkasse. Eventuelt om man tar med calibrakassa, passer det da? Utgangspunktet er en opel Tigra 97 modell, 1,6 Er 106 HK eller deromkring, hadde vært bra med 50-60HK+ mer i den :D
  12. Jeg har rust i hjulbuene mine bak på min Mondeo 99 modell. Har sett slik rust på en haug med mondeoer av samme årgang, så er tydeligvis et kjent fenomen? Er det noen som kunne tenke seg å gjøre jobben å bytte indre og ytre hjulbue å grunne det? Jeg får det lakkert hjemme selv, men tenker på å få jobben gjort så det er klart til lakkering... Det er begynt å ruste i falsen der indre og yttre jhulbue er sammenføyd... For å være føre var tenker jeg å få byttet både indre og ytre hjulbue, så slipper jeg at noen begynner på et prosjekt som blir bare større og større. Tar det stort med en gagn :p Jeg bor i Tromsø, så er jo greit om det er noen i Nord Norge som hadde giddet å e på det :) Fikk pris fra et verksted i byen, å den var pålydende 43.000kr. Riktignok ink lakkering, men det var uhørt dyrt :( Flere andre verksteder antyder samme prisnivå...
  13. H3 på min, er vel mest sansynlig H3 på din også...
  14. Må forhøre mæ litt med dåkker om problemet mitt.. Motoren fjusker ved lave turtall å gasspådrag. Når den står på tomgang (sviver) så kan det av og til merkes at den er litt variabel på turtall, ik mye bare litt. Når æ står i kryss å skal ta laus på 1 gir, så hender det den fjusker om æ ik gir litt ekstra turtall akkurt før æ sette den i gang. Om æ bare tar løs på vanlig måte kan det hende den fjusker å skyter litt, 1 smell.... Bruke ik nåkka merkbart mer bensin enn før feilen. Det er ikke en periodisk feil, er konstant om motor er varm eller kald spiller ingen rolle. Virker som den går like bra som den bestandig har gjort, så har ik merka at den blei svaker etter feilen kom. Har en teori om at det kan være ene topp pakninga som er gåen mellom to sylindra? Det er jo tross alt 4 andre som holder motoren i gang på normal måte, men mellom 2 kan det skyves litt "komprisjon" som gjør motoren litt ustabil. Når turtallet øker, går det litt for fort, så da presses ik så mye luft mellom sylindrene å motoren vil fungere tilnermet riktig. Hadde en Fiat Croma en gang hvor pakninga var gåen mellom 2 sylindra, å den fjuska volsomt med nykk å rykk. På tomgang så jaget den opp å ned på turtall (men det var bare 4 sylindra så halve motoren greide ikke å opprettholde turtallet) Siden pakninga var gåen mellom to sylindra kommer det ikke kjølavann eller olje i motoren eller at det blandes, er jo bare når et stempel komprimerer å det eksploderer inni motoren at noe av "kompresjonen" skyves inn i den andre sylinderen... Å så til den andre lille greien... :p Noen som har peiling på om det er uforskamma vanskelig å gjøre jobben sjøl? Må vel nesten bytte begge pakningene, eller holder det å bytte den ene om det skulle vise seg å være dette som er feil. Å æ på toppen av det hele e så heldig å møte på den defekte pakninga når æ tar av den første toppen... :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår