Gå til innhold
Bilforumet.no

Vinnerliste


Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng siden 04/27/2018 i Innlegg

  1. 1 poeng
    Jesper1201

    Seter

    Touranseter er bolt on, du kan ta seter fra hvilken som helst Touran mellom 2004-2014.
  2. 1 poeng
    kjaasebo

    5008 2011 Braking System Faulty

    Takk for input Siggi! Jeg satte i gang med å bytte batteriet, men oppdaget tidlig at Falck-rep'en hadde dradd ut en plugg til elektronikken(som ikke var nødvendig) og hadde gjemt kabel og plugg godt under andre kabler! Forsiktig optimistisk satte jeg pluggen tilbake og koblet strøm på batteriet igjen og gjorde et nytt forsøk. Til stor glede startet bilen opp, men nå med feil på Auto Park og batteri. Den elektroniske parkeringsbremsen jobbet, men ville ikke engasjere. Mente å ha lest et sted at Auto Park funksjonen var følsom for batterispenning og satte lader på over natten. Dagen etter var det kun feilindikasjon på batteri, men det slukket etter å ha kjørt bilen 10 meter. Har kjørt en stund nå og ikke hatt noen problemer. Nå har bilen stått i 2 uker hvor jeg har koblet fra pluss-polen til batteriet, så er spent på om det er nok 'juice' til å få start igjen. Regner med å måtte sette inn det nye batteriet, men avventer litt i hvertfall.
  3. 1 poeng
    Jesper1201

    Diagnose tool

    Sjekk at du faktisk får lastet ned OBDeleven appen før du bestiller. Vet det er blitt noe kødd med OBDeleven og norske brukere.
  4. 1 poeng
    Personlig er jeg lite begeistret for Ford, men dette ser (mildt sagt) råbra ut :)
  5. 1 poeng
    Nye spal vifta gjorde underverker.
  6. 1 poeng
    Jesper1201

    Teknisk feil

    Lever den til et annet verksted, med kompetanse innenfor feilsøk. Kommer ladelampe med en gang, eller kommer den etter noen km?
  7. 1 poeng
    Quattro73

    Golf startproblemer

    Tipper LMM og luftfilter har null med dette å gjøre, mest sannsynlig feil på hallgiver/kamsensor (G40). En diagnose, etter startforsøk, vil avdekke eksakt feil. Ellers er coil kjent for å feile på de bilene.
  8. 1 poeng
    Quattro73

    GUIDE: Beregne dyseoppsett 2x Weber DCOE

    Lagde et innlegg om dette for lenge siden, men ser ut til at det er borte vekk... Finn først ut hvilken størrelse du trenger på halsringene. Dette gjøres fra tabellen nederst, motorstørrelse og turtall tatt i betraktning. Har du f.eks. en toliter som skal yte maks på 6000 omdr sier tabellen at halsringer på 36 mm passer. Dette tallet ganger man med 1,25 for å finne rett forgasser. 36x1,25 = 45 --> DCOE45. Altså trenger du en DCOE45 med halsringer på 36 mm. Når dette er gjort finner man størrelsen på hoveddysene. Her tar man halsringstørrelsen og ganger med fire. 36x4 = 144. Nærmeste hoveddysestørrelse er da 145. Luftkorreksjonsdysen finner man ved å ta størrelsen på hoveddysen og plusse på 50. 145+50 = 195. NB. Jo mer modifisert motor, jo mindre plusser man på! For å finne korrekt emulsjonsrør trenger man bredbåndslambda. Uansett vil omtrent alle originale eller mindre modifiserte motorer fungere med bra F9 og F16 emulsjonsrør. På større motorer som krever mer bensin, F2 og F7. Denne fremgangsmåten gir ikke nødvendigvis de optimale dysene, men er et nokså bra utgangspunkt. Så finner man de riktige lavfartsdysene. De dysene som gir jevnest og høyest tomgang med blandeskruene skrudd ut 1,5 til 2,5 omdr vil fungere som et utgangspunkt (merk at her er det litt forskjell på omdr. om man har ny eller gammel type DCOE). Gamle typen DCOE 40 skal ut ca 3/4 fra bunn, mens nye DCOE i 152-serien skal ca 2,5 omdr ut. Dysestørrelsen finner man ut med motoren varm og på tomgang, turtall 700-800 omdr. Man bør holde seg i F8- eller F9-serien for ikke å variere med lufttilførselen (blandingsforholdet). Siden det er lavfartskretsen man kjører på 90% av tiden er det viktig å få denne riktig (les; bensinøkonomi). Etterpå kan man prøvekjøre, evt gå ett hakk ned (dyser som gir magrere blanding) og prøvekjøre igjen. Fungerer det greit så prøv enda et hakk ned. Stopp med de dysene som gir jevn motorgange og helt jevnt drag ved normal lett cruising på landeveien (lavere turtall). Husk at det er håpløst å finne de riktige dysene om forgasserene ikke er synkronisert! Ved luftsjokk under akselerasjon må man byttes til større akselerasjonspumpedyser.
  9. 1 poeng
    opel astra

    Octavia motor dør når den står stille

    mulig feil med engine speed sensor (G28) . eller gass sensor er nokså normal feil på di motoren. Feil på esp modulen kommer disse symptomer som du sier Hvor bor du hen da kan hjelpe med vsdc
  10. 1 poeng
    Bwana

    Octavia motor dør når den står stille

    Feilkodeleseren fra Biltema bør fungere greit. Den ligner litt på funksjonene til VA505 Mini på Ebay: https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2380057.m570.l1313.TR1.TRC0.A0.H0.Xvag505+mini.TRS0&_nkw=vag505+mini&_sacat=0 På Octavia 1gen (1U) vil også en billig VAG-COM kabel til PC fungere, men de har ikke CAN-BUS og vil derfor ikke passe din neste bil. --
  11. 1 poeng
    Jesper1201

    slitasje på inneside av dekk

    Brede hjul? Mer inspirert kjøring i svinger? Veldig gamle dekk?
  12. 1 poeng
    Da er fanger på plass,litt skakk skjært så må skjære litt til for å rette opp.
×