Gå til innhold
Bilforumet.no

Vinnerliste


Populært innhold

Viser det mest likte innholdet siden 12/19/2017 i alle områder

  1. 2 poeng
    Prøve montert eksos og fanger. Eksos er nesten så å si ferdig,trenger litt justering på bakpottene siden de ikke står helt likt. Så gjennstår det å få sveisa det sammen. Venter fortsatt på deler til bakfanger,men det kommer nok ikke før på nyåret engang.
  2. 1 poeng
    Forus

    Climatronic er helt død

    Hei, Hadde omtrent samme problem på min 2010 Polo 1,6 TDI. Viftemotor var røket, skiftet spenningsregulator/motstand samtidig.
  3. 1 poeng
    opel astra

    Demontere midtkonsoll Touran

    Her ser du hvordan....?
  4. 1 poeng
    Jesper1201

    Demontere midtkonsoll Touran

    Ta ut askebegeret bakerst på konsollen.
  5. 1 poeng
    Jesper1201

    Sidespipes

    Står garantert ikke i vegtrafikkloven, men derimot kjøretøyforskriften. Leser du denne så ser du at det står ingenting om plassering av eksosen, men den skal være hensiktsmessig og trygg. Dvs. at det skal henges opp på riktig måte, ikke være mulig å få avgassen inn i kjøretøyet, ikke være til fare for fotgjengere og heller ikke mulig å "brenne" seg på den. Du må ha med godkjent støymåling og avgass når du skal på visning. Verken støy eller avgass skal overstige bilfabrikantens krav.
  6. 1 poeng
    Da går bilen igjen som en klokke etter olje- og filterskift, samt bytte av plugger og coil (med legninger). Det var coil som gjorde utslaget. Takk Jesper1201 for gode tips!
  7. 1 poeng
    Quattro73

    Trenger diagnose på min vw Touran

    Bla ned til Vestfold og du finner en.
  8. 1 poeng
    Quattro73

    Trege vindusviskere fremme

    Flott! Puss med smergelpapir eller annet egnet til formålet, på akslinger og inni hylser, til aksel sklir lett inn i hylse. Smergelpapir fungerer bra, er det veldig ille så ta det verste med en fin fil. Hjullagergrease duger lenge. Ta andre siden også, selv om den ennå ikke er så ille, så hindrer du at den blir ille ;)
  9. 1 poeng
    Quattro73

    Trege vindusviskere fremme

    Som sagt, slagverktøy er ikke det riktige til denne jobben, kun stor tang eller skiftenøkkel på armen bak hylsen. Ser du har fått den et stykke på vei, er gjengene hele så er det håp ;)
  10. 1 poeng
    Quattro73

    Trege vindusviskere fremme

    Et tips er å merke seg hvordan alt er montert, før demontering, gjerne med bilder. Det lar seg gjøre å montere sammen feil. Siden viskermotor står i nullstilling/park posisjon må armen til denne monteres før viskerarmene monteres. For å være sikker monteres alt utenom viskerarmene, slå på vindusvisker og sjekk at akslingene går mot høyre og så tilbake til park. Monter så viskerarmene etterpå.
  11. 1 poeng
    opel astra

    Passat 2010, bytte parklyspære

    Er det denne lykta du har eller har du nyer mod.?
  12. 1 poeng
    opel astra

    Umuleg at starte ved - 15

    Så lenge dette er når det er fra 10- og oppover så kan det hende du har kondens så dieselen fryser litt. Mulig tempføler dårlig, som gir feilverdier ta en diagnose å se. Om du gløder to ganger så er det fortsatt samme problem? Sjekk om alle gløder det kan du se på en diagnose. Mulig en eller flere glødere ikke er som dem skal feil med strøm. At bilen bare gløder i noen sek er normalt på denne bilen. Da dette går automatisk så fort du setter inn nøkelen i bilen. Du kan også ha et dårlig reele. Det sitter over pedalene dine. Og det kan også være gammel olje som skulla ha vert bytta samt filter kan på virke dårlig start.
  13. 1 poeng
    Quattro73

    EPC og motorlampe

    16514/P0130/000304 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit Possible Causes Oxygen (Lambda) Sensor Heating Bank 1 Sensor 1 faulty Enten dårlig kontakt til varmeelement i lambda, eller defekt varmeelement. Mine tanker, 98 oktan har høyere bankefasthet enn 95 oktan, tåler tidligere tenning og høyere kompresjon. Min motor liker ikke 95 oktan da den har sylinderfylling som en turbomotor, samt høy kompresjon. For å få glede av 98 oktan bør tenning justeres tidligere, flere motorer er designet slik at man kan kjøre på 91 oktan. Motorer designet for lavoktan har som regel lav kompresjon, og man vil sjelden få noen effekt av høyoktan bensin på de. At 95 og 98 oktan har samme energimengde trodde jeg ikke, men kan være jeg tar feil. Trodde 98 hadde høyere energimengde, dog med litt senere forbrenningshastighet, men lagde mer volum. Noen som har fasiten?
  14. 1 poeng
    Jesper1201

    EPC og motorlampe

    Tror ikke lambda slår ut på EPC, men uansett så er det mer vesentlig å vite eksakt hva feilkoden var for S1 er foran katalysator, hvis det er relatert til kat. så er det i tilfellet virkningsgrad.
  15. 1 poeng
    Quattro73

    EPC og motorlampe

    EPC indikerer ofte feil på gasspjeld, ikke sikker på om lambdafeil kan gi varsel om EPC...
  16. 1 poeng
    Torbo

    Fabia 1,4 høyt trykk?

    Har visst ikke vært inne her på en stund. Men mootren ble satt sammen senhøstes og har til nå gått med animalsk innkjøringsolje. Den er kjørt ca 300-400 mil med denne, så nå går jeg over til helsyntetisk - Castrol 5W-30/40 -- -ser hva de har? Alt fungerer utmerket hittil. Men jeg måtte få tak i en nytt servorør, da det brukte jeg kjøpte ikke passet.
  17. 1 poeng
    opel astra

    Passat 2010, bytte parklyspære

    Sitter nokså hardt bar å dra den ut etter ledningen. Er bare en sokkel som pæra sitter i.
  18. 1 poeng
    Vanskelig å gi deg noe konkret her. Man må finne ut hva som mangler (gnist/bensin) og hvorfor. Diagnose hjelper ikke alltid, man må ofte feilsøke på tradisjonell måte, men idag er det ikke mange vanlige mekanikere som kan feilsøke ordentlig. Sjekk om den får gnist, får den det gå videre til bensin, sjekk om pumpe går og hva trykket er. Sjekk så om dyser åpner. Hvis overnevnte er på plass skal den starte. Hvis gnist mangler, måneder sjekkes hvorfor - avhengig av hvilken motor du har så kan du ha coil pack eller coil om plug. Sistnevte er vanskelig og feilsøke uten utstyr.
  19. 1 poeng
    Hei.. Har du chassisnr på bilen? Ut ifra slik jeg kan skjønne så har du en type 2,3 eller 4. For det har seg slik at disse modellene har en feil på eksos tempratursensor nr 1. Da setter den feilkode P242A... Du kan se om du har ny eller gammel sensor. Gammel sensor har 2 gule streker, mens ny sensor har en gul og en blå strek. Eldre biler enn produsert fra 17 mars 2010 har den gamle.. :) Org. delenr: 14810-67JG1 Nytt delenr: 14810-67JG2 Tipper feilen ligger i denne. Denne sitter nermest turbo og kan være noe dritt å få ut hvis den har rustet fast. Hvis den ikke har satt seg, så er den ganske enkel å bytte ;) Du kan også måle den: exhaust gas temperature sensor 1 resistance: 1572 – 1972 Ω at 400 °C, 752 °F 675 – 775 Ω at 500 °C, 932 °F 343 – 383 Ω at 600 °C, 1112 °F 197 – 217 Ω at 700 °C, 1292 °F 126 – 136 Ω at 800 °C, 1472 °F 84 – 94 Ω at 900 °C, 1652 °F Feilkode P1431 settes pga P242A. Dette gjøres at filtret tettes. Det anbefales ikke å kjøre langt med.. Da ender det med å bytte filtret og bilen går ikke lenger. Bilen går også i nødmodus når du har denne feilen. For eksempel ved hard pressing i bakker. Jo mer du kjører, jo mer tetter filtret seg, og jo større en sjangsen for at det må byttes. Og det er dyrt..
  20. 1 poeng
    Øggie

    Øggie: 1986 Escort Rs Turbo oppussings prosjekt.

    Fått ferdig splitter på fram fanger'n.
  21. 1 poeng
    Har fått kjørt bilen et par ganger etter den blei mappet langs veien på Husnes. Fant ut diverse ting som måtte forbedre. Skal flytte turbo til over girkassa, og bygge en intercooler. Bilen trenger diff. Spinner på 3 gir på tørra Begynt å demontere bilen igjen for å Gjøre den bedre
  22. 1 poeng
    Jesper1201

    Additive minimum level

    Du må gå inn i adapsjoner og fortelle bilen at tanken er fylt opp.
  23. 1 poeng
    opelduude

    Climatronic er helt død

    Om vifta di ikke går, så er det som regel selve vifta som er død.
  24. 1 poeng
    ThomasEK

    Kangoo`n min starter ikke!

    evt.selge den til meg hvis du har hengerfeste ;)
×