Vinnerliste


Populært innhold

Viser det mest likte innholdet siden 07/19/2017 i alle områder

  1. 1 liker
    Det er egentlig bare to "hakk" håndtaket kan stå i. Det ene er riktig, det andre gjør at håndtaket stikker veldig mye ut(mer enn på bildet) Men selv om det ikke egentlig er noe mer justering der, så tror jeg du kan tighte den opp litt mer ved å ta av håndtaket og bøye stålet i døra litt ved å gi T20 skruen bak håndtaket et lite kakk med hammeren. Alt i alt er det ikke så farlig at det kommer inn litt vann i døra, for det gjør det uansett gjennom vinduspakninger, kondens, vasking osv. Det er beregnet for å tåle det til en viss grad
  2. 1 liker
    Må være ærlig å si at det er lite "kjente feil" på disse, de er veldig driftsikre så lenge de får påkrevd vedlikehold (hyppig vask vinterstid, årlig oljeskift etc) Bakre calipere vil omsider sette seg, men vasker du godt inni der med høytrykk om vinteren holder de lenger. PD motorene er i utgangspunktet veldig driftsikre, men de krever VW 507.00 olje, og oljeskift en gang i året for å gå langt. Bytt også dieselfilteret på intervallet sitt. (Følg serviceskjema er mitt tips) Reg.reim intervall er 120' eller 150' avhengig av hvilken motor som sitter i den, pass på at dette er gjort - eller få avslag i pris.
  3. 1 liker
    Min bil hadde litt røyk ved oppstart og bittelitt sur lukt de første sekundene. Jeg slet også med at den ikke startet etter å ha stått i oppoverbakke i mer enn 12 timer. Begge disse problemene ble løst når injektortetninger ble byttet. Føler faktisk også det hjalp med slik injektorrens du blander i tanken, men så hadde jo jeg også litt olje i drivstofftanken når oringene var defekte.
  4. 1 liker
    Sjekket igjen på onlinelatalogen til MECA, ingen termobryter til din. Høres høyst unormalt ut at vifta skal gå 10 sekunder i slengen, kan da ikke kjøle ned innholdet så fort vel? Er vel hysteresen til bryteren som er svært innsnevret?
  5. 1 liker
    Har veldig gode rabatter på MECA så handler alt der, dog har de ikke den termobryteren i sitt sortiment så får ikke sjekket pris mot de. Oppdaget derimot at lokket til ekspansjonstank åpner på 1,5 bar.
  6. 1 liker
    Jeg missforsto deg litt, trodde du hadde tradisjonelt filter så endret mitt svar :)
  7. 1 liker
    Først, sjekk alle hjul, dekka. Se etter buler på utsiden og innsiden. Vert ute for dette på nesten nye Hakkapelitta. Sjekk felgene hos en dekk forhandler for å utelukke kast i felgen eller dekk.
  8. 1 liker
    Jeg er en ung mekaniker så da kan jeg vel ikke motor kanskje? ;) Alt er relativt, dette er en tung bil og 2.4'n er ikke noen racer. De er også forholdsvis tørste. Har du automat blir den enda latere og tørstere Hva betegner du som drar dårlig? Hvor mye bruker den på mila på landeveiskjøring? Ujevnheten ved oppstart er normalt. Kan være en LMM som begynner å regulere fett, men ikke nok til at lambda slår ut på "long term fuel trim"
  9. 1 liker
  10. 1 liker
    Forstår. Feilsøking kan først begynne når man har full oversikt, ellers blir det famling i blinde :)
  11. 1 liker
    Står AC på? Prøv evt. å skru den av. Kjølevifte for radiator skal gå konstant så lenge termobryter er aktivert og kutte når temperaturen dropper under spesifisert temperatur.
  12. 1 liker
    Trodde viften skulle gå konstant så lenge kjølevannstemperatur var høy? Original termostat er dyrt, men som oftest også det eneste som fungerer ;)
  13. 1 liker
    Av en eller annen grunn må jeg nullstille passordet mitt for hver gang jeg skal logge inn for å komme inn og svare. Hvis det er en feil med forsterkeren og høyttalerne er brent så er det en strålende anledning til å sette inn noe skikkelig. Du får en god 4-kanals forsterker eller en 5-kanals forsterker til 2.000-4.000,- ny som trolig ikke er langt unna prisen for en brukt originalforsterker. Du trenger så høyttaleradaptere: https://www.elutstyr.no/connects2-ct25vw06-hoyttaleradapter-vw-passat-b6-3c-05.html Og et vanlig universalt 6.5" komponentsett. https://www.elutstyr.no/bilstereo/hoyttalere-komponentsett/2-veis-6-5-komponentsett.html Kan anbefale Audison Prima eller Hertz Mille Pro. Mille Pro vil låte atskillig bedre enn de originale Dynaudio-høyttalerne.
  14. 1 liker
    Aner ikke hva pakning i underkant av foring er laget av, vet bare at de kommer i tre tykkelser, 1, 1.2 og 1.4mm. Så lenge lokk på ekspansjonstank fungere så trenger du ikke være redd for slangene, de tåler nok langt mer enn 1 bar som normalt er maks trykk på kjølesystemet.
  15. 1 liker
    Av erfaring, kun original termostat fungerer som den skal. Biltema sine er ubrukelige. Vokselement på termostat skal alltid peke mot motor, ikke mot radiator. Lokk på ekspansjonstank åpner vel rundt 1 bar. Målt skjevhet på foringer?
  16. 1 liker
    Jepp! Er det fler som har erfart trøbbel med toppakning på Fabia 1.4 68hk støtstangsmotoren? Søster har i litt tid nå klaget over at det er vannforbruk på motoren, og fikk nå omsider kommet meg hjem og fant mayonese under påfyllingslokket. Rart ikke gutta på Skoda hjemme nevner at dette er en trolig feil med denne motoren når hun var innom og spurte om kjølevæske grunnet lekkasje... Er snakk om 2001 modell (TROR jeg) med 64000km på meteret. Synes dette er alt for tidlig for toppakningsbytte!
  17. 1 liker
    Bare å kjenne etter om du får dratt det opp igjen da. Mest pga at du kan lage bulker i panseret om du bruker makt på å presse det ned. Sånne ting som jeg tenkte på når jeg var mekaniker, men ikke noe som er krise uansett om du har en litt eldre bil o.l.
  18. 1 liker
    Slipp det fra en 10-15 cm, hvis panseret går helt ned så ser du jo med en gang at dette er gått i lås. Jeg gjør dette sikkert 10 ganger om dagen, og er aldri noe problem ;)
  19. 1 liker
    Nei, den kan ikke deaktiveres sånn uten videre. Det er en del av kravet for å kommer innunder en Euro norm, og hvis denne fjernes så har ikke bilen lenger det utslippet den er godkjent med. Du må nok bare vende deg til å trykke på den knappen.
  20. 1 liker
    Originaldeler er av A kvalitet. Meca, Møkonomen, Bilxtra etc. er av B kvalitet Autodeler.co og andre billig sider i utlandet er av ØÆÅ kvalitet. Fordelen med å handle lokalt er at du får bedre deler, og ikke minst - muligheten til å reklamere hvis noe er feil eller delen skulle gå istykker fort.
  21. 1 liker
    Steinar, sjekk HVA som henger, stempel i caliper ELLER glidebolter. Å brekke løs med brekkjern, for så å kjøre videre, er hverken en diagnose eller løsning på problemet ;) Om du ikke er interessert i å feilsøke, kan du gå for forslaget til opelduude, bytt caliper. Dog, har du ikke skrudd på bil før, og ikke luftet bremser før, så bør du overlate jobben til et verksted. Man tukler ikke med den viktigste anordningen på bilen - uten å vite hva man holder på med :)
  22. 1 liker
    Smør opp hele mekanismen med fett. Ikke bruk wd40 eller noe som tørker ut. CRC sin multilube bruker jeg på alt sånn. Om jeg skal være pirkete så skal panseret slippes slik at det går i lås og ikke presses ned ;)
  23. 1 liker
  24. 1 liker
    1) Pass på at du bare bruker grønn VW servo-olje. Andre tilfeldige servo-oljer kan ødelegge pakninger etc. slik at det blir lekkasje. 2) Påfyllinga er fremme i motorrummet, den er muligens også grønn. Se bilde et stykke nede her: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1846997-power-steering-fluid
  25. 1 liker
    Jepp, jeg skulle bare presisere hva som faktisk må gjøres hvis du skal gjøre det lovlig ;)
  26. 1 liker
    Nei, ser ikke noe uvanlig der. Kan være at alt er røsket bort ved demontering av lamper, og at de bare har latt bryter stå igjen.
  27. 1 liker
    Det der er en ettermontert bryter, som noen har satt inn selv. Antageligvis har den styrt ekstralys foran, arbeidslys, ryggelys etc. Sjekk om det ligger noe uorg. ledningsnett i motorrom i nærheten av batteri.
  28. 1 liker
    Ikke skjedd så mye. Har oppgradert bensinslagene med AN6 koblinger og nytt filter.
  29. 1 liker
    Klarer fint å ordne gode priser på jobb selv :doh
  30. 1 liker
    blitt et lite problem med topppakningene på de der. heldigvis en lett jobb å bytte... send meg en pm så skal du få gode priser på delene. bør også bytte expansjonstanken....
  31. 1 liker
    Har fått lånt et sånn lokk med ventil i i går og kjørt bilen skikelig varm og brukt den masse. Ingen trykk i systemet nå. Så er på vei ned til Møller for å bestille et nytt lokk :) Satser på alt ordner seg da!