Gå til innhold
Bilforumet.no

Vinnerliste


Populært innhold

Viser det mest likte innholdet siden 09/24/2017 i alle områder

  1. 1 poeng
    Vurderer å selge min 1991 Audi 100 2.3E, bilen fremstår som særdeles bra, alder tatt i betraktning. Kjørt 203.000 km og EU-godkjent frem til november 2019. Motor er noe modifisert og vil med ITB og noe hissigere kamaksel yte 227 hk, underkant 200 slik den står nå. Topp er portet og større ventiler montert, Velox 272' kam montert sammen med justerbart kamdrev. Innsug er også portet. Rustfritt 5-1 avstemt grenrør montert. Megasquirt datasprut slik at gammel mekanisk innsprøytning er fjernet (originaldeler medfølger). Og nei, dette er ikke en turbomotor. Gasspjeld fra 2.8 V6 er påmontert, gasspjeld på bilde (fra Mustang) kan medfølge, samt adapter til originalt innsug. Skinn sportsseter foran, skinntrekk på seter bak. Førersete har den typiske slitasjen på venstre sidestøtte.. Takluke, alufelger på sommer- og vinterdekk - med nesten nye dekk. Påkost siste årene; Ny portet topp med større ventiler og neddreid ventilstamme, kr 18000 Kamaksel, 272 grader, 110 grader lobeseparasjon og 11.5 mm løft samt justerbart kamdrev, kr 5500 Rustfritt 5-1 grenrør, kr 7500 Nye ventilløftere (INA), kr 2000 Innovate MTX-L bredbåndslambda/regulering, kr 2000 Megasquirt II v.3.0, kr 3000 Knocksense, kr 1200 Nye sommerdekk 17" 2017, kr 4000 Nye vinterdekk og felger 16" 2015, kr 6000 Rust er det forsvinnende lite av, en og annen liten flekk med lakkrust finnes, med tanke på alder er den særdeles bra i lakken. Er en bulk (uten lakkskade) på høyre bakdør, har vært der så lenge jeg har hatt bilen (siden 2003). Bilen er god å kjøre og fast i fisken. Eneste minus er begynnende rådebank på en sylinder, noe som på sikt må utbedres. Mer info og bilder på forespørsel. Seriøse bud over 25k mottas og vurderes, skambud blir ikke besvart! Bilen befinner seg utenfor Haugesund i Rogaland.
  2. 1 poeng
    Jesper1201

    multronic

    Hvor, og med hvilket diagnoseutstyr? Hvis hele girindikatoren lyser rødt betyr det nødmodus, ergo. er det en feil som trigger det og da ligger det garantert lagret en feilkode på girkasse styring. Hvis du har brukt VCDS eller ODIS og fortsatt ingen feil tilstedet, kjør til feilen oppstår og få tatt en diagnose direkte - uten å skru av motor i mellomtiden. Da kommer det garantert en feilkode opp. MLT kassene er en katastrofe og har ofte feil på ECU og ventilhus. Forekommer også ofte feil på kjeder og pullyer. Hvis kjedet begynner å slure på pullyene vil du kjapt få feilkoder på forskjellig hastighet internt i kassa.
  3. 1 poeng
    nightking

    XL7 startproblemer og lite kraft

    Anbefaler å bytte komplett dieselpumpe. Det du har bilde av der er baksiden av motor og har ingenting med egr å gjøre. Bortsett fra det røret der da. Det klipset trenger du ikke bytte. Prøv å hell vann over pumpa, eller stå med varmepistol ellernoe.. Starter den da så bytter du pumpe.. 3 stemplet i pumpa har en tendens til å fryse.. Byttet mange pumper pga av det :)
  4. 1 poeng
    Jesper1201

    Glovarme bremseskiver

    Og hvis verkstedet ikke fant feil her så ville jeg skiftet verksted.
  5. 1 poeng
    Jesper1201

    Trykk i kjølesystem

    Veldig vanlig er det ikke, men det forekommer. Prosentvis på lik linje med andre motorer. Bruk en sniffer eller CO måler og mål om det kommer eksos i ekspansjonstanken, gir denne utslag vet du hva årsaken er.
  6. 1 poeng
    Jesper1201

    Problem med bensintilførsel Volvo v70

    Feilmontert pumpe som begynner å suge luft eller dårlig slange/rør/kobling. Eller gjør det billigste, fyll før tanken kommer under kvart ;)
  7. 1 poeng
    nightking

    Hva betyr denne varsellampe?

    Det står også i boka. Der anbefaler den vel å kjøre i 75 kmt/t i 20 min. Men erfaringsmessig så kan det ta lenger tid ja :) Hvis du stopper bilen og overser denne lampa så tennes motorlampa og du må tvangs regenerere på verkstedet, og det koster deg penger. inkl oljeskift.. ( som må skiftes ved hver tvungen regen.)
  8. 1 poeng
    Quattro73

    Fabia 1,4 høyt trykk?

    Godt motoren er på stell igjen :) Angående servo så blir det hvertfall dyrt om pumpa kjøres tørr. Er det på trykksiden så er selvsagt det beste nytt rør, eller et bra brukt. Blinkende lys er vel varsel om lavt oljenivå på servoreservoar?
  9. 1 poeng
    jajamen

    Feil og mangler Audi A4 B8 2009-2010

    Hjullager (spesielt foran har jeg inntrykk av) ryker fort på disse årgangene. Men det er ingen veldig stor utgift. Styremekanismen på motoren til det variable innsuget kan gå i stå, men det finnes en enkel måte å fikse det på. DPF og EGR-ventil kan bli et problem, men det gjelder nok ikke bare 09 og 10. Har også hørt at noen har byttet clutch relativt tidlig. Og det er jo dyrt. Men ikke et veldig vanlig problem heller. Alt i alt et godt kjøp vil jeg si, i motsetning til samme generasjons bensinmotorer.
  10. 1 poeng
    tomaber

    Skifte registerreim

    jeg bytter registersett for 4500..kr..østlandet
  11. 1 poeng
    royterje

    Forlatte veteranbiler

    han der galningen med dei reliantene ringte til meg galen som bukk og ba meg fjerne dei bildene og linkene til hvor dem sto. for snart kom d polakker og stjal alt han hadde. eg hadde kun 2 bilder av dem og d var inni tilhengeren. og ikke noe link.
  12. 1 poeng
    BaronBlod

    Dårlig hjullager? Er usikker.

    høres ut som hjullager det etter mitt syn. hadde noe lignende på min 850. Der var lageret dårlig
×