Gå til innhold
Bilforumet.no

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres     

  1. I dag
  2. 4hjuls kontroll og camber foran

    Så at du spurte om noe mer også. Det er mulig å justere camber noe men det er veldig lite, på bærekuler og bakre foringer (for de bilene med skrudde foringer) Det er også begrensede muligheter for justering av camber på en vanlig McPherson forstilling, er nok derfor Møller har svart som de gjorde.
  3. 4hjuls kontroll og camber foran

    I hovedsak så justeres camber hvis det trengs, men man er ikke så pirkete på camber som på spissing, så man justerer ikke camber før den er utenfor mens man på spissing justerer til midt mellom maks/min konsekvent da spissing har mye større innvirkning på kjøreegenskaper og dekkslitasje.
  4. Pioneer avh-x490dab

    Hei. Har en Pioneer avh-x490dab 2 din spiller i bilen og er forsåvidt fornøyd med spilleren, men synes att appradio appen er noe av det største møkka som noen gang er oppfunnet. Finnes det noe alternativer til appradio? Screen Mirror eller annen app som funker? Takker på forhond for svar / innspill.
  5. Fikk tilbud fra Møller på 4hjulskontroll med "justering av spissing" Jeg spurte om de brukte dette som samlebetegnelse for justering av camber også, men fikk til svar at det sjeldent er behov for justering av camber på disse bilene. Vil det da si at camber ikke blir endret når man bytter bærekuler og de bakre foringene på bærebrua foran på disse bilene?
  6. I går
  7. Bak er nedre fjærfeste tredd nedpå demperen, foran er den en del av fjærbein. F.eks. eurodel.no har flere typer i flere prisklasser. Er meget fort gjort å skifte dempere foran på denne, men husk å merke camberjustering før du løsner fjærbeinslager oppe.
  8. AC blåser ikke kaldt

    Ja, pressostat for AC system og kjøleviftene for motor har også innvirkning på dettte, men da vil du ikke få spenning ned på kompressor og du vil også få en feilkode i HVAC hvis du leser ut feilkoder med diagnose.
  9. Kraftig eksosrøyk

    Siste nytt om denne saken er at nå har bilen sluttet å slippe ut både røyk og kakler ikke, men jeg har fått motorlampe i stedet. Var hos RSA å leste av koder og de sa at en eller begge katalysatorene var ødelagt. Men nå går den på under en liter på mila, er sprekere. Antar at det er hull i katalysator slik at eksosen slipper lettere ut. Må bare finne en måte å få den igjennom pkk med godkjent stempel til sommeren
  10. AC blåser ikke kaldt

    Ok. Supert. Ja, det er kompressor uten magnetclutch, så alt bare sviver rundt med dynamoreima. Skal få sjekket de andre tingene du nevner. Kan defekt kjølevæskesensor/giver eller radiator temp måler/giver gi utslag som AC som ikke slår seg på? Bare noen tanker etter å ha sett litt på youtube. Takk!
  11. Hei! Jeg har en Audi A6 2.5 TDi Avant 96 mod som begynner å få ganske slitene dempere. Jeg lurer på om det er noen som vet hvor jeg kan få kjøpt dempere til denne bilen? Eller som vet om fjærskåla sitter i demperen eller en annen del av hjulopphenget?
  12. Det var visst 615mm.
  13. Hei, drivakselen på passasjer siden virker litt slakk og jeg tenkte å bestille ny men er usikker på lengde. Når jeg søker på Autodoc f.eks kommer det flere lendger opp for min bil ( 615mm, 618mm) Noen som vet riktig lengde? Bilen er en Audi A4 2007 Quattro BRD motor
  14. AC blåser ikke kaldt

    Husker ikke om disse har variabel kompressor eller tradisjonell med magnetclutch. Har den magnetclutch må du få sjekket at innslaget fungerer, det sjekker du enklest ved å «jumpe» reléet. Mål også om det kommer styrestrøm til relé. Har den variabel må du måle spenning ned på kompressor. Sjekk samtidig om senterskruen på reimhjulet har skrudd seg ut, hvis den har det så vil ikke innmaten i kompressor gå rundt. Prøv isåfall å dra til denne. Hvis det overnevnte er ok må du verifisere gassmengde ved hjelp av AC-maskin. Trykk kan være ok selv med meget dårlig menge gass. Kjenn også om røret UT fra kompressor er varmt, blir dette varmt fungerer kompressor. Hvis alt overnevnte er ok er det ikke liv i kompressoren din. Kan selvfølgelig være at reduksjonsventilen er defekt men da skal trykket mellom høy/lavtrykk utligne seg bortimot helt.
  15. Dersom eneste problem er å starte om morgenen så tviler jeg på at coil er årsaken. Ellers svært vanskelig å svare når vi ikke vet mer enn at det er en 9. gen. Accord, litt info om hvordan problemet utartet seg hjelper mye. Det kan gjerne også en diagnose gjøre.
  16. God kveld samfunnet;) Min Honda Accord IX har litt problemer med å starte om morgenen; og en venn som kjenner mekanikere, rådet meg til å bytte tennspole ... Selvfølgelig fant jeg ikke hos min vanlige delleverandør, så jeg snudde meg på internett på jakt etter dette dyrebare stykket. I går fant jeg på dette nettstedet https://www.topbildeler.co.no/honda-deler/accord-ix-sedan/108589 men jeg vet egentlig ikke hvilken du skal velge, og hvis det virkelig er en forskjell mellom merkene som vises bortsett fra pris selvfølgelig! Kort sagt, jeg vil gjerne ha din mening om det Og takk på forhånd :)
  17. Hei Ble overrasket av litt varmt vær i Stavanger i forrige uke, og i den sammenhengen ønsket jeg litt kaldere luft i bilen. Til min store frustrasjon var luften som kom ut av vifta like varm som det var på utsiden av bilen. Har sjekket trykket på lavtrykksiden på anlegget og det er 55psi (litt høyt?). På tomgang var den 60psi, så da tenker jeg jo at noe må fungere, men det kan være tilfeldig. Kompressoren er heller ikke av den sorten hvor man kan se clutchen, om den går rundt eller ikke. Har forstått at dette er vanlig på tyske biler. En annen ting som jeg stusser litt over er at ingen av viftene sviver, tenker da på radiator og ac vifte. I min mors touran går disse viftene av og på avhengig av om ECON bryter er av eller på, og det blåser kald luft i hennes bil. (samme bil) Har gått over alle sikringer og de ser fine ut. Tenker mest på at dette må være en el feil, og da gjerne feil med rele. Noen som har noen tanker rundt dette og hvordan jeg kan feilsøke meg fram, og evt. hvor releet for ac sitter og hva det heter. VW Touran 2004 2.0 136hk På forhånd takk!
  18. Er det noken som selger skjermbreddere til Toyota 4 runner 1994 modell?
  19. Slakk i øvre fjærbeinsfeste

    På det øverste bildet ditt synes jeg den koppen står noe høyt. Det du kan gjøre er å skru av denne og sjekke at mutteren under (den med to hakk i) er skikkelig tilskrudd. Om denne ikke er tightet skikkelig så kan du få lyd i humper.
  20. Slakk i øvre fjærbeinsfeste

    Takk for tilbakemelding. Er enig i alt du sier, og kan ikke si jeg finner noen slakk når bilen står på bakken. I og med at alt er bytta foran der unntatt foringene til stabstaget, så antar jeg at det er de som lager lyden. Jeg stussa egenltig mest på at det var så stor forskjell på høyre og venstre side. På venstre side, er det noen mm slakk når jeg løfter fjærbeinet, mens på høyre siden kan jeg løfte ca 1 cm før lageret går i topper av dempertårnet.
  21. Siste uke
  22. Verdens sterkeste lastebil!

    Scania er den beste lastebilen. Det vil det alltid vere
  23. Den er på lik linje med hva Bilxtra, Meca og Mekonomen selger. Ikke meget bra, men de fleste deler er brukenes.
  24. Takk. Har du noe erfaring med kvaliteten på deler fra bildeler.no?
  25. Vr6 kjede bytte. Dobbel eller enkel kjede?

    Har kun vært borti den typen strammer en gang for lenge siden, mener da den hadde fjærforspenn og gikk ut av seg selv om den ble trykket inn. Men ja, det er oljetrykket som presser den ut når motor går.
  26. Vr6 kjede bytte. Dobbel eller enkel kjede?

    Er det fjær i den gamle type strammeren? Trodde det var olja som pressa den ut?
  27. Touareg R5 2005 OBD og servicemanual

    Jekk på et bærende element; bærearmsinnfesting, traversfester eller de originale jekkpunkter.
  28. Har jeg kjøpt katta i sekken?

    Kjedelig situasjon, men dessverre veldig kjent problem. Les denne tråden som omhandler samme problem;
  1. Last inn mer aktivitet
×