Gå til innhold
Bilforumet.no

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres     

  1. I dag
  2. Selger unna bilstereo annlegg og forsterker. Siden man ikke har plass eller interesse av det lengre!. Mye bra utstyr, send gjerne PM eller mail. Legger ved link på annonse:) https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=110229933&fks=110229933 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=109316829&fks=109316829
  3. Hei dere. Vurderer en prosjektbil hvor motoren ikke har dokumenter service på 70 000km. Burde jeg holde meg langt unna, eller bare kjøre litt hyppig oljeskift i begynnelsen av eierskapet. Dette er en 14 modell med 100 000km på telleren.
  4. I går
  5. hei

    plages nå med 4wd på en xl7 2005

    har du noen tips

    -4wd lampe dash lyser ikke

    -sjekka sikring

    -hadde en kompis med samme bil og lånte fra denne en 4wd boks som ligger oppunder dashbordet samme var det samme

    -kun bakhjulsdrift uansett  hvor girstanga står

    -skiftet bryter ved girstang

    på denne er det ikke noe pumpe som styrer diffen men en liten motor som styrer en skive inne i diffen.

    plukket av motor og brukte fingern  der motor satt trillet over ``halvmånen med tenner på`` og fikk dermed 4H

    men så snart jeg setter denne på plass og setter på tenninga så starter den lille motoren og drar over til  2H

    noen råd??

     

  6. Passet perfekt dette og var helt likt. Vart først i stuss da det var ettermontert oljeoppsamlerboks, oilcatch box, men fant ut det var ettermontert, så fjernet den. Ikke fått testet så mye, men tror det kom seg pittelitt. Vart plutselig solgt bilen..i kveld
  7. Bremsepedal synker

    Da for jeg prøve det,så for jeg se om det blir noe bedre
  8. Bremsepedal synker

    Har opplevd det samme flere ganger, hver gang ble løsningen å lufte med lufttrykk på bremseveskebeholderen. Inntil 1 kg lufttrykk. Vakuum på lufteskrue i tillegg gjør jobben enda raskere.
  9. Bremsepedal synker

    ja jekka opp så den stå fullt åpen,har jo skrudd bil i mange år,og er jo ett så enkelt bremsesytem på denne gamle bilen,men nå er jeg nesten tom for ideer,kanskje bytte bremsekraft forsterkeren så er det ikke mer igjen og bytte,men den oppfører seg som den skal
  10. Peugoet 306 xn 94 modell, temp holder seg på 100 grader

    Kjenner ikke til hvordan det er på Peugeot, er du sikker på at det ikke er termobryter på radiatorer? Mange biler har NTC temperaturgiver, altså vil ECU tro motoren er kaldere enn den er når sensor frakoples.
  11. Ujevn varme på motor

    Symptom på defekt termostat er at man kun oppnår normal driftstemperatur ved f.eks. køkjøring, ellers ikke. Så ja, kan høres ut som at din bør byttes.
  12. Mhm, kan sjekke men når man tar ut tempsensoren/kontakten, da bør vifta gå med engang? mhm beklager postet på feil sted min feil takk for svar :)
  13. Ujevn varme på motor

    Lurer på om termostaten min er gåen. Har ujevn temp på motoren å føle det ikkje blir skikkelig varmt inni bilen. Ved pådrag når den 90 grader. Normal kjøring ca 80 grader å nedoverbakker nede i 70 grader ca. kan det væra ein indikasjon på at termostaten er gåen. vw touran 1,9 TDi 2006
  14. Peugoet 306 xn 94 modell, temp holder seg på 100 grader

    Er du sikker på at det ikke bare er feilvisning, altså viser 100 når den er 90 grader? Radiatorvifte pleier starte noe over 100 grader. PS, dobbeltposting er ikke lov.
  15. Bremsepedal synker

    Dersom pedal ikke synker til bunns så kan nok lekkasje elimineres. Står da igjen med hovedbremsesylinder eller luft i systemet. Siden hovedbremsesylinder er ny så er det lite trolig den. Har du åpnet lastventilen ved lufting? Om ikke kan det være du får for lite strømning til at luft kommer ut.
  16. Hei, oppdaget at bilen begynner å bli litt for varm som er merkelig, har flushet system godt med hageslange, fylt på rød 50/50 miks, luftet systemet godt, men bilen holder seg på rundt 100 grader nå, har sjekket om vifta går i det hele tatt men det gjør den ikke, har fysisk sett for å være 100 % sikker. hmm har ikke vifter ''2 faser'', en low speed og en high speed? tok ut temp sensor/kontakten for å se om vifta begynte å gå da men det gjorde den heller ikke.... mulig releet men jeg finner rett og slett ikke hvor det er hend? noen tips hadde jeg satt veldig pris på :) har også tenkt til å bytte vannpumpe om ikke lenge, men vifta bør jo fungere haha
  17. Bremsepedal synker

    nei ikke helt til bunns,men da motor går så siger den veldig sakte inn har jo bytta til helt ny hovedbremsesylinder,skifta og gått over slanger sett veldig nøye på lekasjer,både av meg og dem på naf,og lekker ikke noe,veskenivået er jo hele tiden det samme og er bare da motor går,da bilen er skrudd av er den helt fin,ikke noe problemer med normal bremsing og ikke noe på utslag på bremsetest har til sammen lufta ca 1 liter på hvert hjul,både på gamle måten og trykk fra vesketanken, men akkurat det samme uansett hva jeg prøver
  18. Bremsepedal synker

    Synker pedalen til bunns? Sikker på at all luft er ute? Har flere ganger erfart at lufting på gamlemåten ikke klarer å fjerne all luft. Dersom ja, enten internlekkasje i hovedbremsesylinder eller lekkasje på en krets, sistnevnte bør kunne ses.
  19. Rust- eller tectylbehandling

    Hei! Jeg har en Toyota Yaris 1.8 TS (133hk) -2008-modell, som har gått litt over 80 000 km. Det har nå kommet en del rust i understellet. Bør jeg gå for full rustbehandling, eller for tectylbehandling? Noen tanker om hvor mye verditap det er snakk om dersom jeg ikke går for full rustbehandling?
  20. Bremsepedal synker

    Hei har en mk3 1.9d som jeg var på eu kontroll med og fikk en feil, og det var att bremsepedalen synker sakte inn,da motor går, har byttet hovedsylinder bremseslanger luftet etter alle kunstens regler,er ikke abs på denne bilen men fortsatt helt lik,er hard og fin da motor ikke går,men da den går så synker pedalen sakte inn ,er ingen lekasjer og se noen stand hverken av meg eller naf der dem tok kontrollen,noen som har ett tips på hva dette kan være ?
  21. Hadde vært enklere å komme med antagelser når man prøver bilen og hører lyden selv, ikke lett å diagnosere uten å ha hørt lyden ;) Dunkelyd, fra eksos som tar borti, motor/girkasse/diff som beveger seg i slitte motor/girkassefester?
  22. Innvendig rens av motor "flushe motor"

    Tunap 157 e.l. kan du bruke, følg anvisningen på boksen. Det beste er oljebytte minst hver 10000 km / hver 12 mnd, men det er min mening.
  23. Siste uke
  24. Har en Passat 1,6 tdi 2012 som jeg tar oljeskift på hver 15 000 km ( Castrol Edge 5w/30). Er det noen hensikt å rense motoren innvendig (flushe) ? Bilen har gått ca 182 000 km Hvis det i så fall er lurt, hvilket merke vil du anbefale ? Helle tilsetning i den (gamle) oljen som skal byttes ? Eller bytte til ny olje - helle i tilsetning - og deretter bytte olje igjen ?
  25. Subaru Impreza

    Han som tunet den fjernet dpf.. men den begynte å blinke etter det :(
  26. Subaru Impreza

    Den må programmeres bort. Få bilen tunet hos noen som har holdt på en stund og be om "DPF delete".
  27. Subaru Impreza

    Hei! bilen min har stage 2 tuning, partikkelfilter er ute, men partikkelfilter lampa blinker.. jeg har kjørt diagnose test på den men den vil ikke gå vekk.. noen som har noen erfaring med å få den bort eller noe annet som kanskje kan funke ?? Mvh En desperat subie eier
  28. P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold

    Jeg har byttet til helt nye Bosch plugger. Katalysatoren er laget for denne modellen og er helt ny. Prøvde også med en brukt orginal kat som jeg visste var ok og hadde lav km, men samme feilen. Jeg hadde inne bilen på Toyota og de sa følgende: Lambda nummer 1 har variabel spenning slik som den skal ha. Lambda nummer 2 har stødig spenning slik som den skal ha. Men en sjelden gang i blant så får lambda nummer to også variabel spenning et kort øyeblikk. ECU setter da feilkode P0420. De sa at ecu’en mest trolig var overfølsom pga. bilens alder. Bilen er 14 år gammel og har gått 247000 km. Jeg har «løst» feilen med å sette på et adapter som forlenger avstanden mellom katalysator og lambda nummer 2. Koden er borte for godt. Bilen er nå solgt og eier er informert om løsningen.
  1. Last inn mer aktivitet
×