Gå til innhold
Bilforumet.no

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres     

  1. I går
  2. hei. opplevde nå nylig på vei til jobb at etter jeg hadde gitt på litt ekstra, så fikk jeg en sikkelig ulyd fra intercoolern (original). Etter at jeg hadde sluppet gassen begynnte bilen å halte hele veien, og motor'n hørtes ut som en traktor etter det, i alle gira, t.o.m i REVERS! sjekka slangene til intercoolern, alle var fine. bytta tennplugger itilfelle defekt. rensa spjeldhuset og TPS sensor, fortsatt ingen effekt. blir gal! før det skjedde hadde jeg bytta turbo (brukt og original K03), åpna cat'en og fjerna innmaten (tett cat drepte turboen), men jeg har ikke tatt en scan på den. sykt hvor mye verksteder tar for 10 min scan og utskrift, 350kr til 900kr (snap drive ville ha 900kr, jeg lo høyt inne da de ga meg pris). men oppdaterer etter scan. men enn så lenge har jeg en video av hvordan det høres ut på tomgang. turtallet synker i takt.
  3. Jesper1201

    Glødefeil / Startproblemer

    Eneste riktige er å starte med en diagnose, alt annet blir vill gjetting.
  4. Jesper1201

    Trenger hjelp med bremsekloss-varsel-lampe

    Brudd lenger opp i kretsen kanskje. Kommer du deg til Østfold kan jeg fikse det for en liten slant.
  5. Hei, varsellampen for slitte bremseklosser lyser stadig vekk selv om jeg har kuttet og koblet sammen ledningene på venstre forhjul. Er det noen i drammensområdet med vcds som kan kode vekk varsellampen?
  6. For noen dager siden fikk jeg plutselig ikke start på bilen. det hørtes ut som den ville starte, da den hostet litt. men så døde den helt. dette skjedde flere ganger. Jeg fylte på litt olje da det var litt lite. å da startet den på første forsøk etter det, å har ikke hatt noen problemer med å få start etter det. Men så, plutselig da jeg skulle kjøre lang tur så begynte plutselig glødelampen å lyse å motorkraft var også betydelig redusert. (tok meg sikkert 1 minutt å komme opp i 80) Jeg kjørte til nermeste busstopp å stoppet bilen. etter 10 minutter prøvde jeg å starte bilen igjen å da var det borte. men det skjedde flere ganger etter det. (3-4 ganger) og di siste gangene var det null turtall. motoren gikk, men det var null respons. Er det noen som vet hva dette kan skylles? Det er en A6 2.5 TDI 1995
  7. ABS krans eller sensor på et/flere hjul ja. ABS lampa vil uansett lyse, uansett hva du gjør for å deaktivere ABS, men for å bli kvitt irritasjonsmomentet med at pumpa aktiveres holder det å dra ut sikringen til ABS.
  8. Jesper1201

    99 mod V70 Går bare på 4 sylindrer

    Har du gnist og bensin på/til sylinder 4?
  9. Lufter en 1997 mod Civic EX for salg. Jeg verken må eller vil selge bilen men ved rett bud kan jeg vurdere det og tenker da ikke under 30 000 ish... Reg nr er BP34768 Eu OK til august 2019 Detter er US import som har gått 160 000 miles (ca 260 000 km). Denne har da en D16Y8 motor med Vtec på 125 hester, cruisecontrol og takluke. Bilen er i god teknisk stand og motor går som bare det. Eneste minuset er litt overflaterust på venstre side av bilen. Flere bilder kommer. Bilen står i Hønefoss
  10. Hei, finnes det en enkel måte å skru av ABS systemet? Det bråker veldig når jeg kjører i lav hastighet og har fått problemer med at lampa plutselig lyser. Tannhjulene eller hva jeg skal kalle det, begynner vel å bli slitt ut...
  11. Trondsen92

    Hjelp! Ingen motorkraft

    En av de nye tennpluggledningene var skadet, så det kom gnist fra den. Byttet den og nå går bilen fint!:) Men om det var feilen fra start eller om det var noe av det jeg har byttet fra før vet jeg ikke. Takk for hjelp:)
  12. Siste uke
  13. opel astra

    Ladetrykk regulerings ventil

    Du kan bruke disse denne 06H145710 06F145710G Den på øverste bilde blir nok ser jo riktig ut https://www.autodeler.co.no/oen/06h145710d https://www.reservedeler24.co.no/oenumber/06f145710g.html
  14. Er tom for ideer nå. :-( Bilen starter lett når den er kald, men lite futt i. Når jeg tar ut tennkabelen til sylinder nr. 4 fra høre er det ingen forskjell på motorgangen. Ingen sot på pluggenAlle pluggene har gnist, men har byttet til nye og nye pluggledningen bare for å se om det er forskjell, men det var det ikke. Kompresjon er lik på alle sylindrer 225 psi, bensintrykket er på 40 psiHar byttet pakningene på alle injektorene å testet de. Byttet plass på de også, men 4 sylinderen vil ikke tenne. Når motoren er varm er den veldig vanskelig å få start.Det står en B5252S R5 2.5L i bilen. KM.stand 157000
  15. Gjelder passat sedan 2010 1,4 TSI (caxa). Ved fullt gasspådrag stopper turtall opp. Lest av feilminne og der ligger det feil på ladetrykk reguleringen. Går ut ifra det er sensoren. Problemet mitt er å identifisere sensoren da det tydeligvis finnes to typer på nettet. Trenger hjelp fra noen kyndige vw folk. Hvem er korrekt?
  16. Jesper1201

    Hjelp! Ingen motorkraft

    Hvis den lukter krutt så er det uforbrent bensin som tar fyr i katalysator. Kjører du med dette vil du drepe katalysatoren. Det igjen tyder på at du ikke har fullstendig forbrenning på en/flere sylindre men at den får bensin. Enten er det manglende kompresjon eller manglende gnist, eller en ENORM vacuumlekkasje. Har du fysisk sjekket at du har gnist på alle plugger? Hvis ja, ta en komp.test og sjekk for evt. vacuumlekkasje. For å kunne gi deg noen spesifikke tips eller svar så må jeg vite motorkoden. Har du den gamle motoren med Mono-Jetronic eller den mer moderne MPI motoren?
  17. Jesper1201

    Trenger bistand til å identifisere denne delen

    Jepp, du ser det lett hvis du kommer deg under bil.
  18. Jesper1201

    Lekkasje panoramatak

    Hvis det blir lekkasje innenfor rimelig tid, selv etter garantiens utløp har de vært å fikset på et problem, hvis da problemet kommer tilbake er det ikke en fullverdig fiks, ergo. blir det en reklamasjon på jobben. Om de er like enige er jeg ikke sikker på, men det er bare å stå på det. Med rimelig tid så mener jeg et til to år etter de fikset på det. Ble det byttet deler er det en delereklamasjon, dog. litt usikker på hvordan det stiller seg til å reklamere på en del som ble skiftet under garanti.
  19. bjsmek

    Vibrasjoner ved visse turtall Passat 2008 2.0L TDi

    4wd-systemet overvåker hjulenes rotasjon, og en clutch kobler gradvis inn bakhjulene ved ulik rotasjon. Jeg tenkte også at det ikke hadde med dette å gjøre da problemet oppstår med fart og på tørr asfalt. Men, det er kanskje mulig at den mimimale hjulspinn du får ved å dra på i 100km/t faktisk detekteres av Haldex-systemet. Har hørt at MC i 200km/t har 5% bakhjulsspinn.... Har sett på nettet at folk har hatt problem med hjul med ulik slitasje foran og bak, så der ER følsomme greier. Det skader tilsynelatende ikke 4wd-systemet at det kobles ut elektrisk, mange har gjort det. Prøv! Jeg merket faktisk allerede i 2.gir at det vibrerte mindre ved 2200-2400 rpm, enda jeg som deg beskrev problemet som bre merkbart og gradvis verre i 4.-5.-6. Før jeg skiftet bakre hardyskive spurte jeg verksmester på Auto E18 om framre eller bakre skive var vanligste feil, og han sa helt riktig "bakre". Skifte skiva tok meg ikke stort mer enn 1 time....delen fikk jeg på nett for 1.700,-
  20. magnusrm

    Vibrasjoner ved visse turtall Passat 2008 2.0L TDi

    Hei. Takk for at du følger opp. Er ikke 4WD aktivt uansett? Er det ufarlig å koble fra sikring til denne og kjøre med, så man kan bekrefte eller avkrefte dette? For min del så kan det ikke stemme at 4WD kicker inn, for dette er mest merkbart på 4, 5 og 6 gir, og så stor motor har jeg ikke :)
  21. bjsmek

    Vibrasjoner ved visse turtall Passat 2008 2.0L TDi

    Hadde tilsvarende problem, er nå løst ! Årsak: Bakre Hardyskive. Forsøkt: motorfester, svinghjul/clutch, avbal. Mlm-aksel.... Koble fra Haldex, enten ved å fjerne plugger eller å ta skringen. Da forsvinner vibrasjonene, disse oppstår tydeligvis når 4wd-systemet begynner å slå inn. Har brukt flere måneder på denne bilen, men heldigvis bare delekostnader og masse tid
  22. Wingen

    Lekkasje panoramatak

    Hei, Er eier av en Passat stv. 13.mod. Bilen har panoramatak med takluke. Ved 2 anledninger har jeg hatt lekkasje og det er da utbedret hos Møller. Siste reparasjon var i sept.17 og ikke hatt flere tilfeller av lekkasje i bilen. Så det jeg lurer på er om noen andre har hatt lignende problemer og om utbedringene til Møller er gode nok i lengden. Har garanti ut nov.18
  23. Mange takk! Da kan den altså ha kommet fra flere steder under bilen forstår jeg...
  24. Trondsen92

    Hjelp! Ingen motorkraft

    Har bilen en map-sensor? Isåfall hvor?:-p 97mod
  25. Jesper1201

    Trenger bistand til å identifisere denne delen

    Dreneringsplugg på kanal eller gulv.
  26. Trondsen92

    Hjelp! Ingen motorkraft

    Tror det har lugget oljesøl etter oljebytte som har lagey røyk. Men etter lengre tur så lukter det nesten krutt av motoren. Og nå funker den helt ok når den er kald, men bare puttrer og rykker når den er varm..
  27. Jeg var offroad noen ganske få meter, og selvfølgelig tok undersiden av bilen borti en stein som lå skjult i gresset med påfølgende "klunk". Jeg klarer ikke se eller kjenne at noe er slått skeivt, og det er ingenting som lekker, men det datt av en slags gummipropp eller pakning som jeg ikke finner ut av hvor hører hjemme. Er det noen som drar kjensel på denne? Den sitter på en V70 2.0T 2004-modell. Jeg er ikke 100% sikker på hvor jeg tok borti, men det var ganske langt fram på bilen mot venstre side. Bilder her: https://imgur.com/a/OgPVnUa
  1. Last inn mer aktivitet
×