All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres   

  1. I går
  2. To spørsmål. Hadde en liten service på bilen og fikk beskjed om at bremseskivene foran må skiftes og at stempelet i caliper på høyre side ikke går tilbake. Kjekt å vite før EU-kontroll neste år. Noe jeg bør passe på når det gjelder overhaling av caliper bak? tenkte å kjøpe et overhalingssett og bytte pakninger på den. Bytte bremseskiver ser jeg for meg er mer komplisert, får det nok av, men vil jeg kunne ødelegge lageret ? Hvis jeg gjør det så har jeg ikke verktøy til å sette på nytt. Usikker på hvor komplisert det er å bytte. Ser lett ut på Youtube. Bytter ikke skiver før neste år uansett til EU-kontrollen.
  3. Nå har jeg brukt bilen noen dager, og det forsvinner ikek vann! Trykket er nok som du sier Qattro73 - tykket er innenfor. Ingen lekkasjer. Satte måleren på den andre Fabian, og der var det samme trykk mellom 6 og 9 psi ettersom motortemperaturen varierer. En rar ting: 1,2 liters motoren er kjapp som en racer med bare 55 hk, mens 1,4 literen lar vente på seg nå jeg gir gass, altså mye tregere. Jeg har justert kammen to grader fram på 1,2 liters motoren, for å få mer bunndrag, men jeg har ikke opplevd så stor effekt av det før? Hva tror dere kunnige? Her er det krutt fra 1. millisekund på 1,2. Den har jo kam med stort løft og trolig fine åpnings- og lukkekurver, men likevel? Vurderte å gjøre det samme med 1,4 liters motoren, men fikk ikke tid. Må jo file til ny kamdrevkile også da, og min sønn ventet på å få bilen tilbake. Få se når jeg får god tid!
  4. Hei, jeg driver med trekkhunder og har en vogn som minner om en firhjuling som me bruker til barmarkstrening. Problemet er at bremsesystemet er for svakt og går seg varmt. Det er bremseskiver/klosser men det er i firhjulingsstørrelse og det blir for svakt. Er på jakt etter tips til en liten bil som har skivebremser bak og som ikke har for stor hjuldimensjon slik at jeg kan kjøpe spindel/bremser fra denne type bil (vrak) og sveise inn i hundevogna. Noen som har tips til bilmerke? Har prøvd å lete på Finn/eBay men vanskelig når man ikke har noe konkret å søke på! Bør vere noe som er enkelt å kappe ned å sveise inn! Slik ser treningsdoningen ut: http://www.troll-hundefor.no/webshop.aspx?pageid=32939&Product=66365
  5. Jeg tenker at med de kravene du sette, ville nok en Volvo V70 vært en fin bil. Ikke de billigste å kjøre i form av drivstofforbruk, men ikke mye store problemer med V70, men normale slitedeler vil selvfølgelig dukke opp uansett bil.
  6. Vet det kommer mange av denne typen spørsmål, men hadde satt stor pris på om noen tar seg tid til å hjelpe meg. Jeg har flyttet ut på landet og er derfor på utkikk etter en bruktbil i prisklassen 50-80.000 kr. Har ekstremt lite peil på bil, og har ikke eid en bil her i Norge før. Er nå 33 år og har hatt lappen siden jeg var 18. Den trenger ikke være spesielt stor, låner en Suzuki Liana nå som i godt over 90% av tilfellene er stor nok. Trenger jeg større bil har jeg muligheter til å låne det. Momentene som er viktigst for meg er i synkende rekkefølge: 1. Sikkerhet - er vel ikke noe stort problem med de aller fleste nyere biler, men en bil som skiller seg ut negativt her ift gjennomsnittet er helt uaktuelt. Særlig sikkerheten til små barn i baksetet er viktig. 2. Lave driftskostnader/driftssikker - billig forsikring, årsavgift (om det er noe forskjell på det….?), deler, og andre bilrelaterte utgifter. 3. Kjørekomfort - blir pendling på opptil 2,5 timer til jobb iblant, samt mye kjøring i hverdagen nå som jeg ikke bor i byen lenger. En bil som støyer lite er kanskje det viktigste. Er litt plaget med tinnitus, og blir susete i huet etter å ha kjørt Lianaen i en time eller mer, særlig når jeg kjører på E18. Cruisecontroll er også et stort pluss, da jeg kommer til å kjøre endel på motorveier. 4. Automatgir er en fordel om den har men ikke avgjørende. 5. Ryggesensor er også et pluss. Vet ikke hva det evt finnes av systemer for ettermontering av dette? Utseende spiller absolutt ingen rolle, skjønnhetsfeil som ikke går ut over sikkerheten/holdbarheten eller må fikses før eller siden er heller ikke noe problem, heller en fordel om det gir meg en bedre bil til prisen. Dama skal ta lappen snart, og kommer sikkert til å ha noen småuhell med bilen fremover. Noen som har noen forslag til hvilke biltyper og årsmodeller jeg bør se etter? Takk for hjelp!
  7. Takker for div. innspill. Jeg ser selvfølgelig logikken men håpet på noe simsalabim-greier. Det er forøvrig en 2005 mod. som brukes til hunde-bil, og nå savner både hunden og jeg musikk. Det blir vel å 'krype til korset' og frikjenne Møller, for en gangs skyld...
  8. Det stemmer ikke at det er adaptiv cruisekontroll på 1,2 l motoren, den er den eneste motoren man ikke får det på, merkelig nok, og veldig irriterende. Har prøvekjørt denne og den drar som bare det. Det er 1,2 l jeg nå har bestilt, bensin, ikke diesel
  9. Melder du deg inn i VACN så får du 44% rabatt på olje hos MECA, noe som tilsvarer rundt kr 150 per liter for Mobil ESP 1 5W-30, som har 507.00 godkjenning.
  10. Om det er døren du mener så ser den sånn ut.
  11. Godt tips: Ikke kjøp 3,0 tid Den har problemer med dårlige sylinderforinger og dårlig smøring og noe sånt, De må vist være tatt vare på på en veldig riktig måte for å holde lenge. Meld deg inn i SAAB turbo club of Norway på facebook, der er det mange som sitter på god kunnskap om de bilene der
  12. Men tanke på kun avgass, så er det bedre med start/stopp. Men med tanke på slitasje på bilen, så er det best å skru den av, ja. Den spiser jo bl.a. dynamoreim mye raskere enn en vanlig motor, da dynamoen brukes som starter til s/s funksjonen Men sånn blir det når avgasskrav blir strengere og strengere... da må de legge inn funksjoner som ikke nødvendigvis bilen har godt av. Som f.eks. EGR
  13. De to tynne svarte ledningene mellom batteriet og sikringsboksen er vel ikke originale mener jeg..
  14. Takk for svar :) Er det denne: https://www.billigebildeler.no/products/castrol-edge-fst-5w-30 Mener at Mekonomen har Castrol sin motorolje, andre plasser å kjøpe den?
  15. Det er adaptiv cruisecontrol på den. (Hvis bilen har "avstandsvarsling", så har den adaptiv cruise også) Den har jo også aktiv filskiftevarsling, som gjør at man faktisk kan slippe rattet og så svinger bilen av seg selv hvis den begynner å gå ut av fila. Ganske artig funksjon :D 1.2l motoren drar overraskende bra for å være så liten, burde prøves. Både 1,6 bensin og diesel veldig gode. Men hvis du har råd, så kjøper du GT, for den 2 liters dieselmotoren er et beist! Den er skuddsikker og drar som fy
  16. Jo takk for advarsel, men dette skal min pappa hjelpe meg med. Vil bare få bestilt rett først
  17. Hvilken årsmodell er bilen? Det er som Astra'en skriver, det er grunnet tyverisikring du ikke får ut koden. Klag så mye du vil så servicevennelighet, men det er ikke der det står. Når vi har biler innom jobb hvor koden er borte og må legges inn, så får vi koden etter en liten telefon med Møller, såfremst bilen er solgt ny igjennom de.
  18. Eksakt hva fikk du feil på? Brukt DPF er at sjansespill, men du får tak i de på den lokale høggeren eller NBF Bildeler.
  19. Du må bruke olje som tilfredsstiller VW 507.00 (som du har får beskjed om). Per nå er Castrol 5w-30 C3 LL den beste oljen du kan få til bilen din. Anbefaler skifteintervall på 1år / 15'000km hvis du kjører mer enn 20'000km i året, kjører du mindre anbefaler jeg å skifte på 10'000km.
  20. Hvis du aldri har montert noe slikt før, foreslår jeg at du setter det bort så du ikke ødelegger noe av den ømfintlige elektronikken i bilen når det skal kobles til.
  21. Hei, har en audi a6 2012mod. Tenkte å kjøpe ledbar å montere bak grillen. Kanskje 2stk. En over og en under skiltet. Vurderer kanskje innkjøp av merket Rigid. Hvilken av disse passer? Hva må til? Må jeg finne noen andre fester en det som kanskje følger med? Ekstra ledningsnett? Noen som har gjort det?
  22. Ser at alle linkene i første post fungerer ikke. Mulig å fikse? :)
  23. Hei! Har nylig kjøpt meg ny bil :) Det er en golf stv, 2015 modell, 140 hk, bensin. Jeg lurer på hvilken type motorolje jeg skal kjøpe. Jeg chattet med volkswagen kundeservice, og de sa at så lenge motoroljen var merket 50700B, så var det greit. Jeg har også googlet en del for å sjekke om det et bestemt merke som er anbefalt til denne bilen. Castrol er nevnt som en aktør som samarbeider med VW, så går for for Castrol EDGE (Ti) 5W-30 LL hvis jeg ikke får andre råd her. De andre jeg har kommet frem til er Mobil 1™ ESP 0W-30 og LazerWay LL 5W-30. Andre forslag eller skal jeg gå for Castrol sin motorolje?
  24. Hei, Pumpen til sentral låsen min sviktet for en tid tilbake. Kjøpte en brukt en men har ikke fått tid til å montere enda. Finnes det noe koblingsskjema til disse pumpene? Mangler plugg til strømmen så skulle vist hvilke pinner som strømmen skal kobles til. Kan evnt legge ved noen bilder om det trengs. Edit; Gjelder en A4 1.8T 1996
  25. Hei, trenger å kjøpe en brukt DPF til en Audi A4 2tdi Q BRD 170 Den jeg har er tett og må vell byttes, fikk den som 2'er på eu kontroll. EU kontroll fristen er 31.08 så trenger å få tak i en DPF fort. Kan ikke utsette EU kontrollen da jeg skal begynne på jobb i september Forslag? Takk takk!
  26. Kan aldri garantere noe, men antar det vil gå helt fint.
  1. Last inn mer aktivitet