Viser resultatene 1 til 1 av 1

Pirelli leverer dekk til F1 i 2011 sesongen. Her ser du hvilke dekk som benyttes.

Bilsport Formel 1 Når Pirelli nå gjør comeback i Formel 1 denne helgen i Melbourne, Australia, er det sammen med de respektive lagene og FIA utviklet dekk som

Germanlooker Germanlook sin avatar
    Ble medlem
    05.2003

Pirelli leverer dekk til F1 i 2011 sesongen. Her ser du hvilke dekk som benyttes.

Når Pirelli nå gjør comeback i Formel 1 denne helgen i Melbourne, Australia, er det sammen med de respektive lagene og FIA utviklet dekk som stiller store krav til førernes og lagenes taktiske disposisjoner og som kommer til å øke uvissheten og spenningen i årets og de 3 neste årenes VM – med publikum som den store vinneren.

For å gjøre det lettere for publikum å holde kontroll på hvilke dekk førerne kjører med, har Pirelli merket teksten på dekkene med ulike farger. Under løpene kommer lagene til å bruke to ulike dekktyper (av seks totalt) – Prime og Option – som velges ut av Pirelli før konkurransehelgen. Om det skulle begynne å regne, får også regnværsdekk benyttes – Full Wets eller Intermediates.

De seks ulike dekkene merkes med følgende farger:

Regndekk/Full Wets – oransje. Våt bane
    Intermediates – blå. Duggregn og opptørkende bane
    Supersoft – rød. Svært raske rundetider under korte perioder, men kort levetid
    Soft – gul. Mykt dekk med noe lengre levetid
    Medium – hvit. Et gjennomsnittsdekk som gir både raske tider og lang levetid
    Hard – sølv. Hard gummiblanding med lang levetid

Før hver konkurransehelg plukker Pirelli ut to gummiblandinger med minst ett trinn i mellom som lagene må bruke. Denne avgjørelsen kan likevel endres dersom baneforholdene skulle endre seg dramatisk.

under premierehelgen i Melbourne kommer lagene til å kjøre på gummiblandingene Hard og Soft, som betyr dekk med skrift i sølv og gult.
    Vedlagte bilder  
    Proud member of: Der Volkswagen Schnellfahrers
    http://dvs.skynetblogs.be
    -73 1303RS :win
    -00 New Beetle Highline
    - 03 KTM 640 LC4 yodude

Tråder som ligner på Pirelli leverer dekk til F1 i 2011 sesongen. Her ser du hvilke dekk som benyttes.

1. Russebil til 2011-sesongen: Hei, Vi er 7 gutter fra Akershus som leter etter russebil for sesongen 2011. Vi ønsker å kjøpe en bil før/i sommerferien så vi har god tid til å jobbe med den. Russebilen må være i teknisk og fysisk god stand, og den bør være EU-godkjent ved salg. Vi kan bruke opp til 40.000,- på bilen, og...

2. Nye sommerfelger med dekk , hvilke dekk og dimm?: Heisann =) Skal kjøpe meg nye 19" RS6 felger og lurte på hvilket dekk jeg skulle gå for og dimm. Burde jeg ha spacere for å få 19" på bilen. 2000modell Audi A6 Avant 4.2 (bredere skjermer) Noen erfaringer?

3. hvem leverer dekk?: er på jakt etter dekk. 35x12,50-15 eller større..har lett mykje på nett uten hell..helst mud dekk hvem leverer?

4. Pirelli dekk: 4 stk bra pirelli p zero 225-45-17 dekk selges. Ring 41630124 for info (Telemark)

5. Dotz 15" med F1 dekk til salgs: Hei Jeg skal selge mine Dotz 15" felger med F1 dekk for 3000 kroner. Bra mønster igjen på dekkene. felgene er veldig strøkne. Boltsirkel er 4x100. Kom igjen nå. :)

Hurtiglinker: Alfa Romeo | AMC | Aston Martin | Audi | Bentley | BMW | Bugatti | Chevrolet | Chrysler | Citröen | Daewoo | Daihatshu | DeLorean | Dodge | Ferrari | Fiat | Ford | GMC | Honda | Hummer | Hyundai | Isuzu | Jaguar | Jeep | Kia | Koenigsegg | Lada | Land Rover | Lamborghini | Lancia | Lexus | Lincoln | Lotus | Maserati | Mazda | McLaren | Mercedes-Benz | MG | Mini | Mitsubishi | Morgan | Nissan | Pagani | Peugeot | Plymouth | Pontiac | Porsche | Renault | Rolls Royce | Rover | Saab | Seat | Shelby | Skoda | Smart | Ssangyong | Subaru | Suzuki | Talbot | Toyota | TVR | Vauxhall | VW | Volvo

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0