Pirelli leverer dekk til F1 i 2011 sesongen. Her ser du hvilke dekk som benyttes.
Viser resultatene 1 til 1 av 1
Pirelli leverer dekk til F1 i 2011 sesongen. Her ser du hvilke dekk som benyttes.
Bilsport Formel 1 Når Pirelli nå gjør comeback i Formel 1 denne helgen i Melbourne, Australia, er det sammen med de respektive lagene og FIA utviklet dekk som
Når Pirelli nå gjør comeback i Formel 1 denne helgen i Melbourne, Australia, er det sammen med de respektive lagene og FIA utviklet dekk som stiller store krav til førernes og lagenes taktiske disposisjoner og som kommer til å øke uvissheten og spenningen i årets og de 3 neste årenes VM – med publikum som den store vinneren.
For å gjøre det lettere for publikum å holde kontroll på hvilke dekk førerne kjører med, har Pirelli merket teksten på dekkene med ulike farger. Under løpene kommer lagene til å bruke to ulike dekktyper (av seks totalt) – Prime og Option – som velges ut av Pirelli før konkurransehelgen. Om det skulle begynne å regne, får også regnværsdekk benyttes – Full Wets eller Intermediates.
De seks ulike dekkene merkes med følgende farger:
Regndekk/Full Wets – oransje. Våt bane
Intermediates – blå. Duggregn og opptørkende bane
Supersoft – rød. Svært raske rundetider under korte perioder, men kort levetid
Soft – gul. Mykt dekk med noe lengre levetid
Medium – hvit. Et gjennomsnittsdekk som gir både raske tider og lang levetid
Hard – sølv. Hard gummiblanding med lang levetid
Før hver konkurransehelg plukker Pirelli ut to gummiblandinger med minst ett trinn i mellom som lagene må bruke. Denne avgjørelsen kan likevel endres dersom baneforholdene skulle endre seg dramatisk.
under premierehelgen i Melbourne kommer lagene til å kjøre på gummiblandingene Hard og Soft, som betyr dekk med skrift i sølv og gult.
Russebil til 2011-sesongen: Hei,
Vi er 7 gutter fra Akershus som leter etter russebil for sesongen 2011. Vi ønsker å kjøpe en bil før/i sommerferien så vi har god tid til å jobbe med den.
Russebilen må være i teknisk og fysisk god stand, og den bør være EU-godkjent ved salg.
Vi kan bruke opp til 40.000,- på bilen, og...
Nye sommerfelger med dekk , hvilke dekk og dimm?: Heisann =)
Skal kjøpe meg nye 19" RS6 felger og lurte på hvilket dekk jeg skulle gå for og dimm.
Burde jeg ha spacere for å få 19" på bilen. 2000modell Audi A6 Avant 4.2 (bredere skjermer)
Noen erfaringer?
Dotz 15" med F1 dekk til salgs: Hei
Jeg skal selge mine Dotz 15" felger med F1 dekk for 3000 kroner. Bra mønster igjen på dekkene. felgene er veldig strøkne. Boltsirkel er 4x100.
Kom igjen nå. :)