Side 6 av 10 FørsteFørste ... 45678 ... SisteSiste
Viser resultatene 76 til 90 av 139
Like Tree8Liker

D.I.Y (Do it yourself) tråd for Golf 3

VW Golf 3 Opprinnelig skrevet av Mandel dette fungerer kun med "hvite" orginalblinkers, og du trenger følgende : -åpen flamme -stanley kniv -nebbtang -loddebolt/silikonlim -diadem pærer/diodepærer først begynner

Registrert bruker
    Ble medlem
    08.2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mandel Vis post
    dette fungerer kun med "hvite" orginalblinkers, og du trenger følgende :

-åpen flamme
    -stanley kniv
    -nebbtang
    -loddebolt/silikonlim
    -diadem pærer/diodepærer

først begynner du med stikke en skrutrekker ned der sokkelen til pæra sitter, for og dytte løs innholdet l lykta som gjør utseendet kjipt..deretter skal du begynne og smelte ut en åpning i sida på blinklyset:

nå har du fått til en åpning langs lykta som ser stor nok ut til og dra ut inneholdet:

(nb avbildet uten innehold)

Så finner du frem en nebbtang, og griper tak i "dekslene" inne i lykta, og drar de ut igjennom åpningen du har laget:

slik ser de 2 dekslene ut :

så finner du frem loddebolten og sveiser igjen åpningen som du laget. Pass på og få det helt tett, men ikke varm plastikken for lenge for da blir den sprø.

hvis du ikke har loddebolt kan du lime igjen åpningen med et passende lim ( sikaflex er ikke bra til denne jobben, for det sorte limet i skjøtene vil synes igjennom glasset ) ( smeltelim holder heller ikke , men hvitt/klart silikonlim burde gjøre jobben grei nok )

og slik ser det endelige resultatet ut :
    (før til venstre og etter til høyre)

nå gjenstår det kun for deg og kjøpe diadem(?) blinklyspærer eller diodepære slik at du slipper det oransje gjenskinnet.

lykke til : )

nb: takk til olee for at han lot meg adoptere de gamle blinkysa sine ; )
    Sorry for at jeg spammer ned tråden, men fungerer denne også på originale orasnsje blinkers og "dummy tåkelys"?

Registrert bruker
    Ble medlem
    08.2003
    Ok, takk for svar. Da venter jeg til jeg har handlet meg tåkelys. (:

Moderator kan slette denne posten, slik at det blir litt mer orden i tråden.

BIG
    BIG er ikke aktiv
    Registrert bruker BIG sin avatar
    Ble medlem
    03.2005

Skifte frontslkjermer

Nå fikk jeg nettopp hjelp av "Golf 3 GTD Special" her på forumet og tenkte jeg skulle legge ut guiden hans i DIY tråden;

Noen forandringer i teksten er gjort...

1. Åpne panser og ta av grillen, den er festet med klips på oppsiden og hele undersiden. Kommer til med skrujern til dette.

2. Jekke bilen opp og ta av et eller begge hjulene fremme, demontere innerskjermen. Denner er festet med litt ymse skruer i hjulhuset.

3. Ta av fangeren fremme, denne er festet med skruer som er under grillen også mener jeg det er noen flere skruer på org fanger enn styling og de sitter der som det er luftintak i fangeren, og er skrudd oppover... lenge siden jeg har demontert org fangere nå..
    Ta av fanger og koble i fra blink og ev tåkelys.

4. Når dette er gjort kommer du til de skruene som holder skjermen fast, det er 2 skruer som sitter der fangeren går på siden av bilen, 1-2 skruer i bakant av skjermen inni hjulhuset, (mot døren) også et par skruer som du lett ser i motorommet. Nå kan du forsiktig lirke ut forskjermen men få gjerne noen til å bøye plastiklisten som går hele veien under døren(e). Min list var festet med en popnagle nederst i hjulbuen så den måtte jeg borre opp.

Så er det vell bare å sette sammen igjen i motsatt rekkefølge.
    Vær litt nøye med monteringen igjen. Hvis det er uorginal skjerm du har kjøpt så kan passformen variere, så det du bør være obs på er at døren går opp uten at den tar borti noe ved åpning, og at mellomrommet mellom panser og lykt ser rett ut.
    Håper dette var til hjelp!

Lykke til
    Gammel nok til å vite bedre, ung nok til å gi faen...

Registrert bruker Vomaz sin avatar
    Ble medlem
    03.2004
    noen som vet om det går ann å justere ned tomgangen på VW sin TDK-motor? min ligger på 1100rpm.. skulle gjerne hatt den lavere..
    Veteranbrakke..
    http://www.bilforumet.no/bilmerker/v...od-diesel.html

----ALT TE SI TID----

Evo cruiser mcbanan sin avatar
    Ble medlem
    02.2005
    Du har en stor skrue som går på langs på baksiden av hele dieselpumpa, den stiller du tomgangen med. Du skjønner greia når du ser pumpa, og hvordan gasspedalen styrer den wiren på pumpa..
    Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Ble medlem
    03.2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av mcbanan Vis post
    Du har en stor skrue som går på langs på baksiden av hele dieselpumpa, den stiller du tomgangen med. Du skjønner greia når du ser pumpa, og hvordan gasspedalen styrer den wiren på pumpa..
    oki.. skal prøve å sjekke det.. takker
    Veteranbrakke..

----ALT TE SI TID----

Registrert bruker
    Ble medlem
    08.2007
    Er det noen her som vet hvordan timinga på registerreimen skal være? Isåfall hadde jeg satt pris på litt hjelp :P
    Trenger også å vite hva bensin trykket ut av bensin pumpen skal være.

Takk på forhånd.

uregistrert bruker HrpZ88 sin avatar
    Ble medlem
    05.2007
    Noen som veit åssen man tar ut rutene bak på en 3dørs?

Ble medlem
    03.2004
    er det flere som har forsjellig intervaller på intervall viskeren?

jeg har prøvd flere ganger og hver gang hendte det samme!

setter man på viskerinterval direkte fra nullstilligen, visker den med 5-10 sek mellomrom og dersom man slår på av og på intervall så visker den med 2sek mellomrom..
    Veteranbrakke..

----ALT TE SI TID----

Ble medlem
    02.2005
    Hehe... Viskerene på g3 fungerer sånn at intervallens lengde blir bestemt av av tiden mellom du slår av intervallen til du slår den på igjen. Alt fra 2-30sek. Altså; du slår på intervall, så slår du av intervall, og tiden til da du slår den på igjen er tiden mellom intervallene
    Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Ble medlem
    03.2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av mcbanan Vis post
    Hehe... Viskerene på g3 fungerer sånn at intervallens lengde blir bestemt av av tiden mellom du slår av intervallen til du slår den på igjen. Alt fra 2-30sek. Altså; du slår på intervall, så slår du av intervall, og tiden til da du slår den på igjen er tiden mellom intervallene
    stemmer så du sier
    Veteranbrakke..

----ALT TE SI TID----

Registrert bruker loyfah sin avatar
    Ble medlem
    08.2007
    det hørtes klikk ut. ER virkelig min g3 så smart?
    Sist endret av loyfah; 20.09.07 kl 22:37

Ble medlem
    02.2005
    G3en din var veldig smart skjønner du

Registrert bruker kris88 sin avatar
    Ble medlem
    03.2006
    er ikke dette en tråd man ikke skal svade på den måten dere gjør na?!?! :P

Registrert bruker CrazyLoff sin avatar
    Ble medlem
    08.2006
    jo det VAR vell det :P
    __Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT!
    __Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP!
    __Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT!
    __Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <---

Side 6 av 10 FørsteFørste ... 45678 ... SisteSiste

Tråder som ligner på D.I.Y (Do it yourself) tråd for Golf 3

1. Tråd om min Golf 1,8: Her er bilen min. Den kjøpte jeg i fjor sommer og er ganske fornøyd med den! Det er en 85 mod 1,8l med 90 hk.. Speedoen var gåen, men resten fungerte fint! http://img61.photobucket.com/albums/v187/endred/Golf/fra_h_side.jpg Det første jeg gjorde var å innstallere blått neonlys i dash`en...

2. Golf-tråd nr. 1002: Heisann alle sammen! Har lest mye om de forskjellige Golf 2 trådene og har bestemt meg for å prøve å lage min egen. Jeg har altså en 1989 Golf Gti 16v PL som har rulla kun 140 000 km. Jeg kjøpte den fra Oslo i Februar, men har ikke gjort så mye med den enda. Har mest sansynlig kjøpt meg...

3. Midlertidig tråd for Mandels golf: presterte og slette hele tråden om bilen min, men gjør vel ikke så altfor mye siden jeg sikkert snart blir kvitt bilen.. siste ting jeg lurte på i tråden min var om noen hadde en blindplate til høyre tåke/blinklys hull..mangler en.. ...

4. Golf GTi 16v MIN TRÅD!!: Her er min Golf tråd ....' det er en Golf GTi 16v 89mod. Originalt med 4 lykter.. De skal selges komplett med grill send PM.. Nå er det tolykters emblemfri grill, med angel eyes!!!å bad look list!

5. En liten golf tråd :): Har nå fått et par bilder av bilen min , ikke de beste men de hvis iallefall litt .. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med bilen min nå , syntes de blir mye rep og små fiks her og der . Noe som krever penger og tid .. Vurderer å selge for å kjøpe en mye nyere og penere modell , eventuellt golf 3...

Stikkord for denne tråden

Hurtiglinker: Alfa Romeo | AMC | Aston Martin | Audi | Bentley | BMW | Bugatti | Chevrolet | Chrysler | Citröen | Daewoo | Daihatshu | DeLorean | Dodge | Ferrari | Fiat | Ford | GMC | Honda | Hummer | Hyundai | Isuzu | Jaguar | Jeep | Kia | Koenigsegg | Lada | Land Rover | Lamborghini | Lancia | Lexus | Lincoln | Lotus | Maserati | Mazda | McLaren | Mercedes-Benz | MG | Mini | Mitsubishi | Morgan | Nissan | Pagani | Peugeot | Plymouth | Pontiac | Porsche | Renault | Rolls Royce | Rover | Saab | Seat | Shelby | Skoda | Smart | Ssangyong | Subaru | Suzuki | Talbot | Toyota | TVR | Vauxhall | VW | Volvo

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.1