.. kan jeg la G60en min stå uten å bli startet?
Jeg har satt G60en min i et tørt garasjeanlegg lagret for vinteren. Den var i daglig bruk fram til desember, men etter det har jeg latt den stå uten å bli brukt.
Kan motoren på noen som helst måte ta skade av å ikke bli brukt? Føler maskineriet liker seg best når det bli brukt :P hehe
Når jeg skriver dette høres det rart ut...
Så lenge du vil egentlig. Om man skal lagre lenge kan man tilsette olje i innsugsluften for å få oljefilm på alle deler, men om det er snakk om frem til våren så har det ingenting å si. Eneste du kan gjøre er å lade batteriet ca en gang i måneden (med lader). Dette vil forlenge levetiden på batteriet, samt sørge for at den starter til våren
Det var godt å høre Jeg startet den i dag, men da måtte jeg prøve 2 ganger før jeg fikk start.. Men regner med det ikke er noe skadelig Jeg har koblet ledningen fra batteriet + det var ganske sløvt da jeg kjøpte bilen, så regner med å kjøpe nytt.
En ting. Når du starter motoren så bør den få gå seg noenlunde varm også, minst et par minutter. Om man starter motoren og kun lar den gå noen få sekunder så danner det seg kondens på sylinderveggene.
Ok, takk for tipset Skal huske det når den skal ut å kjøre på våren! Kjenner abstinensene etter å få begynt å fikse bilen. Skulle bare ønske døgnet hadde flere timer
Defa varmer, hvor lenge kan den stå på?: Hei.
Satte nettop in en defa varmer på bilen til fruen, men da lurer jeg litt, hvor lenge kan en defa varmer stå på før det tar skade av det, hva er den optimale tiden før bilen ikke "blir varmere"?
Takker vis noen har tid til og svare.
Mvh
Friberg
Hvor lenge kan en bil stå parkert?: HEi
Står en bil her nede i gata som ingen kjenner. Ligger en lapp i ruta om at den har noe feil med drivakslingen eller no + et tlf nummer. Nå har den stått her 1-2mnd og er helt nedsnødd og tar opp parkeringsplass.
Snakket med naboen om det, men han sa at det er ikke noe man kan gjøre, det er...
kan bilen stå lenge nedpussa?: hei !
Jeg skal kanskje lakke bilen til sommeren, men har lyst til å begynne å pusse ned bilen selv. Men problemet er at jeg er nede litt nå og da siden jeg ikke bor der bilen er.
Skader det karosseriet på noen måte at bilen står nedpussa i noen mnd(3-6mnd)?
Hvor lenge kan en bil stå på verksted føre man kan selge den?: Er det noen som vet hvor lenge en bil må stå på verksted føre vi har noe rett til og selge den? og i tilfelle er det noe spes pris vi må ta for den?
har en 99 Ford Focus som har stått siden november ifjor ferdig reparert
mvh
Ronny