VW Golf 2 Har et lite problem med startmotorn min.
Hver gang jeg prøver og koble til batteriet så smeller det i startmotoren og gnister noe voldsomt på
Hver gang jeg prøver og koble til batteriet så smeller det i startmotoren og gnister noe voldsomt på den polen jeg kobler til sist.
Prøvde å bytte om plassene på kontaktene på hver side av startmotorn , da skjedde det ingenting.
Når jeg vrir om tenning skjer det ingenting! , lys og instrumenter funker da.
Problem; Startmotor går men ingen tenning. Haster litt:): Da har kjerra bestemt seg for å nekte å starte... Igjen...
Siste året er plugger/tenningsledninger/rotorlokk/rotor/bensinfilter/batteri/pulsgiver på svinghjul og rele til bensinpumpa bytta til nytt.
Den har funka greit i et halvår, men i dag var det stopp. Alt var greit i dag tidlig, men i...
Død startmotor...: Skulle starte bilen (Sierra 91 mod 2i DOCH) og ingenting skjer! Det er bare helt stille...
Regner med at det muligens er startmotoren som er gåen? Hvordan kan jeg evt sjekke det, om det er selve motoren eller noe annet "i forkant" av den som det er noe galt med? Den har startet helt uproblematisk,...
Startmotor/startsperre problem: Har nå montert ny clutch. Problemet er at startmotoren reagerer ikke når jeg vrir om tenninga. Men startmotoren funker fint når jeg setter direkte strøm på den.
Tingen er, at det er montert startsperre (ser rimelig hjemmelaget ut). Er det noen som vet om slike startsperrer må "restartes" når jeg...
Problem med startmotor / eletrisk: Har nå montert ny clutch. Problemet er at startmotoren reagerer ikke når jeg vrir om tenninga. Men startmotoren funker fint når jeg setter direkte strøm på den.
Tingen er, at det er montert startsperre (ser rimelig hjemmelaget ut). Er det noen som vet om slike startsperrer må "restartes" når...
startmotor: Når jeg starter bilen er det akkurat som om starteren spinner litt. Er dette tegn på slitasje? Hvor lenge er den sånn før jeg må bytte den? Bilen er en Honda Civic 85 mod.
Hvordan merker jeg egentlig om startmotoren begynner å bli dårlig?