Hey,
er det noen her som har noen erfaringer eller tips angående en W208 200? Vurderer en CLK 200 Sport (blir litt feil med coupé og Elegance) med manuell girkasse og lurer på om det er noen ting jeg bør være obs på? (Annet enn det vanlige da)
Hey,
er det noen her som har noen erfaringer eller tips angående en W208 200? Vurderer en CLK 200 Sport (blir litt feil med coupé og Elegance) med manuell girkasse og lurer på om det er noen ting jeg bør være obs på? (Annet enn det vanlige da)
[ ] 1979 Mercedes-Benz 450 SE (W116)
Har selv en 98 clk 200 sport.
Dette er 136hestern med automatgir. Sport utgaven er fabrikksenket sammenlignet med eleganse modellen og ligger dermed bedre på veien.
Ikke forvent noen racerbil med 200 utgaven, 2litern som sitter under pansret er imidlertid meget driftsikker og sammenlignet med andre 2liters sugemotorer føles den også meget sterk ut, men en clk er såpass kultivert at den egentli fortjener en større motor.
Sjekk rust! Ellers kan det være lurt å sjekke ting som hjullager og forstillingen, disse har en svakhet med knirkelyder i forstilling, dette er ikke farlig men meget irriterende, årsaken er noen gummiforinger frammi der som går tørr med årene og dermed lager denne lyden.
Ellers er disse bilene godt skrudd sammen, har tiligere bekjentskap med c-klasse fra samme årsperiode og vil si clk`en føles mye tightere og mer solid.
2002 Audi A4 Avant 1.8T
Takker for svar og infoGodt at CLK virker mer solid enn C-klassen fra samme årsperiode, for denne virker tynn og spinkel (lite isolasjon osv).
[ ] 1979 Mercedes-Benz 450 SE (W116)
Har selv eid en CLK 200 SPORT. Som han over her sier er dette ikke en racer, men en morsom bil. Eneste problemet jeg hadde iløpet av min korte eier periode var rust i hjulbuer. Understellet lagde mye lyder, knirking og uling som han over her også sier. Cabriolet er jo også meget godt å ha på sommeren om du velger det.
Hurtiglinker: Alfa Romeo | AMC | Aston Martin | Audi | Bentley | BMW | Bugatti | Chevrolet | Chrysler | Citröen | Daewoo | Daihatshu | DeLorean | Dodge | Ferrari | Fiat | Ford | GMC | Honda | Hummer | Hyundai | Isuzu | Jaguar | Jeep | Kia | Koenigsegg | Lada | Land Rover | Lamborghini | Lancia | Lexus | Lincoln | Lotus | Maserati | Mazda | McLaren | Mercedes-Benz | MG | Mini | Mitsubishi | Morgan | Nissan | Pagani | Peugeot | Plymouth | Pontiac | Porsche | Renault | Rolls Royce | Rover | Saab | Seat | Shelby | Skoda | Smart | Ssangyong | Subaru | Suzuki | Talbot | Toyota | TVR | Vauxhall | VW | Volvo