Greier ikke å skru inn stemplet. Går rundt, men går ikke inn. Er det nødvendig å bruke et slik verktøy som både skrur og presser? Eller kan det være noe galt med caliperen?
Greier ikke å skru inn stemplet. Går rundt, men går ikke inn. Er det nødvendig å bruke et slik verktøy som både skrur og presser? Eller kan det være noe galt med caliperen?
Jeg brukte ei skrutvinge og en liten trekloss. Funket veldig fint det. Tror ikke du greier å presse for hånd.
Er disse stemplene orientert? Må de skrues i en bestemt retning mens de presses inn?
Har alltid skrudd mot høyre når de skal inn.
05 Skoda Octavia L&K
75 Jaguar XJ6
Har fått på nye bremseklosser nå. Måtte presse og skru. Etter hva jeg husker så har det ikke vært nødvendig å presse for å få inn stemplet, men det gikk ikke denne gang.
Du må både presse og skru, og de må skrues med klokka, du skrur innover en skrue inni der.
Bilforumet.no
Moderator: Teknisk - Lastebil - Ford - Land Rover - Mercedes-Benz - Nissan - Subaru - Suzuki - Volvo
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`94 Mercedes-Benz E 300 TD Turbo
Flottis. Skal overhale alle caliperene til sommeren. Har byttet glidere på alle, men stemplene er treige. Bare til å skru og nappe de ut?
Løsne calipperen og trå på bremsepedalen til stempelet ramler ut, mye enklere og raskere![]()
Bilforumet.no
Moderator: Audi - Volkswagen - Seat - Skoda - Elektronikk - Teknisk - Prosjektforum - Kjøp og Salg
Vennligst post bilrelaterte spørsmål i forumet, ikke send meg PM
FORUMREGLER
Guide HER.
Bilforumet.no
Moderator: Audi - Volkswagen - Seat - Skoda - Elektronikk - Teknisk - Prosjektforum - Kjøp og Salg
Vennligst post bilrelaterte spørsmål i forumet, ikke send meg PM
FORUMREGLER
Hurtiglinker: Alfa Romeo | AMC | Aston Martin | Audi | Bentley | BMW | Bugatti | Chevrolet | Chrysler | Citröen | Daewoo | Daihatshu | DeLorean | Dodge | Ferrari | Fiat | Ford | GMC | Honda | Hummer | Hyundai | Isuzu | Jaguar | Jeep | Kia | Koenigsegg | Lada | Land Rover | Lamborghini | Lancia | Lexus | Lincoln | Lotus | Maserati | Mazda | McLaren | Mercedes-Benz | MG | Mini | Mitsubishi | Morgan | Nissan | Pagani | Peugeot | Plymouth | Pontiac | Porsche | Renault | Rolls Royce | Rover | Saab | Seat | Shelby | Skoda | Smart | Ssangyong | Subaru | Suzuki | Talbot | Toyota | TVR | Vauxhall | VW | Volvo