Viser resultatene 1 til 10 av 10

Problem med å bytte bremseklosser bak

Audi A6 / ur-S4 / S6 / 100 (C4) 1991-1997 Greier ikke å skru inn stemplet. Går rundt, men går ikke inn. Er det nødvendig å bruke et slik verktøy som både skrur og presser?

Registrert bruker
    Ble medlem
    02.2010

Problem med å bytte bremseklosser bak

Greier ikke å skru inn stemplet. Går rundt, men går ikke inn. Er det nødvendig å bruke et slik verktøy som både skrur og presser? Eller kan det være noe galt med caliperen?

Moderator Jesper1201 sin avatar
    Ble medlem
    01.2010
    Ja, du må ha ett spesialverktøy.
    Biltema selger dette for 249,-
    Eller du kan velge en variant mer flere deler til 399,-
    Sist endret av Jesper1201; 10.02.12 kl 17:21
    Bilforumet.no
    Moderator: Bilspill

2012 - Audi A4 2.0 TDI Avant
    2005 - Ford Mondeo 2.0 TDCI Stv.

Registrert bruker krolsen sin avatar
    Ble medlem
    12.2009
    Jeg brukte ei skrutvinge og en liten trekloss. Funket veldig fint det. Tror ikke du greier å presse for hånd.

Registrert bruker Remulade sin avatar
    Ble medlem
    03.2010
    Er disse stemplene orientert? Må de skrues i en bestemt retning mens de presses inn?

Registrert bruker trra sin avatar
    Ble medlem
    12.2003
    Har alltid skrudd mot høyre når de skal inn.
    05 Skoda Octavia L&K
    75 Jaguar XJ6

Registrert bruker
    Ble medlem
    02.2010
    Har fått på nye bremseklosser nå. Måtte presse og skru. Etter hva jeg husker så har det ikke vært nødvendig å presse for å få inn stemplet, men det gikk ikke denne gang.

Moderator Einar sin avatar
    Ble medlem
    08.2002
    Du må både presse og skru, og de må skrues med klokka, du skrur innover en skrue inni der.
    Bilforumet.no
    Moderator: Teknisk - Lastebil - Ford - Land Rover - Mercedes-Benz - Nissan - Subaru - Suzuki - Volvo

`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
    `94 Mercedes-Benz E 300 TD Turbo

Registrert bruker Remulade sin avatar
    Ble medlem
    03.2010
    Flottis. Skal overhale alle caliperene til sommeren. Har byttet glidere på alle, men stemplene er treige. Bare til å skru og nappe de ut?

Moderator Quattro73 sin avatar
    Ble medlem
    06.2004
    Løsne calipperen og trå på bremsepedalen til stempelet ramler ut, mye enklere og raskere
    Bilforumet.no
    Moderator: Audi - Volkswagen - Seat - Skoda - Elektronikk - Teknisk - Prosjektforum - Kjøp og Salg

Vennligst post bilrelaterte spørsmål i forumet, ikke send meg PM
    FORUMREGLER

Moderator Quattro73 sin avatar
    Ble medlem
    06.2004

Guide HER.
    Bilforumet.no
    Moderator: Audi - Volkswagen - Seat - Skoda - Elektronikk - Teknisk - Prosjektforum - Kjøp og Salg

Vennligst post bilrelaterte spørsmål i forumet, ikke send meg PM
    FORUMREGLER

Tråder som ligner på Problem med å bytte bremseklosser bak

1. bytte bremseklosser bak på rs4?: skal bytte klosser bak på bilen,så eg lurer på om eg trenger noe spessial vektøy av noe slag, for og gjøre jobben? er det en grei jobb og utføre,noe spessielle ting eg må tenke på når eg gjør det?.

2. Bytte bremseklosser bak, c220 cdi: Hei, mulig dette er et dumt spørsmål, men jeg har ikke helt skjønt hvordan man skal bytte bremseklossene bak på min Mercedes c220 cdi. Foran var det ikke noe problem å få byttet alt, men bak skjønte jeg ikke så mye av hvordan ting hang sammen. Var også vanskelig å se siden det var mye rust. ...

3. Bremseklosser bak: Holder på å skifte bremseklosser på V40 1.9tdi. Foran gikk uten problemer, men bak får jeg ikke calipper. Har løsnet de 2 boltene som holder cal. fast. Noen gode tips om hvordan dette ordnes ? Trodde det var håndbrekkwiren som holdt igjen, men det var det ikke.

4. Bytte bremseklosser bak på en A3 2004 mod: Tente å bytte klosser og skiver på bilen når jeg legger om til vinterdekk. Noen som vet om kalipperene på en 2004 mod A3 2,0TDI er av typen der stemplene må skrus inn med spesialvertøy for å presse disse tilbake i kalipperen?

Hurtiglinker: Alfa Romeo | AMC | Aston Martin | Audi | Bentley | BMW | Bugatti | Chevrolet | Chrysler | Citröen | Daewoo | Daihatshu | DeLorean | Dodge | Ferrari | Fiat | Ford | GMC | Honda | Hummer | Hyundai | Isuzu | Jaguar | Jeep | Kia | Koenigsegg | Lada | Land Rover | Lamborghini | Lancia | Lexus | Lincoln | Lotus | Maserati | Mazda | McLaren | Mercedes-Benz | MG | Mini | Mitsubishi | Morgan | Nissan | Pagani | Peugeot | Plymouth | Pontiac | Porsche | Renault | Rolls Royce | Rover | Saab | Seat | Shelby | Skoda | Smart | Ssangyong | Subaru | Suzuki | Talbot | Toyota | TVR | Vauxhall | VW | Volvo

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0