Viser resultatene 1 til 4 av 4

Audi A4 1.8T 1996 - bilen kutter enormt ved vanlig kjøring!!!

Audi A4 / S4 / RS4 (B5) 1994-2001 Heisann, lurte på en ting. Har kjøpt meg Audi A4 B5 1.8T 1996 mod. Gått 174,000 km. Har problemer med at den fusker noe grusomt

Registrert bruker keon2k sin avatar
    Ble medlem
    02.2011

Audi A4 1.8T 1996 - bilen kutter enormt ved vanlig kjøring!!!

Heisann, lurte på en ting.

Har kjøpt meg Audi A4 B5 1.8T 1996 mod. Gått 174,000 km.

Har problemer med at den fusker noe grusomt under kjøring.

Kjører den fint, er ikke snakk om og dra den på turtallet osv. Er snakk om og holde fartsgrensen, også plutselig kutter den gassen helt. Og jeg kan ta inn clutchen og gasse for fullt og turtelleren rører seg ikke.

Deretter må jeg ta inn gassen og prøve og gire ned til mindre gir for og få høyt turtall - så etter sånn ca 10sekunder så kjører den igjen. Dette skjer UTROLIGT mye.

Det skjer annen hver km omtrent. Kutter totalt alt av gass, og om jeg holder inne clutchen uten og gasse så slukker bilen i fart og jeg må starte bilen på nytt, men da er den skikkelig treig startet før den går igjen.

Har ikke noe og si om jeg kjører veldig roligt eller om jeg kjører normalt eller gasser skikkelig på. Det skjer uansett. Kjørte fra oslo og hjem med bilen idag, som tilsvarte rundt 150ganger at den kuttet gassen/tenningen.

Super Moderator Quattro73 sin avatar
    Ble medlem
    06.2004
    Tatt diagnose? Er et lurt sted å begynne så lenge du ikke vet hva som er årsaken. Kan være så enkelt som LMM, men da burde en feilkode komme ut.
    Bilforumet.no
    Super Moderator: Audi - Volkswagen - Seat - Skoda - Elektronikk - Prosjektforum - Teknisk

IKKE SEND PM MED TEKNISKE SPØRSMÅL, DE VIL IKKE BLI BESVART. LAG EN TRÅD OM DU LURER PÅ NOE!
    FORUMREGLER

Registrert bruker keon2k sin avatar
    Ble medlem
    02.2011
    Har tatt diagnose med VAG-COM diagnose apparat, men ikke på verksted. Fikk feilmeldinger, men slettet de. Har ikke kommet opp igjen. Kan liste de under her om noen kunne utdypet feilene, men der er vekke. Så vet ikke om det har noe for seg og bytte selve delene som er feil?

Feil nr1: - Throttle Position Sensor A - Circuit - Performance Problem - Out of Range
    Feil nr2: - Mixture Adjustment Control
    Feil nr3: - Maximum Charge Air Pressure Exceeded
    Feil nr4: - Mass or Volume Air Flow Circuit - Low input
    Feil nr5: - Cylinder #1 Knock Control Limit Attained
    Feil nr6: - Cylinder #2 Knock Control Limit Attained
    Feil nr7: - Oxygen Sensor Heating Circuit - Ahead of Catalytic Convertor
    Feil nr8: - O2Sensor Circuit - High Voltage (Bank 1 Sensor 1)
    Feil nr9: - Supply Voltage (B+)
    Feil nr10: - Malfunction Indicator Lamp Faulty

Alle de feilene er borte utenom nr 9 og nr 10.

Så håper noen kan hjelpe meg!

Super Moderator Quattro73 sin avatar
    Ble medlem
    06.2004
    9 er etter frakoplet batteri og 10 er pga defekt pære for varsellys (MIL).
    Bilforumet.no
    Super Moderator: Audi - Volkswagen - Seat - Skoda - Elektronikk - Prosjektforum - Teknisk

IKKE SEND PM MED TEKNISKE SPØRSMÅL, DE VIL IKKE BLI BESVART. LAG EN TRÅD OM DU LURER PÅ NOE!
    FORUMREGLER

Tråder som ligner på Audi A4 1.8T 1996 - bilen kutter enormt ved vanlig kjøring!!!

1. Audi A4 1,8T 1996 modell til salgs.: Selger min Audi A4 1,8T. Det er en 1996 modell og den har gått 211000. Fulgt servicehefte til 180000 og etter det har jeg skifta olje og filter hver høst og vår. Den er eu godkjent til juni 2012. Det er automat og 150 hester, så det er en sprek og artig bil å kjøre i tillegg til at den er veldig...

2. Audi A4 1.8t 1996 400hk selges: Dette er ikke en normal A4. Den er helt ombygget i motor, om har det meste en ungdom trenger. Bilen kommer i Max Power iløpet av vinteren og den har vert på utstillinger rundt i hele landet. Men den funker like godt som den ser ut.. Hele motoren er byggert for 450hk, det går bare på hvor langt man...

Hurtiglinker: Alfa Romeo | AMC | Aston Martin | Audi | Bentley | BMW | Bugatti | Chevrolet | Chrysler | Citröen | Daewoo | Daihatshu | DeLorean | Dodge | Ferrari | Fiat | Ford | GMC | Honda | Hummer | Hyundai | Isuzu | Jaguar | Jeep | Kia | Koenigsegg | Lada | Land Rover | Lamborghini | Lancia | Lexus | Lincoln | Lotus | Maserati | Mazda | McLaren | Mercedes-Benz | MG | Mini | Mitsubishi | Morgan | Nissan | Pagani | Peugeot | Plymouth | Pontiac | Porsche | Renault | Rolls Royce | Rover | Saab | Seat | Shelby | Skoda | Smart | Ssangyong | Subaru | Suzuki | Talbot | Toyota | TVR | Vauxhall | VW | Volvo

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.1