Audi A4 / S4 / RS4 (B5) 1994-2001 Hadde bilen på eu kontroll. Fikk da anmerkning på slitt bærekule fremre venstre øvre ytre og fremre høyre øvre ytre. (alle 4)
Snakket med et
Hadde bilen på eu kontroll. Fikk da anmerkning på slitt bærekule fremre venstre øvre ytre og fremre høyre øvre ytre. (alle 4)
Snakket med et bilverksted etterpå. de sa at det ble dyrt hvis de skulle gjøre det. og at det var veldig dorlig forklart hva problemet var. Men jeg kunne ta av de 4 øvre bærebruene og skifte foringen. så skulle det være i orden. Så jeg bestilte nye foringer da.
Men det står jo at bærekulene er slitt. Har sjekket endel rundt, og det hjelper vell ikke å skifte foringene da? hele bærearmene må vell skiftes? eller tar jeg helt feil nå? Ble veldig usikker.
Håper noen kan oppklare dette for meg i dag. Foringene er bestilt inn til i morgen. Å hadde planer om å ta jobben da også. Kjipt å skifte foringer hvis det ikke hjelper.....
Må jeg skifte alle 4 øvre bærearmer, eller holder det med foringene?
Skifte foringer (innerst på armene) får du neppe til uten skikkelig hydraulikk-presse.
Det normale er å bytte hele armene. Om det som du antyder er kulene (ytterst) som er dårlige, er dette uansett eneste muligheten da kulene ikke kan skiftes.
Om man trenger flere armer er det veldig vanlig å kjøpe komplett sett med alle 8 armer, som også inkluder nye bolter.
For høy CO - hvordan fikse?: Har hatt bilen min på et par kontroller nå, og sliter med for høy CO =/ Er snakk om en 1989 Audi 100, 2.3E (katalysator og innsprut..)
Første måling var på 2,55. Byttet lamba-sonde, neste måling var på 1,50. Byttet til nye plugger og nytt luftfilter, og på neste kontroll var den sørenmeg oppe på...
Hull i blokka - Hvordan fikse?: Hey.
Det har seg slik at jeg har et hull i blokka (1.5cm diameter), etter det har vært en nippel montert der (oljeretur til turbo).
Den nippelen skal bort, og jeg lurer på hvordan jeg skal tette det hullet som blir igjen.
Jeg antar blokka er av støpegods. Det er ihvertfall ikke alu. Den...
Gyngende bil, slitte bærekuler?: Når bilen står i ro, og jeg rugger på rattet, gynger fronten fra side til side. Jeg vet at dette sannsynligvis skyldes en av følgende tre:
a) Slitte bærekuler
b) Slitte drivknuter
c) Begge deler
Det mest naturlige ville vel være bærekulene, men jeg skulle gjerne hatt litt innspill herfra...
Hvordan fikse steinsprang?: Noen som har en god oppskrift for å fikse steinsprang?
Har masse av sorten på panseret.
Finnes den noen rimelig måte å fikse dette, eller må man pusse
helt ned og lakere hele panseret. (Som koster Ca. 6000,-)